Sinds kort hou ik elke maand bij wat onze netto-waarde is. Oftewel: al ons geld (saldo rekening, spaarrekening etc) en de waarde van onze bezittingen (WOZ-waarde woning, auto enz.) bij elkaar optellen en dan daar vanaf halen onze schulden. (Hypotheekschuld, studieschuld, doorlopend krediet etc) Op welk bedrag komen jullie dan uit?? Hier helaas een negatief bedrag, ondanks dat we best wel een bedrag op de spaarrekening hebben staan, maar onze hypotheek is hoger dan de WOZ-waarde dus daar ligt het vooral aan. Kom nu uit op - 5.107
Wij ong -30000. Net huis gekocht...nog niks afgelost dus voledige hypotheek. Oke...klinkt heftig maar over twee jaar staan we er al weer heel anders voor.
Maar kun je voor een huis niet veel beter kijken naar wat je er realistisch gezien voor vangt als je het nu verkoopt? Dus de minimale taxatiewaarde. De WOZ-waarde lijkt namelijk (in ons geval) helemaal nergens op... Die ligt op 3/4e van wat we nu voor ons huis zouden kunnen krijgen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat wij in 1 van de 2 wijken wonen in rdam waar huizen nog steeds als zoete broodjes over de toonbank gaan, maar toch... Mocht je je taxatiewaarde niet weten, dan kun je bijv vergelijkbare huizen in de straat kiezen die onlangs verkocht zijn. Dan weet je ook waar je staat. Ik denk dat daar een veel aardiger bedrag uitkomt.
Dat kan natuurlijk ook Ons huis is twee jaar geleden getaxeerd toen we het kochten en inderdaad de taxatie-waarde was wel hoger dan de WOZ-waarde nu is... Zou voor mijn berekening wel goed uitkomen
Haha...voor de mijne ook. Het is namelijk een stuk hoger getaxeerd als wat wij ervoor betaald hebben.
Boven de 0. Geen flauw idee hoeveel, maar heb spaargeld en behalve hypotheek geen leningen. Hypotheek is tot nu toe lager dan de waarde van het huis.
Als ik mijn erfenis voor in de toekomst erbij tel.... Ons huis is meer waard dan dat we er voor hebben betaald... Ik denk dat we wel dik boven de plus komen. We hebben ook al een deel afgelost Zelfs met studieschuld nog in de plus
Wij staan ook in de min. We hebben wel spaargeld, maar we hebben ons huis in de goede tijd gekocht (en er toen eigenlijk ook al te veel voor betaald, omdat we nogal haast hadden ). We hebben inmiddels wel wat afgelost op de hypotheek, maar nog lang niet genoeg om in de + uit te komen. Daarnaast heb ik ook nog een studieschuld, die ongeveer gelijk is aan de huidige waarde van onze auto.
In de plus, wij hebben geen leningen,schulden en geen hypotheek (meer). Hoeveel? Geen flauw idee en het boeit me ook niet zoveel om eerlijk te zijn.
woz waarde is toch een gemiddelde van de wijk? hier wijkt het in ieder geval 70.000 af met de taxatiewaarde dus ik ga hier niet van uit wanneer ik een netto waarde aan mezelf zou plakken
geen idee en ook geen zin om uit te gaan rekenen. Hier wel een hypotheek die nu gelijk is aan de WOZwaarde van ons huis. Voor de rest geen schulden maar wel ene hele leuke spaarrekening en nog andere bezittingen. Al zal de rekening wel omlaag gaan als ik niet na juli 2015 een baan heb gevonden.
Ik ben gelukkig getrouwd, met een gezonde lieve man! We hebben de heerlijkste gezonde zoon die er bestaat en zelf ben ik ook gezond. Kortom ik ben erg gelukkig! Netto winst?! Niet in geld uit te drukken, sta niet in de quote500 omdat er toch niemand boven me uitkomt