hallo meiden, vanmorgend is mijn zwangerschap spijtig genoeg fout geeindigd ... bloedverlies, en hcg was in dalende lijn aan het zakken . ik weet nu niet wat ik moet verwachten, zit met zoveel vragen! hoelang kan het vloeien duren? kunnen we drekt weer aan het klussen gaan? Ben ik direct weer vruchtbaar? gaat mijn cyclus evenlang duren als ervoor, want toen was hij heel stipt! ? heeft er iemand ervaring, of kan mij wat wijzer maken?
hoi allereerst veel sterkte !!! ik zit een beetje met de zelfde vragen als jou heb ook net een mk ik kan wel zeggen dat ik bijna niet meer vloei (5dagen nu ) groetjes
hoi, om te beginnen heel veel sterkte. nu je hebt verschillende miskramen - mijn eerste was erg: mee naar spoed geweest en ancht moeten blijven 8 uur klonters verloren en curretage gehad, ook week niet mogen werken - tweede ben ik gewoon blijven werken, was niet zo erg. dus ja wat kan je verwachten??? als het blijft bloeden ga dan zeker naar spoed. en laat morgen of overmorgen echo maken om te zien of baarmoeder leeg is. bij eerste miskraam moest ik maand pil nemen, maar in de helft me gestopt tweede miskraam heb ik het ni gevraagd en maand erna was ik zwangr sterkte
Helaas is iedere zwangerschap en dus ook miskraam anders. Hopelijk kan je lijf zichzelf schoon krijgen zoniet krijg je een curretage.. Dat kan ook wisselend ervaren worden, sommige gaan bijna meteen aan het werk, sommige zijn 2 weken uit de running (moi dus).. De gyn raadde mij aan om een maand te w88 met zwanger worden zodat je lijf weer op gang kan komen en je makkelijker kan bepalen hoelang je zwanger bent.. Anderen mochten meteen zwanger worden.. Sommige hebben na een miskraam meteen een eisprong.. Andere niet.. Sommige hebben meteen weer regelmatige cyclus.. En een maand later weer in de war (moi again dus ) Met andere woorden..Tis onzeker.. Tis vervelend.. Maar het komt vanzelf goed meis, neem de tijd om te verwerken en geef je lijf de tijd om te herstellen. Sterkte!
Allereest veel sterkte meis.............. Zoals de andere dames zeggen het verschilt per vrouw en hoe ver je natuurlijk al bent.... Bij mij was het een drama was dan al wel verder als jij maar bij mij is het ook met bloedverlies begonnen heb dag erna gewoon 5 uur lang weeen gehad daarna zoveel bloedverloren uiteindelijk met spoed naar ziekenhuis en een bloedtransfusie gehad heel veel ellende dus uiteindelijk was me baarmoeder pas na 2 weken schoon anders moest ik alsnog een currtage
Heel veel sterkte meid ! Denk dat het verloop van een miskraam per zwangerschap verschilt en dat het ook flink uitmaakt hoe ver je bent. Bij mijn MA was ik 11+2 toen ik het vruchtje verloor. Heb vreselijk veel bloed verloren en in totaal 7 dagen gebloed en nog 5 dagen 'spotting' gehad. Bij mijn MK (2 weken geleden) was ik 6 weken toen het bloedverlies begon en 6+2 toen ik het vruchtje verloor. Minder ver als bij de MA dus en heb ook minder gebloed maar wél langer. Heb 9 dagen bloedverlies gehad en 6 dagen spotting. Bij beide keren was mijn baarmoeder al wel snel helemaal schoon. Na mijn MA raakte ik in de 2e ronde al weer zwanger. Je mag inprincipe ook gewoon gelijk weer zwanger raken, als het bloedverlies is gestopt mag je weer klussen . Wanneer je vruchtbaar bent is niet te zeggen, denk dat je weer een eisprong hebt wanneer jouw lichaam daar weer aan toe is.
Oja, mijn cyclus was wel flink in de war na de MA. Was ook altijd héél stipt met 33 dagen maar na de MA kon ik er geen touw meer aan vast knopen, een heeft 25 dagen geduurd en de andere 40!
Ik heb zelf een miskraam gehad met 6 weken. Ik heb 5 dagen echt gebloed (maar niet eens superveel hoor) en nog 2 daagjes lichtbruinig. Mijn MK was op 25 mei. Op 11 juni heb ik alweer mijn eisprong gehad en 25 juni een positieve zwangerschapstest in de handen gehad. Juist bij zo'n vroege MK kan dat heel goed zo zijn dat je lijf het snel weer oppakt. Ja mag inderdaad weer zonder condoom vrijen als je niet meer bloed. Dit omdat de baarmoedermond anders nog openstaat en je meer kans op infecties hebt. Als je het niet vetrouwd gewoon de VK bellen daar zijn ze voor en vaak willen ze wel even een echo maken om te kijken hoe het ervoor staat. Heel veel sterkte
Ik heb een MK gehad met 8 + 5 weken. Ben begonnen met helder rood bloedverlies, na een uurtje of 2 kwamen daar krampen bij. Op dag 2 een echo gehad, toen zat er nog een onregelmatig restant van het vruchtzakje van 6 mm. Op dag 4 nog een echo gehad, omdat ik krampen bleef houden en koorts had gekregen, maar mijn baarmoeder bleek helemaal schoon. Tot en met dag 7 gevloeid, al was het de laatste 2 dagen wel echt fors minder. Al met al had mijn gyn het over een heftige MK, gezien het bloedverlies dat ik had. Mijn hb was ook wel gezakt, maar heb ik vrij snel weer op peil gekregen. Als je de dag dat de miskraam begon, begint met tellen, had ik op dag 21 weer een eisprong, en werd ik op dag 34 (eergisteren) weer ongesteld ( wat nu dus weer dag 1 is) Dus die cyclus meteen na de MK heeft 33 dagen geduurd. Erg netjes vind ik zelf! Al was het wel wat langer als ik gewend was, voorheen duurde ze 28 dagen. Maar goed, ik mag niet klagen! Nu zit ik dus weer in ronde 2 na de MK, ben erg benieuwd wat er komen gaat! Zowel van de gyn als de vk heb ik te horen gekregen dat ik meteen weer zwanger mocht worden, hoefde niet eerst een maandje te wachten. Heel veel sterkte met alles.....!!!
als men lichaam er klaar voor is zal het wel komen eh, heel snel hoop ik stiekem!!! hoelang ik ga vloeien valt ook af te wachten ... maar vind het wel raar dat de 1ne zegt dat je direct verder mag gaan met proberen zwanger te worden, de andere zegt een paar maandjes wachten ... ik laat de natuur zen gangetje wel gaan! hihi Bedankt voor jullie reacties dames
jannieke zo redeneerde ik ook hoor. heb ook na twee miskramen zoontje verloren door vroeggeboorte ( maarmoederhals te zwak) toen zei ene gyne ook 5 maand wachten. maar dat kon ik niet. wel was dirct terug zwanger en mijn dochter ligt hier nu in haar park te slapen. ook die gyne zei bij tweede echo hoop maar niet das ne miskraam. wel ben van gyne veranderd en mijn dochter is er hoor. succes en gr en doe wat voor jullie juist aanvoelt