Al een paar weken is ons kindje heel druk aanwezig. Geeft behoorlijk schopjes waardoor het lijkt alsof er vanalles verschuift vanbinnen. ALs ik lig is hij meteen in actie en gaat de buik op en neer. Gisteren voelde ik hem vooral helemaal van onderen, best veel. Maar niet zo aan de oppervlakte als de laatste weken. Ook niet van die verschuivingen van binnen. Vandaag voel ik hem minder en alleen heel diep van binnen. En alleen als ik zit, niet als ik lig. Heb al geprobeert contact te krijgen, lukt niet.. Durf niet wederom de verloskundige te bellen hiervoor, want het standaard antwoord is, je hoeft hem pas na 28 weken elke dag goed te voelen. Hebben jullie dat ook wel eens? Een drukke baby weken achtereen en dan opeens een dag of 2 minder? Zou hij op een manier gedraaid zijn dat ik hem niet of weinig voel?
Ik heb dat regelmatig... die van mij slaapt volgens mij dagenlang en is dan weer een paar dagen heel actief. Het hangt ook af van hoe actief je zelf bent, waar je kindje ligt en waar het dus beweegt...
Je kindje hoeft niet altijd druk te bewegen. Ik heb gelezen dat als een kindje een groeispurtje heeft niet zo druk is. Gelukkig voor jou is het niet helemaal stil in je buik maar als je je zorgen maakt gewoon de vk bellen hoor, 2min van hun tijd en jij bent waarschijnlijk gerust gesteld.
Ik had het vorige week een paar dagen. Ze heeft vast net verkeerd gelegen En inderdaad je hoeft het pas dagelijks te voelen met 28 weken. Ik maak me dus geen zorgen als ik ze minder of zelfs niet voel.
Had even gemaild met de verloskundige. Omdat ik de kleine elke dag zo goed voelde was ik best ongerust, maar het is normaal dat je het opeens niet of minder voelt, nu nog. Het is ws zo gaan liggen dat het minder voelbaar is. Ik voel m wel, maar heeeeeeeel zachtjes en heeeel diep onderin. En niet zoveel als anders. Blijf dat toch minder vinden, dan maar liever hele dag activiteit..hihi.. Oh en ik mag evt morgen hartje luisteren bij de verlos voor mezelf. Maar ik voel m nog wel, dus weet niet of ik dat ga doen.
Nou meid dit heb ik deze week precies zo gehad! Ik heb toch de vk gebeld en het hartje klopte mooi , en kindjes zijn niet altijd even druk zei de mijne ! Maar probeer eens rustig op bed te gaan liggen muziekje aan met je handen op de buik! Misschien komt hij dan wel weer tot actie ! Want des te meer jij je druk maakt des te meer stress ze voelen van jou en nog rustiger worden !
ik heb het ook wel eens.. heeeel vervelend want je maakt je toch meteen zorgen.. de gyn zei toen tegen mij: bel gewoon meteen want dan ben je gerustgesteld en wij vinden het niet erg.. dus als je je zorgen maakt gewoon meteen bellen!!
Goed voor je zenuwen he. Ik hoop dat ie terugdraait, vind dit niets. Heb vandaag en gisteren al geprobeert contact te maken, meestal reageert hij direct als ik mijn handen op mijn buik leg, nu voel ik geen reactie. Ik voel m nu alleen als ik zit en dan diep van onder. Raak er een beetje nerveus van. ALs het morgen nog zo is, ga ik idd hartje maar luisteren, voor mijn eigen gemoedstoestand.
Luister naar je gevoel, als het niet goed voelt dan bellen! Niemand kan je vertellen wat je moet voelen nu dat is voor iedereen anders, inderdaad wat Priscilla zegt, ze zijn ervoor en hebben liever dat je voor niks belt dan te laat.
Heb contact gehad. Morgen mag ik hartje komen luisteren. Voel m wel nog, maar stukken minder. Wil m gewoon duidelijk voelen.
Zit al weken in ziektewet ivm BI en harde buiken, dus mijn activiteiten zijn ongeveer wel hetzelfde. Doe niets meer of minder dan andere dagen. Denk idd dat het zo gedraaid is dat ik hem minder voel. Dat is ook wat de verloskundige zegt. Dat kan en mag tot 28 weken, daarna moet je hem wel dagelijks voelen. Denk dat hij met zijn rug tegen mijn buikwand ligt en nu met de beentjes naar mijn rug trappelt. De kriebeltjes onder in zullen de handjes wel zijn.
heel normaal hoor meid maar als je zekerheid wilt gewoon bellen. daar zijn ze voor. ik heb vandaag juist dat ik zeg: ga es even slapen. hij bonkt heel de dag al dor
Precies. Van mij mag hij weer tekeer gaan, ik geniet daar zo van. Dat geeft me rust en zekerheid dat t goed gaat. Haha laat mijn buik maar verschuiven hoor..kom maar op.... Morgenochtend kan ik even bellen om een tijd af te spreken voor luisteren naar t hartje. Hoop dat ie voor die tijd weer goed ligt en weer duidelijk te voelen is, hoef ik ze ook niet lastig te vallen op zadag.
ik had dat ook wel eens met mn meiden, hoor! heel begrijpelijk dat je in de stress schiet. had ik ook! dan was ik helemaal van pad af. ik ging dan de hele tijd liggen en voelen enz.... je zal zien dat je m morgen weer goed voelt! maar ga lekker naar de vk! al is het alleen maar voor je eigen geruststelling! xxxx
Ja ik ben alleen nog maar bezig met voelen....word gek van mezelf. Hij kriebelt van onderen heel laag, dat voel ik wel. Hij zat de afgelopen weken met zijn beentjes rond mijn navel en flink te schoppen rondom de navel. En das weg nu, dus.....ikke paniekeert haha.. Morgenochtend even langs mijn favo verloskundige..Ik heb er drie, alle drie super meiden en begripvol, maar bij haar voel ik me zo op mijn gemak, die heeft zo n lage drempel zeg maar, dat ik haar t liefste heb. De andere meiden ook, maar je kan een klik met iemand hebben he. er is eentje die is wat zakelijker en heel medisch ingesteld. Voel ik me vaak wat ongemakkelijker bij, terwijl ze super goed is!
Tresje, gelukkig herken jij het van toen met je meiden....weer een geruststelling hihihi! Hoe gaat t met jou?
Ja ook ik herken het. Ik voel mn zoontje al een week of 3 bewegen. En van de week voelde ik hem 2 dagen een stuk minder. Wij schijnen een druk kindje te krijgen, maar als hij druk is, en ik leg mn hond op mn buik, of mn vriend, is hij meestal tevreden en iets rustiger... Niet altijd hoor!