UV bestendig badpakje

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Roosje24, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik heb vandaag voor mijn dochter een UV bestendig badpakje gekocht. Ze heeft ook een bikini maar wij gaan in augustus naar turkije voor 4 weken en daar is het best warm. Ze is 2.5 jaar.
    Me man zei dat het niet nodig is en dat we haar gewoon insmeren. Ik vind het juist belangrijk. Wat raden jullie aan? Hebben jullie kinderen het ook? Voordelen en nadelen?
    Houden of teruggeven?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb er pas eentje gekocht (nou ja, zo'n shirtje dan) voor mijn jongste. Bij de oudste twee hebben we het nooit gebruikt.
    Nadeel vond ik gisteren dat het lang nat blijft na het zwemmen. Daardoor kreeg mijn kind het ondanks de hitte toch ijskoud. Hij stond met blauwe lipjes te klappertanden en toen heb ik het toch maar weer uitgetrokken en hem extra ingesmeerd.

3. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Wij hebben er ook eentje meegenomen op vakantie, hartstikke handig :) En ik weet niet of het aan het pakje heeft gelegen maar mijn dochter is niet verbrand. We hebben haar natuurlijk ook goed ingesmeerd en ze heeft af en toe ook een normaal badpakje gedragen maar tijdens de uren dat de zon het sterkst is heb ik haar het uv pakje aangedaan.

4. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik twijfelde ook al heel erg. Ze vindt het wel leuk, wilde het passen, kijken of het groot/klein is en ze wilt hem niet uittrekken.
    Is het beter dat hij groot valt of juist strak. Ik heb een maat 98-104
    Kijk zie foto.. Zal ik een kleinere nemen? Dus 86-92. Nee he ze draaagt zelf maat 98.

Luppy, ow is dat zo, bij info staat juist sneldrogend.. Ben benieuwd hoor nu of dat zo is.
    Van waar had jij het Florina?

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Van achteren

6. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Van voren

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij hebben altijd zo'n pakje gehad. Tot 3 uur hadden ze die aan, daarna gewoon badpakje/zwembroekje. Scheelt ook een hele hoop insmeren!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Deze is goed joh. Als hij te strak is tekent hij zo aan de voorkant/onderkant ;) .

Wij hebben één keer (helaas) goed gezien hoe goed het pakje werkte in griekenland: Je zag duidelijk de lijn waar het pakje had gezeten en waar niet (en waar we dus te laat waren geweest met smeren) .

In de jaren dat we naar griekenland gingen, haalde we dus altijd zo'n pakje bij de Etos - precies die ;) . Ideaal, sneldrogend inderdaad en het werkt gewoon goed.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja nu 2x op vakantie en beide dames in uv pakje. Heel veel kinderen trouwens! Eigenlijk meer wel dan niet.
    Ook niet verbrand hier.
    Had er eentje van Primark (is nu na 11 dagen rijp voor de kliko) en Kruidvat en die is nog heel mooi. Maar toch ondanks Primark prima uv bescherming.

10. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Hier heel blij met het uv-pakje. We hebben er 1 van babybanz, wat ik daar prettig aan vind is het ritsje tussen de benen, zodat we geen klef badbadje af hoeven te stropen als ze moet plassen. Gewoon even de rits open en that's it. :)

11. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Hmmm die waterschoentjes uit de folder van etos kan ik ook wel gaan bekijken trouwens.

12. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik denk dat 98-104 idd goed is en heb goede reacties gelezen dus ik hou hem. En een vraag over de waterschoentjes dan? Zijn die ook handig :D

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het niet echt heel fijn. Eigenlijk zou je er twee moeten hebben. Eén om aan te doen zolang ze daadwerkelijk in het water aan het spelen is, zodat ze in het water beschermd is.
    Daarna één die je kunt aantrekken zodra ze op het droge wilt spelen.

