Een vriendin van mij belde net huilend op dat ze bloed plast sinds gisteravond. Ze is naar de HA geweest en getest op een blaasontsteking maar dit is het niet. Ze heeft ook verder nergens pijn. Ze kan pas volgende week naar het ziekenhuis (bizar toch?)!.. Ik heb haar gezegd dat ze gewoon zelf naar het ziekenhuis moet gaan, want bloed plassen is nooit goed toch? Wie weet wat dit kan zijn? Op internet lees ik allemaal enge dingen..
kunnen het geen nierstenen ofzo zijn...weet eigenlijk niet of je dan wat in je urine moet zien en was het eenmalig dat bloed plassen of vaker. Lees net trouwens op internet dat het wel nierstenen kunnen zijn als je bloed plast maar het meest waarschijnlijke is blaasontsteking. Nou wil het bij mij ook vaak voorkomen dat de huisarts hem niet kan vinden en in het ziekenhuis zeggen ze dan dat er een vorse ontsteking zit. Vraag eens aan haar of ze er enkelt een stickje in hebben gestoken of onder de microscoop hebben gekeken dat wil namelijk wel eens verschillen. Ik heb trouwens ook nooit klachten van een blaasontsteking tenzij hij er al een tijdje zit dan krijg ik pijn
Geen idee, maar wat raar dat ze volgende week pas kan?! Misschien naar de spoed gaan en een beetje overdrijven ofzo? Vind het niet zo lekker klinken hoor...
Zouden idd ook nierstenen kunnen zijn. Dat ze de boel van binnen een beetje beschadigd hebben. Iemand in mijn omegeving plast regelmatig bloed door die krengen.
Nierbekkenontsteking heeft m'n moeder gehad, kan echt gevaarlijk zijn...dus hop, naar de spoed duwen! (nouja duwen, kijk uit met die buik. )
Maar als ik erover nadenk...nierbekkenontsteking moeten ze normaal ook in de urine kunnen zien volgens mij. En daar heb je nog andere symptomen bij!
Maar bij een nierbekkenontsteking zul je toch denken dat je wel (flinke) pijn hebt. Ik heb het ook regelmatig en verga dan echt van de pijn! Goed is het iig niet, ik was al lang bij de SEH langs gegaan
soms dan dat idd gevonden worden als ze goed nader onderzoeken. huisartsen zijn snel geneigt om aleen voor een blaas onsteking te testen.
Ja het gekke is dat ze nergens pijn heeft. Gister wel een beetje tril aanvallen maar verder geen buikpijn, koorts of wat dan ook. Heb haar nu ook gedwongen om naar het ziekenhuis te gaan.. je kan beter voor niets gaan dan dat er straks wel iets (ergs) is! Pff maak me wel een beetje zorgen hoor meteen, hopen maar dat het meevalt!
Belachelijk dat hij haar een week wil laten wachten. Ik zou inderdaad zelf naar de SEH gaan. Hier trouwens een website met de mogelijke oorzaken. Het hoeft niet ernstig te zijn, maar het kan wel. Bloed bij de urine (hematurie) sterkte, ook voor je vriendin!
Dank je wel. Maar ik maak me gewoon zorgen om haar, en wil dat ze er gewoon snel bij is. Stel dat er iets ergs is, ze in elk geval in goede handen is. En niet dat ze straks in het weekend in onzekerheid, stress etc zit.. dat is helemaal niets natuurlijk.