Spoed! Creatieve oplossing gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Vanmiddag neemt m'n zoontje afscheid van z'n huidige opvang. Daarom heb ik hem bloembakken laten beschilderen als kado voor de juffen. Net plantjes gekocht en erin gedaan en water gegeven. Blijkt dat de potten poreus zijn en het vocht opnemen, daardoor wordt de verf weer vloeibaar. Zo kan ik het natuurlijk niet aan de juffen geven.
    Zat al te denken blanke lak erover te spuiten of schilderen maar heb ik niet in huis, jongste ligt net te slapen en waarschijnlijk droogt het niet op tijd (moet uiterlijk 17:30 klaar zijn).
    Hebben jullie nog ideeën hoe ik dit op kan lossen of wordt het toch maar gewoon een kadobon met een kaartje halen?

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je kan aan de binnenkant van de pot een plastic zakje stoppen. Zo raakt het water niet de pot?

3. mumija

mumija Niet meer actief

De plantjes in een boterhamzakje doen, en dan zo in het potje?

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zilverfoli in de bank doen rond om?? Water afstotend.

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb nu folie in de bak gedaan en de plantjes in boterhamzakjes gezet, wel minder plantjes per pot nu. Hoop alleen dat de verf nu snel genoeg droogt aan de buitenkant. Twijfel nog wel of ik ze moet geven, want als ze water knoeien over de buitenkant van de pot krijgen ze hetzelfde probleem denk ik :(

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Aargh, dat heb ik ook een keer gehad. Heb er idd een zakje in gedaan. Uiteindelijk blijven dit soort dingen toch niet lang staan (weet ik uit ervaring)

7. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Voor nu even goed de föhn er op zetten zodat de buitenkant echt droog is en er dan als je die hebt overheen gaan met een blanke lak (niet op waterbasis).

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Heb ze toch maar gegeven, terwijl ze nog nat waren, met de mededeling erbij dat ze de plantjes misschien beter voor iets wat geen water nodig heeft kunnen vervangen.
    Het gaat om het idee zullen we maar zeggen

Bedankt voor het meedenken!

9. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina