Kan heel snel gaan. Binnen 1 dag van mond naar neus, helemaal open. Zou zeker een tube fucidine vragen. Het is nu ook heel besmettelijk voor anderen
Bij onze zoon zichtbaar snel. Ik was werken, man was met hem op judoles. Voorafgaand was het een 10 eurocent plekje op zijn pols. Ik kwam naar de les en ging hem halen; 2 euro muntstuk. Dus ter plekke de HAP gebeld, uitgelegd en mocht direct doorrijden. Ze vroegen mij het eerst nog af te tekenen ter plekke op judo. Eenmaal daar was het er al buiten gekomen. Kortom; die ging aardig hard. Dat werd gelijk een AB kuurtje... Duurde ook echt even voor dat onder controle was.
Hier ook snel, we hebben het uiteindelijk allemaal gehad, man en oudste dochter hadden twee Ab kuren nodig voordat t wegging. Ik en jongste dochter konden t af met zalf.
Hier ging het bij beide kinderen erg snel qua uitbreiden. Oudste had een plekje op haar zij, dat was een dagje later een stuk groter en verder op haar borst en in haar oksel allemaal nieuwe plekjes. Met ab-zalf begonnen, op aanraden van de HA 10-12x per dag gesmeerd en toen zag je het ook echt weer in rap tempo afnemen. Toen het weg was, moesten we nog een tijdje 3x per dag smeren op die plekken om het echt weg te houden. Bij jongste zat het onder haar neus, van ‘s avonds niks naar de volgende ochtend een grote, open plek. Hap gebeld (was weekend), kon meteen zalf gaan halen, wederom het advies van de HA gevolgd en 10-12x per dag gesmeerd met fucidine.
Met fucidin is zijn mond in ieder geval niet erger geworden. Wel zaten er een dag later ook nog allemaal bultjes op zijn handen en voeten. Ik smeer die ook maar in, maar vraag me echt af of dit ook krentenbaard is. Op zijn mond ben ik wel van overtuigd (typische gele korstjes), maar de rest... Hij heeft afgelopen vrijdag ook koorts gehad. Iemand hier ervaring mee? Lastig zo in het buitenland... Geen mond/voet/handziekte, het zit niet in zijn mond.
Bij mijn dochter was het eerst krentenbaard, ging meteen door in waterpokken, dat ging meteen door in hand voet mondziekte. Verminderde weerstand, het sprong er allemaal op.