hallo ik en vandaag wezen wegzen op verzoek van het consultatieburo omdat ze de laatste keer maar 270 gram was aangekomen in een maand tijd en ze vonden dit toch te weinig nu vandaag was ze dus in een week tijd 20 gram afgevallen en dit baart hun toch wel zorgen en kreeg als advies om 1 a 2 x per dag na de bortsvoeding een flesje te geven nu weet ik dat je het consultatieburo 9 van de 10 keer maar gewoon moet laten lullen en ik gaf bij mijn eeerste kind alleen fles dus weet nu niet wat ik moet geloven is dit verstandig om te doen of denken jullie net als ik om geen fles erbij te geven maar gewoon prooberen zo vaak mogelijk aanleggen en kijken hoe het dan gaat (moet er wel bij zegge ik dronk niet voldoende en let daar nu dus ook echt op dat ik zeker wel 3 liter binne krijg) graag hoor ik van jullie wat jullie hiervan denken ze is nu 4 maanden en weegt 4680 gram en is 56 cm klein poppetje dus haha
hi shanka, het maakt volgens mij niet uit als ze klein is, als ze maar haar eigen curve volgt. afvallen is niet goed met 4 maanden. lijkt je kleintje na een voeding tevreden? je zou eens na een voeding met een flesje kunnen testen of ze nog honger heeft. en mocht je liever uitsluitend borstvoeding geven, dan zou ik in dat geval vaak gaan aanleggen en het dan na een paar dagen nog eens proberen na een voeding met een flesje. veel succes ermee!
Ik zou ook kolven om te kijken hoeveel voeding je hebt. En raadpleeg anders de lactatiedeskundige eens Suc6!
lailae, volgens mij kan kolven ook een vertekend beeld geven (dat je denkt dat het te weinig is, maar baby's krijgen er soms meer uit dan de kolf en het andersom zegt niet veel over de voedingswaarde van de bv). een dip met 4 maanden komt trouwens wel vaker voor. maar dit is dan minder snel aankomen. op bv.com kun je trouwens een curve voor bv kindjes invullen (die van het cb is voor fv kindjes).
ja je zou haast denken idd dat ik te weinig voeding heb maar waneer ze klaar is en ik knijp erin dan komt er nog uit ze is verder ook echt vrolijk ze huilt nooit slaapt goed door vanaf 9 uur savonds tot smorgen 7a8 uur dus dat zit ook goed heb haar toestrax om 8 uur borst gegeven en daarna nog wat flesvoeding maar na een uur werd ze huilend wakker terwijl ze normaal gesproken door zou slapen kolven heb ik ook geprobeerd maar dat doet me echt zeer en mag blij zijn als ik na een uur 20 ml heb dus dat is voor mij geen optie. en wil gewoon volledig borstvoeding blijven geven en niet de fles er ook nog bij tenzij het echt niet anders kan maar vind het consultatieburo zo makkelijk denken omdat ze nu de laatste week is afgevallen om dan maar gelijk te zegge geef maar een fles het moet toch juist de bedoeling zijn om te zorgen dat ze zonder fles gewoon weer omhoog gaat met groei
raar dat ze wakker werd na de fv. misschien nog een keer proberen om uit te sluiten dat het toeval was? had ze 2 kanten borst gehad dat ze zelf stopte met drinken en bood je daarna een fles aan? dronk ze daar toen nog van? kan het zijn dat je wel voldoende voeding hebt, maar dat het niet voldoende calorieen bevat? (dan is misschien haar maag wel vol, maar komt ze er niet van aan. je zou dan wel verwachten dat ze sneller weer honger heeft) ik zou geloof ik ook zo veel mogelijk aanleggen en een lactatiekundige vragen om advies en of het verstandig is om na laten kijken of er iets (medisch) aan de hand is.
ja vond het ook al zo vreemd dat ze na de fles zo snel wakker werd zal het morgen idd nog een keer proberen kijken hoe ze erop reageerd. ze drinkt altijd twee kanten en gemiddeld 20 min per kant. en van het flesje drinkt ze ook nog maar volgens mij niet omdat ze honger heeft maar meer die zuigbehoefte ze krijgt ook geen speen namelijk die spuugt ze toch steeds uit. en ik dacht zelf idd ook mischien is de voeding wel niet goed want hoor 3 liter te drinken en daar lette ik eigenlijk nooit zo op dus sinds vandaag gelijk goed erop aan het letten dat ik regelmatig eet en voldoende drink om zo te kijken of ik dan mischien meer voeding krijg waarop ze wel goed gaat groeien. zal morgen ook gelijk een lactatiekundige bellen en kijken wat hun ervan zeggen iid geval vast bedankt voor al jullie snelle en goeie hulp