beste uwv, eind maart ben ik werkloos geraakt, omdat ik zwanger raakte. Heb pas eind juni ww-uitkering aangevraagt. Dus kreeg alles van 3 maand in 1 maand. Dus begin augustug krijg ik ook niks meer, dus heb nu maar 1 maand uitkering gekregen. Door mijn verloskundige ook gezegt; is het beter om ook rust te pakken. Ik ben 23 weken zwanger, en mijn buik pakt alles niet zo goed aan. Heb nu al veel last van harde buiken ect... Maar ik heb verder ook geen inkomen meer, dus ik kan niks. Mijn verdere babyuitzet, verzekering, en verdere kosten moeten betaalt worden augustus, maar dat lukt gewoon echt niet zo. Ik ben 19 jaar, wat kan ik nu het best doen? Met vriendelijke groet, Ch11
Krijg ik hier nog een reactie op? Er zijn ook personen die naar 22 juli nog iets hebben geschreven. Maar die hebben al eerder een reactie terug? Ik zit ook met zorgen, hoop zo snel mogelijk een reactie te krijgen. Vriendelijke groeten.
Beste Ch11, Je wilt weten of je recht hebt op een uitkering. Je hebt misschien recht op een ziektewetuitkering (ZW) van UWV of op een WIJ-uitkering van de gemeente. Ben je binnen vier weken nadat je WW is beëindigd ziek geworden? Dan kun je op basis van je WW-rechten een ZW-uitkering aanvragen bij UWV. Neem hiertoe contact op met UWV Telefoon (0900 - 9294). Actuele informatie vind je hier. Word je meer dan vier weken na beëindiging van je WW ziek, of wordt een ZW-aanvraag afgewezen? Dan heb je geen rechten meer op een uitkering van UWV. In dat geval kun je misschien een Bijstandsuitkering of een WIJ-uitkering van de gemeente krijgen. Deze kun je aanvragen via de website van het Werkbedrijf. Klik hier om een aanvraag te doen. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare