hoi, Ik ga zo boodschappen doen voor barbeque zaterdag met familie. Hebben jullie nog leuke ideeen, naast het vlees. Ik heb al: koude pastasalade met tortellini en groenten stokbrood met satesaus marsmallows voor de kinderen Nog meer ideeen zijn welkom, haha.
voor de visliefhebbers zou ik ook iets van vis doen, deze heb ik afgelopen zondag op en die waren echt lekker: Recept - Garnalen-citroenspiesen - Albert Heijn
Zelfgemaakte aardappelsalade met gebakken spekjes erdoor .. Champignons vullen met knoflook boter en dan op de BBQ leggen Kwartetjes ( te koop bij de Jumbo ) is spek met een stukje kaas er in en speculaas kruiden, zooooooo lekker Lekker fruit .. Zelfgemaakte knoflook saus Stokbrood
Ik vind zoete punt paprika heerlijk op de BBQ Het velletje lekker donker tot zwart laten bakken en dan het velletje eraf halen. Nog nooit zulke lekkere paprika's gegeten.
Plakjes tomaat met mozarella, verse basilicum en wat peper/zout. Als 'toetje' banaan op de bbq leggen, totdat de schil helemaal zwart is - dan de schil in de lengte insnijden en besprenkelen met wat grand marnier (of iets anders naar smaak) en er poedersuiker over strooien - en uitlepelen maar.. gepofte aardappel met creme fraiche (jammie!) Een leuke BBQ alvast!
Wij doen meestal niet zo moeilijk, dit staat er meestal bij ons op tafel: - verse annanas - meloen - stukjes paprika - gesnipperd uitje - sla - aardappelsalade - rundvleessalade - madras sausje - kruidenboter - stokbrood - pitloze druiven - sate saus - shaslik saus en mayo.
Hier meestal een verse fruitsalade (verschillende soorten meloen, kersen, aardbeien, kiwi's, ananas) Verschillende sausjes stokbrood met kruidenboter meestal 2-3 verschillende salades Wat je ook op de bbq kunt doen zijn maiskolven (of stukken ervan), moeten wel ff voorgekookt worden. Je kunt natuurlijk ook spiesjes maken van verschillende groenten en fruit (paprika/ui/ananas etc). Tja, als wij bbqen (en da's dan vrijwel altijd bij m'n ouders, wij hebben geen bbq), halen we bijna alles bij de slager (ook de salades en vega dingetjes).. Dus da's altijd lekker makkelijk.
Paar olijfjes? Lekkere salade met balsamico dressing. Stokjes maken met cherry tomaatjes en van die kleine balletjes mozzarella, staat erg leuk in een cocktailglas met een paar blaadjes basilicum!
Wij doen altijd hetzelfde maar dan een banaan op de bbq als hij zwart is open snijden en een beetje rietsuiker erin strooien en een beetje srohrum erin sprenkelen en dan het hele goedje aansteken zodat het flambeert.De suiker brand dan lekker in de banaan en je kunt hem dan zo uitlepelen mmmmm.Ik krijg er zo weer zin in
Altijd een hit hier: Wraps met gesmolten geitenkaas en courgette Recept - Wrap met gesmolten geitenkaas en courgette - Albert Heijn Zelfs de meest verstokte vleeseters vinden dit heerlijk. Edit: kan ook prima met gewone geitenkaas (zonder koriander)
Wij maken altijd foliepakketjes met champignons,ui,paprika en een klontje kruidenboter erbij en doen die op de bbq.Je kan trouwens van alles in de pakketjes doen.Wij doen ook een stuk maiskolf met roomboter en zout in een pakketje.Heerlijk!!
Leuk topic!! Vind garnalen van de bbq ook altijd zo lekker. Met kruiden uit de tuin en beetje olijfolie en dan in aul-folie. Moet wel effe de tijd hebben om te garen.
Had laatst ook een topic hierover misschien heb je daar ook nog iets aan... Staan een aantal dingen die wij geprobeerd hebben en zeer zeker aan te raden zijn!!! Zoals de banaan met choc. en het zalmpakketje! water loop me alweer in de mond... gaan we binnenkort nog es doen!!! Geniet van jullie bbq! http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/218513-tips-gezocht-op-bbq.html