Smeren moet je toch wel, want armen, benen, gezicht blijven natuurlijk onbedekt.

Voordeel van zo'n pakje boven insmeren is wel dat een ingesmeerd & nat kind toch wat glibberig wordt. Met zo'n pakje aan heb je meer 'grip'.
    Verder vind ik de voordelen niet zo groot. De bescherming is niet echt groter dan met een zonnebrandcrème met een hoge factor. Hoewel ik ook wel hoor dat mensen zich zorgen maken over 'rotzooi' in zonnebrandcrème. Dan voelt zo'n pakje misschien veiliger omdat je een minder groot oppervlak moet insmeren.

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij hebben zo'n shirt, maar eerlijk gezegd nog nooit gebruikt. Ik denk dat als je kindjes goed insmeer dat het fijner voor ze is alleen in een zwembroekje.
    Op jonge leeftijd ontwikkelen kinderen pigment, als ze dit niet doen hebben ze de rest van hun leven een 'zwak' huidje. (En dan heb ik het niet over de kindjes met hele lichte huidjes of huidjes van roodharige kindjes).
    Maar ik heb dat shirtje wel altijd bij me. Als ik denk dat haar huidje teveel zo'n heeft gehad, gaat hij alsnog aan.
    Volgende week naar Lanzarote en daar zie je veel kindjes zo lopen.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het lijkt me echt niet lekker zitten en ik snap ook de meerwaarde niet.
    Je moet sowieso de zon vermijden tussen 12 en 16 uur.
    Trek je kind lekker een zwembroekje of zwempakje aan en de onbedekte delen goed insmeren met een hoge factor.
    Mijn kinderen zijn echt nog nooit door hun zwemkleding heen verbrand.
    Het lijkt me echt verstikkend en benauwd zo'n pak.
    Ik vind een badpak op een hete dag al killing.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochters hadden er geen last van hoor :) en ik vond het een veilig idee - in combinatie met een petje bescherm je sowieso al een groot deel van de huid. Bij zonnebrand verkijk je je nog weleens op het moment dat het uitgewerkt is, met dit pakje is de huid sowieso goed beschermd.
    Het is echt niet heet of benauwd dit.. :) en ook hier geld weer: Wat wij zouden voelen, is niet altijd gelijk aan wat je kindje voelt (die potjes zijn niet te eten, maar mijn kinderen smulden ervan ;) )

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter draagt deze ook. Lekker ruim, dat is handiger met uittrekken als hij nat is. Ze draagt hem ook nu in de tuin bij ons opblaasbad, en bij het openluchtzwembad. Alleen bij het peuterzwemmen binnen heeft ze een 'gewoon' badpak aan, buiten altijd een UV pakje. Het scheelt een hoop smeren.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb er een van de Hema, dat is een los broekje en shirtje, dat vind ik handiger.
    Beetje extra bescherming kan mi geen kwaad bij die kleintjes als ze buiten badderen. Ik vond het pakje best snel droog.
    Tja vorige was na 1 zomer te klein dus nu maat groter gekocht.

19. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht? Verkopen ze daar ook pakjes voor jongetjes?

Ik vind van die uv pakjes super fijn! Ik had er vorig jaar 1 voor mijn zoontje, daar is hij inmiddels uitgegroeid. Voor dit jaar heb ik een uv shirtje met zwembroekje gekocht bij de Hema, maar die trekt zo lastig aan over het hoofd (te nauw of hoofd te groot 😄) dat het steeds een gevecht is om dat ding aan te trekken.
    Ik ben nu dus weer op zoek naar een pakje met een rits!

Ps de maat is goed hoor voor je dochter! Moet niet zo strak zitten!

20. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Dit is de zwempakje van Kaan, en het super handig!
    Dus ik zou niet terug brengen, en ik zou absoluut niet kleiner nemen, want dit staat haar goed, maatje kleiner zou haar gewoon te strak/klein staan.

Deel Deze Pagina