Spoed .. Aanslag in Tunesië sousse ..

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Monique1985, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Heel Afrika is nu 1 continent van oorlog en terrorisme dus ik zou er sowieso niet heen gaan en nu al helemaal niet meer.
    De kans dat hier binnenkort een aanslag gepleegd wordt is reeel maar daar is de dreiging nog groter. Tunesie, Libie, Egypte. Het zijn geen vakantielanden meer, ik zou er ver vandaan blijven ..

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ze zeggen wel alert te zijn als je daar naar toe gaat of nog ben. Ik zou niet gaan. Kan me voorstellen dat je vriend niet meer durft.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat Afrika nu 1 continent is van oorlog en terrorisme is ook overdreven. Er zijn genoeg landen waar nu geen oorlog en terrorisme is.

OT: ik zou laten omboeken!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Denk dat ze gewoon niet echt weet waar ze over praat. Net zoals dat ze Libië een vakantieland noemt :( Dat is het echt nooit geweest. Ja misschien dat enkele mensen er naartoe gingen, maar niet massaal zoals bv. Egypte. In de tijd van voor de revolutie (en nu wellicht nog steeds, maar daar heb ik geen idee van) kostte een vliegticket naar Libië minimaal 3000 euro.

Zo kan je Europa trouwens ook wel een continent van terrorisme noemen, tenminste als je denkt aan Brussel/Parijs/Londen/Noorwegen/Madrid/Noord-Ierland...

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik lees net op de fb pagina van arke dat mensen die in juli naar tunesie zouden gaan kosteloos mogen omboeken naar een andere bestemming, de evntuele meerprijs van de bestemming kwam wel voor eigen rekening (logisch ;)) dus dat maakt misschien je beslissing iets makkelijker dat omboeken in ieder geval niets extra kost.

Zijn jullie er al uit?

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    En? Zijn jullie er al uit TS wat te doen? 😌

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wij zouden in september naar Djerba, Tunesië, gaan. Hebben we ook omgeboekt naar Mallorca. Voor €27,- bij Arke. Was wel even puzzelen en bedenken waar we dan wel heen zouden willen. Egypte en Turkije vielen ook af vanwege IS. Griekenland vanwege het financiële verhaal. Dan blijft er niet veel over. Zijn nu ook een stuk duurder uit, jammer. Maar de kans op een aanslag is daar een suk kleiner denken we. We betalen graag meer voor een rustiger gevoel.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Voor Griekenland geldt nu ook al een negatief reisadvies..

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Libie vakantieland :(
    Neuh...doe maar ff niet. Maar heel Afrika in oorlog is inderdaad wat overdreven vind ik.

10. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben 13 jaar geleden in Tunesië geweest. Ik vond het echt geweldig! mooi weer, mooie stranden, heel veel leuke dingen gedaan (op een drommedaris rijden, naar de Sahara, naar Tunis, naar schilderachtige dorpjes etc.) Ik zat in Port El Kantoui. Ik zou het nu niet meer doen. Tuurlijk, kleine kans dat daar nog eens een aanslag komt. Maar stel, je neemt een TukTuk, of je gaat ergens eten. En ze hebben het dan daar op gemunt. Ik zou het risico niet nemen. Er zijn genoeg leuke stekjes in Europa waar je je huwelijksreis kunt vieren.

11. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    416
    418
    63
    Vrouw
    Uhh waar haal je die informatie vandaan??? Is niks van waar hoor..

Maar even on topic, ik ben ook erg benieuwd wat jullie gaan doen. ..

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Klopt inderdaad niet, op de site van de rijksoverheid staat alleen dat je bij griekenland op bepaalde dingen moet letten.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Turkije en IS?:(

14. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja je kan wel doen alsof dat onzin is, maar ze staan daar wel vlak over de grens (Syrië )

Tja ik ben van mening dat het in sommige landen best kan vakantievieren, maar dat je wel bewust meer risico loopt.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hou er dan ook gelijk rekening mee dat er op Griekenland veel bootvluchtelingen binnenkomen o.a. uit Syrië...je weet maar nooit met IS.;)

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Sorry maar de afstand van de Turkse kustplaatsen tot aan de Turkse grens waar IS rond hangt is net bijna zo ver als van hier naar Istanbul om maar aan te geven hoe ver dat is.

En IS gaag Turkije echt niet binnen vallen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En Italie is dan ook geen optie

18. Islah

Islah Niet meer actief

19. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Das niet bepaald hetzelfde als een negatief reisadvies ;) Heb je het gelezen?

20. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    416
    418
    63
    Vrouw
    Precies, op de website van het ministerie van buitenlandse zaken staat inderdaad ook dat het reisadvies aangepast is. Er zijn namelijk tips toegevoegd om de reis zo goed mogelijk voor te bereiden.

Een klassiek voorbeeld van hoe de media van alles opblaast. Zo veel mogelijk onrust zaaien..

Deel Deze Pagina