Spoed .. Aanslag in Tunesië sousse ..

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Monique1985, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ben er zelf geweest.. exact het hotel (met het nabijgelegen strand) waar de aanslag heeft plaatsgevonden. Heb toen een fijne tijd gehad maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt voorlopig die kant op te gaan! Als ik jou was zou ik omboeken..

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

als het reisadvies niet negatief is zou ik gaan. Je moet niet vergeten dat Tunesië geen oorlogsgebied is, dit zijn (helaas) incidenten die overal voorkomen. En inderdaad IS wil juist angst zaaien en landen instabiel maken met dit soort acties. In de laatste jaren zijn ook aanslagen in Kenia geweest en ik ben er (vlak) daarna ook nog meerdere keren geweest. Ik voelde me niet onveilig, maar heb mijn gedrag wel iets aangepast: geen plekken bezoeken waar vanuit het reisadvies voor gewaarschuwd word. Als het echt gevaarlijk was om te gaan, was het reisadvies echt wel veranderd. Paniek is groter dan de dreiging die er is.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Voor de komende week hebben meerdere maatschappijen hun vluchten nu geannuleerd.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

De aanslag is nu wel opgeeist door IS.

Ik weet niet wat ik zou doen, maar dat het een 'kwestie van tijd' is voor ze Turkije binnen zijn omdat ze daar aan de grens staan is echt grote onzin. Dan ken je het Turkse leger niet ;). Turkije is op het uiterste oosten na volkomen veilig.

5. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet meer doen inderdaad!! Die louages zijn echt gevaarlijk! Ze rijden roekeloos (zelfs de locale bevolking reist niet graag met die louages) en al helemaal nu is het gevaarlijk omdat het sinds een paar jaar nog onveiliger is geworden op de weg! Wij zelf (man Tunesiër, en ik die er sinds 14 jaar kom) zijn de laatste keer met eigen auto van Tunis naar een stad naast de algerijnse grens gereden en hebben onderweg 3x bijna een ongeluk gehad! Het was echt riskant.

Wat betreft de veiligheid in dat land; ik vind het heel onzeker! Wij hebben dit jaar schoonfamilie hier naar toe gehaald voor vakantie. Ik ga er zelf niet meer met een prettig gevoel heen, hoewel ik me tot een paar jaar geleden altijd heel veilig heb gevoeld (ik reisde zelfs altijd alleen).
    Het is er een chaos sinds de revolutie, veel corruptie (zelf ondervonden) en de beveiliging daar nemen wij ook absoluut niet serieus.

Als ik jullie was TS; ik zou proberen om te boeken als je een leuke vakantie wil hebben....

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik zou het niet bewust op gaan zoeken nu.
    Ik zou omboeken. Ik kan de gedachtegang van je man dan ook volledig volgen zeker als je met het hele gezin gaat.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik zou er niet gerust op wezen. Gingen we zonder kinderen had ik er misschien anders over gedacht. Maar je hebt wel kinderen bij je.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb anders wel vaak iets gehoord over aanslagen in Turkije. Wel van de PKK maar aanslag is aanslag.

9. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Wij hebben laatst een cruise vakantie gedaan. Deze zou ook een dag naar Tunesië gaan. Wij hadden al besloten die dag niet van het schip te gaan omdat wij ons er niet prettig voelen. Na de aanslagen in maart kregen wij direct een mail van de cruise maatschappij dat ze ivm de aanslag + dreiging die er blijft Tunesië niet meer aan deden. Ze hebben dus voor het hele jaar direct de route veranderd.
    Ik denk dat ze dat soort dingen niet voor niets doen. Maar goed we gaan ook nog steeds naar Frankrijk en Amerika ;)
    Je moet echt zelf kijken waar je ne goed bij voelt. Denk vooral na over hoe ne daar zal zitten. Ga je dan de tijd dat je daar bent toch bang zijn? Of constant overal op letten? Boek dan om, dan heb je geen plezier! Denk je dat je daar gewoon lekker relax gaat doen wat je van plan was? Ga dan gewoon en have fun :)

10. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Dit!

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik denk dat je onderhand niet meer kunt spreken over incidenten en elk land waar IS voet aan de grond zet is potentieel oorlogsgebied. In Tunesië is hun aanwezigheid volgens mij al aanzienlijk..

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat is heel iets anders, aanslagen van de PKK, en dat is al van jaren terug. Dan nog zijn die vrijwel altijd in het oosten.

13. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Je kan toch naar een reisbureau gaan/bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn en wat het kost, dan weet je waar je het over hebt.
    Is het nu te duur, probeer je het over een week weer eens.

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Het is ook wat he.. Boek je een half jaar van tevoren je huwelijksreis met het gezin en dan dit. Afschuwelijk ook voor de slachtoffers en mensen daar! :( :(

15. Islah

Islah Niet meer actief

Extremisten zijn er altijd al geweest, dus het is niet zo dat IS mensen er naartoe 'stuurt' ofzo.

Net als dat er in NL sympathisanten van IS rondlopen. Alleen nu associëren ze zich met IS terwijl ze dat voorheen misschien met een andere sekte zoals qaida deden.

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Het doet er niet toe hoe het gebeurt, maar dat het daardoor onveilig is.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Als dat er niet toe doet, waarom dan dingen zeggen die gewoon niet waar zijn?
    Jij had het over 'elk land waar IS voet aan de grond zet', maar dat is echt niet het geval op die manier. Ze zijn echt niet even van Aleppo naar Sousse gekomen ofzo.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is geen eenmalige actie. In maart is ook al een aanslag gepleegd.

Een aantal andere reageren met 'dit kan overal gebeuren, ook in Nederland.' Helemaal waar, maar laten we wel wezen: in Nederland zijn niet in minder dan een half jaar tijd tientallen toeristen omgekomen door terroristische aanslagen. Sterker nog... in Nederland is dit überhaupt nooit gebeurd. Niemand kan in de toekomst kijken en ja: dit zou in Nederland ook kunnen gebeuren. Maar in Tunesië gebeurt het nu al en in Nederland (nog) niet.
    Buiten dat, lees ik dat de Tunesische regering nu 80 moskeeën gaat sluiten waarin opgeroepen wordt tot geweld. Blijkbaar weten ze al langer dat dit speelt, want anders weten ze nu niet welke 80 moskeeën ze moeten sluiten. Merkwaardig terrorisme beleid om dit pas aan te pakken als er daadwerkelijk iets gebeurd waardoor een deel van de economie van je land in gevaar komt...

Nee, ik zou niet gaan. Ik zou namelijk helemaal geen ontspannen vakantie hebben en constant om mee heen kijken en op verdachte situaties letten. Hoewel frikandellen eten aan de Costa Brava me totale horror lijkt, zou ik dat nog liever doen dan op vakantie gaan naar een land waar ik me niet veilig voel en ik blijkbaar ook niet veilig ben.
    (En nee, veilig ben je nergens. Maar ik ben op wel op vakantie geweest naar plekken waar het risico misschien wat verhoogd was, maar er wel oprecht gewerkt werd om het zo veilig mogelijk te maken en risico's te verkleinen. Dat gevoel krijg ik bij Tunesië nou niet bepaald.)

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw

De Costa Brava...net op vakantie geweest, als je de grote badplaatsen links laat liggen, is het er echt waanzinnig leuk en mooi, en juist niet super touristisch :)

Geen frikandel gegeten ook ;)

Deel Deze Pagina