Schuldgevoel tegenover werkgever; terecht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi meiden,

Ik ben nu 15 weken zwanger en nog steeds misselijk, heb last van een lage hb waardoor ik me veel duizelig, slaperig voel en waarschijnlijk een beginnende BI. Ik zit nu vanaf afgelopen vrijdag thuis van mij werk, echter dinsdag contact gehad met mijn leidinggevende en ik heb het idee dat zij denkt dat ik me aanstel. Ze gaf aan tijdens haar zwangerschap ook last te hebben gehad van een lage hb en BI en wuifde dit enigszins weg. Ik moest maar gewoon wat ijzertabletten nemen en lopen en zitten wat afwisselen. Toen ik aangaf me onzeker te voelen in de auto, omdat ik steeds het geveol heb nog te 'slapen', gaf ze aan dat ik anders maar met het openbaarvervoer moet komen. Ze praat me zo'n schuldgevoel aan, echt heel vervelend. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik namelijk me helemaal in de rondte gewerkt en daardoor niet kunnen genieten van mijn zwangerschap, ook toen voelde me te verplicht om op kantoor te zitten ipv mijn rust te nemen. Nu wil ik dit graag anders doen, maar toch voelt het door hun onbegrip niet fijn. Ik heb aangegeven dat wanneer ik me goed voel en kan werken ik écht wel op kantoor zit. Wat moet ik hier nou mee?

2. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou proberen om wel te blijven werken, vooral ook omdat je dan wat afleiding hebt, maar bijvoorbeeld halve dagen te gaan werken. En je kunt een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen, die kan dan aangeven hoeveel procent je maximaal "mag" werken.
    Je leidinggevende probeert je vast op te peppen, maar geef duidelijk je grens aan!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou me vooral niet schuldig voelen, zolang jij de kantjes er niet afloopt! Idd even in overleg gaan wat een goede oplossing is, want nog zolang met openbaar vervoer is natuurlijk geen oplossing. Ik zou ook met oplossingen komen bij je leidinggevende, ipv de probleempjes met haar te bespreken. Bespreek het anders met de vk, dan kan je dat ook weer noemen.

4. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik heb het met de VK overlegd en zij geeft ook aan dat ik mijn rust moet pakken, wanneer ik dat nodig heb. Ook de huisarts is op de hoogte van de situatie. Toch maar even afwachten hoe alles loopt..

5. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bespreken met je bedrijfsarts!
    En je in elk geval niet schuldig voelen. Het is wat het is, en niemand heeft er iets aan als jij beroerd op je werk zit (ga je alleen maar fouten van maken).
    Oh, en begin NU met fysiotherapie voor je BI, hoe eerder hoe beter.

Succes, over een paar weken voel je je echt beter (ik geloofde er ook al bijna niet meer in).

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik herken het enigzins. Alleen heeft mijn leidinggevende geen kinderen gehad. En ging het bij mij maar om twee dagen ivm harde buiken.
    Nu kan ik natuurlijk zeggen van je moet je niet schuldig voelen maar weet dat je je zo toch voelt. En dit ook niet zomaar weg is. :(
    Maar je kindje gaat voor alles moet je maar denken. En de juiste insteek heb je als je kunt zit je op kantoor. :)
    Laat ze maar lullen. :D

Deel Deze Pagina