HOi meiden, Aangezien ik sinds gisteravond behoorlijk ziek ben, heb ik paracetamol geslikt. Ondanks paracetamol nog 39.5 koorts. Benauwd, hoesten en hoofdpijn. (mex. griep??) Nu maak ik me niet zo'n zorgen om mezelf, maar wel om mijn dochtertje. Ik heb haar net getempt, ze heeft geen koorts, maar ze slaapt al wel de hele dag, terwijl ze normaal om de 2 uur komt. Ik maak haar wel wakker voor de voeding, maar dan slaapt ze gewoon weer verder. Kan het zijn dat ze suf/slaperig wordt van de paracetamol of toch even de hapost bellen? (normale dosis geslikt) He bah zeg. Ze is nog zo klein.
In principe geeft paracetamol maar zelden bijwerkingen. Paracetamol gaat wel over in de moedermelk, maar volgens mij is het niet mogelijk dat zij er last van heeft. Ik zou toch even de HA post bellen.
Uit het Informatoricum Medicamentorum (boek van KNMP met alle medicijnen): Paracetamol "Het gaat over in de moedermelk. Het is niet aannemelijk dat de zuigeling wordt beinvloed wanneer therapeutische hoeveelheden kortdurend worden gebruikt."
Het gaat idd over in de moedermelk en dat zou kunnen verklaren waarom ze zoveel slaapt vandaag, maar kan ook goed zijn dat ze dat ook had gedaan zonder die paracetamol... Zolang je haar wel wakker kunt krijgen en ze voldoende drinkt en plasluiers houdt, zou ik het lekker zo laten. Mocht je moeite krijgen om haar wakker te krijgen, dan is het wel even raadzaam om je huisarts te bellen, lijkt me.
Nou meiden, Ik heb het nog even aangekeken en voor de zekerheid flesjes gekolfde melk gegeven en zelf gekolfd en ik denk dat ze gewoon moe was of misschien toch een beetje slaperig door de paracetamol. Ze was gisteren in elk geval wel wakker te krijgen en had geen koorts oid dus waarschijnlijk valt het mee. Neem nu alleen voor het slapen gaan nog een paracetamol en geeft mijn man haar een flesje.
Ongeveer 4% van de dosis komt tijdens de piek in de moedermelk terecht. Als je het inneemt na een voeding is de kans dat je kind bij de volgende voeding iets binnenkrijgt nogal aan de kleine kant.