SPOED!!! Baby 14 maanden aan het spugen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kylain, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Misschien ben ik gigantisch overbezorgd hoor maar mijn zoontje is aan het spugen en nu ben ik bij mezelf altijd heel makkelijk met gewoon even aankijken maar als het om je kindje gaat word het toch anders.....Ik vroeg me af wanneer je de huisarts moet gaan bellen. Las ergens dat zal ze suf zijn dat je dan moet bellen maar ja wanneer is hij suf? het is avond dus ja hij is suf en alleen aan het slapen....hij is witjes en als hij wakker is pieperig .....moet ik nu wel of niet bellen en kan ik hem een paracetamolletje geven of moet ik dat juist niet doen. Ik weet dat als ik twijfel dat ik toch de huisarts wel ga bellen maar vraag me af wat jullie zouden doen?

Groetjes Lysanne

2. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Gooit ie alles er direct weer uit? Reageert ie nog op je als je hem roept of tegen hem praat?

Zetpilletje kan wel, kan ie lekker op slapen, heeft ie vandaag echt alles eruit gegooid of heeft ie 1 keer gespuugd??

En inderdaad als je het niet vertrouwd kan je gewoon de huisarts bellen..

Groetjes en succes!

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Bij dufheid en geen of minder reactie bellen! Ook als je het zelf niet vertrouwd, bellen en vragen kan altijd natuurlijk.
    Mijn zoontje is op die leeftijd ook keer zo ziek geweest. Ik heb wel ff aangekeken, paracetamol erin en hopen dat beetje vocht binnenblijft. let wel op of ie genoeg plasluiers houdt, kan teken van uitdroging zijn en dat moet je voorkomen. Als spugen aanhoudt kan ORS ook helpen tegen uitdrogen. Misschien ligt alleen iets verkeerd op zn maag en gaat t beter als ie t kwijt is.

Succes!

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Wat ik persoonlijk zou doen, hem lekker bij me in bed nemen en wat extra in de gaten houden. Misschien tussendoor een keertje wakker maken en wat water laten drinken.
    Maar in principe geen paracetamol geven (hooguit als ik het idee heb dat hij echt pijn heeft of om koort te verlagen) en tsja, misschien wel even de huisartsenpost bellen voor tips.
    Dat heb ik al vaker gedaan en die stelden me dan even gerust en gaven me nog wat dingen om op te letten.
    Echt zielig he, zo'n kleintje dat zo spuugt en beroerd is.. er heerst hier momenteel van alles.. heel wat kindjes op het kinderdagverblijf waren ziek.

5. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Ik had dus een speen met wat water in zn mondje gedaan en daarna moest hij weer spugen...was geen lading meer want dat was er al uit (gelukkig over mijn man heen:)) Hij heeft heel de dag wel gegeten en gedronken alleen nu is alles er wel uit en slaapt hij naast me op de bank. Heb zowieso zijn ledikantje in mijn slaapkamer gezet dus vanacht slaapt ie naast mij. Maar ja moet ik hem wakker gaan maken om wat te drinken? want hij slaapt normaal ook heel de nacht door...of moet ik hem wat geven als hij wakker zou worden?

Bedankt voor jullie snelle reacties trouwens...

Groetjes Lysanne

6. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Ik persoonlijk zou hem wat geven als ie wakker wordt, zou hem er niet voor wakker maken... Als wij ziek zijn willen we ook lekker slapen... en hebben we ook nergens zin in..

Maar hou hem wel in de gaten en als je ook maar enigszins twijfelt moet je echt bellen!! Dus hou hem goed in de gaten af en toe even voelen of ie niet "kookt" en voor de rest lekker laten slapen en als ie wakker wordt even wat water aanbieden!!

Succes vannacht!!

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid heeft ook af en toe dat ze 's avonds er alles uit gooit, terwijl er overdag dan vrij weinig aan de hand is geweest. Ze is dan meestal ook niet suffig, wel gewoon duidelijk niet lekker.
    We leggen haar dan op bed (evt bieden we nog een flesje melk aan, maar dat hoeft ze dan meestal niet..) en dan gaat ze gewoon lekker slapen. Ze wordt dan ook niet wakker 's nachts, en de volgende ochtend is er niks meer aan de hand. Behalve dan dat ze berehonger heeft. Succes!

Onze dochter spuugt trouwens ook meestal over papa heen.. ;)..

8. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hoe is t vannacht gegaan?

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Let vooral ook op plasluiers, die moeten wel blijven komen. Als hij niet meer plast dan kan dat op uitdroging wijzen. Als hij vanmorgen weer alles er uit gooit zou ik toch even langs de ha gaan voor de zekerheid. Succes!!

10. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Toevallig met mijn kleintje gisteren hetzelfde gehad. Hij was heel de dag gewoon vrolijk en actief, maar wel twee keer gespuugd. Vanmorgen heeft hij maar drie of vier stukjes brood op, dus hij is nog niet helemaal 100%, maar z'n flesje melk ging er goed in, zolang ze maar goed drinken he, zeggen ze altijd. Hij is wel zeurderig, pffff, maar ja, dat hoort er bij. Het heerst hier ook enorm.
    Hoe is het met jouw kleintje?

11. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Gelukkig is het 's nachts goed gegaan en 's ochtends langzaam steeds een beetje drinken meer gegeven. Bleef er allemaal in. Geen idee wat het geweest is maar ben blij dat het maar zo kort geduurd heeft! Bedankt in ieder geval voor al jullie reacties....heeft me wel de avond doorgeholpen!

Groetjes Lysanne

Deel Deze Pagina