wat zouden jullie doen/denken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Athina, Feb 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #1 Athina, Feb 17, 2010
    Last edited: Feb 17, 2010
    hoi meiden,

ik heb gisteren (en vandaag :p ) positief getest. Helemaal onverwachts, omdat we eigenlijk hadden willen wachten tot onze dochter minstens 3 was ;) . Oeps dus, maar we zijn er hartstikke blij mee, omdat we van de eerste dus maar moeilijk zwanger zijn geraakt.

Maar nu het volgende.

Ik slikte dus al een tijdje geen pil, en had m'n laatste menstruatie ongeveer rond 18 januari .
    Gisteren dus getest, omdat ik allemaal klachten had.
    -vorige week krampen, maar geen ongi
    -ineens weer problemen met de stoelgang (verstopping)
    -snel koud hebben
    -van het weekend al weinig eetlust + misselijk bij het koken
    -al een week erger vermoeid dan anders ->maarja, we zijn 30 januari verhuisd en ik gaf de trap de schuld, die we voorheen niet hadden

--> en nog wat dingetjes..

M'n test heb ik -als ik uitga van de 18e, op m'n nod gedaan. En die was binnen een minuut positief (geen idee of dat uitmaakt?) , terwijl ik pas na 5 minuten moest aflezen (trekpleister test, 2 voor 5 euro -geen idee of het een gevoelige test is of niet)

M'n menstruatie van de 18 was -nu ik terugdenk- maar erg weinig. Ik weet nog dat door m'n hoofd schoot, of het niet het begin van de overgang kon zijn al... (hierop heb ik een verhoogd risico) .

Dit alles bij elkaar opgeteld begin ik nu te twijfelen of ik toch niet langer dan 4 weken zwanger ben.

Anderzijds: M'n buik is nog niets gegroeid, voelt wel wat strakker, opgeblazen, maar verder niet. En ze zeggen toch dat het bij een 2e sneller gaat?

Dus nu twijfel ik :
    optie 1: Vlos al bellen en hopen op een vroege echo?
    Nadeel: Als het té vroeg is, zien ze nog niets en dat lijkt me ook zó eng!
    optie 2: CB test met indicatie van de zwangerschap?
    Nadeel: de prijs en ik weet niet hoe betrouwbaar het is?
    optie 3: Gewoon wachten... dan bel ik volgende week de vlos als alles nog goed is

Wat zouden jullie doen?
    en wat zijn jullie ideeen hierover?
    Ik weet het écht even niet, ook niet wat logisch is ;) . Zo vroeg al klachten? (3,5 week?) Of een menstruatie die geen menstruatie was en dus al langer zwanger?

bedankt voor het lezen in elk geval :)

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik zou gewoon de vlos bellen en horen wat zij je adviseert!

geefeliciteerd trouwens!

3. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    België
    Bloed laten prikken door de HA? Of kan dat niet zomaar in NL?
    Dan weet je het met zekerheid de HCG waarden.

4. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    in eeste instantie: Gefeliciteerd!!!!! ondanks dat het onverwachts is, is het toch heel bijzonder!!

Ik eerst de CB test doen denk ik, ben zelf ook niet zo van gelijk bellen. Ik heb hier alleen positieve reacties over gehoord.
    Als je dan nog niet gerustgesteld bent zal ik alsnog de vk bellen en de situatie uitleggen.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

succes met alles en alsnog gefeliciteerd!!!

5. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Gefeliciteerd meis!

Ja je kunt of een bloedtest vragen bij de huisarts of de verloskundige bellen voor advies en je verhaal uit te leggen.

succes in ieder geval met je beslissing

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik wist eigenlijk niet dat het door (een simpele) bloedtest ook kon. Stom eigenlijk ;) . Ik wist wel dat ze dan konden zien dát je zwanger was, maar hoeláng? Dat wist ik dus niet.

7. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ik zou ook kijken of ik een bloedtest zou kunnen krijgen.
    Echo word je idd waarschijnlijk alleen maar bang van als er weinig te zien is.
    Ik twijfelde ook een beetje maar heb gewoon gewacht tot ik hoe ik ook rekende minimaal op de 6 weken zat... dat bleek dus te kloppen.

CB met indicator zou ik niet in geloven: dit was 1 van de dingen dat ik twijfelde. Een paar dagen na mn NOD gaf die 3+ terwijl ik toen dus (weet ik nu na mn echo 100% zeker) echt nog maar 4 weken en n paar dagen zwanger was.

Liefs mij

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ik zou inderdaad de VK bellen en vertellen wat je hier neerzet. Waarschijnlijk kun je wel een vroege echo krijgen.

Gefeliciteerd in elk geval. Een leuk cadeautje zeg!!!!

9. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Ik zou ook inderdaad gewoon even contact opnemen met de verloskundige, (desnoods hier op het forum) en dan gewoon je verhaal uitleggen, en dan kijken wat voor advies zij je kunnen geven!

Gefeliciteerd in iedergeval met de zwangerschap!

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als eerst idd gefeliciteerd met dit wondertje ;)!

Ik zou zelf gewoon even de verloskundige bellen, het verhaal een beetje uitleggen en even vragen wat hij/zij denkt wat volgens hem/haar nu de meest logische actie is ;).

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bedankt voor de reacties :) . Ik heb even op de site van cb gekeken, maar ik denk dat dat toch zonde van het geld is, aangezien 3+ het verste is wat hij aangeeft. Ik kan me voorstellen als je hcg net wat hoger is, dat je dan al een week verder bent. Hoewel ik het 'zwanger/ niet zwanger' idee wel prettig vind :) .
    De vlos heb ik proberen te bellen, dat kan hier voor afspraken tussen 12 en 1... maar *zucht* ze waren niet te bereiken toen ik om 12.30 belde (eerder kon even niet hier helaas). Tot 13.30 geprobeerd, maar helaas, bandje dat ze nu niet te bereiken waren maar wel dagelijks tussen 12 en 1.. tja... Morgen weer een dag. Misschien ik het idd nog even neerzet hier op de site, bij de vlos.

12. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Gefeliciteerd!!! Toch een leuk kadootje! Zag je naam staan en toen dacht ik van haar heb ik de naam gepikt voor mijn toekomstige dochtertje:) Voor de rest ben ik het eens met de adviesen van de rest! Genietse van het wondertje!!!

Groetjes lysanne

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Leuk om te horen :) en bedankt :)

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Even tot slot : Vandaag de vlos kunnen bereiken. Kreeg toevallig dezelfde (van een praktijk met meerdere) die mijn 1e bevalling had gedaan. En ze wist het ook niet zo goed, gezien de symptomen. Het kon beiden kanten op. Maar ik heb nu een eerste afspraak staan op 2 maart. Intake en dan gaat ze gelijk even naar m'n buik kijken etc, mogelijk kan ze daar al één en ander uit opmaken.
    En waarschijnlijk zal ik dan wel met 8 weken (uitgaand van de 18 januari) een echo krijgen. Mocht ik verder zijn, dan zijn we dan nog op tijd.

15. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Gefeliciteerd!!! Nog even spannend dus of je al verder bent! Maar in ieder geval alvast genieten :)

16. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Gefeliciteerd meid! Ik zou gewoon bloed laten trekken bij de HA en dan ben je ineens zeker he!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn dat je ze toch nog te pakken hebt gekregen en je een afspraak hebt gemaakt! Succes met het afwachten nog eventjes! Wel spannend natuurlijk :D!

18. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    de clearblue is niet zeker genoeg. bij mij stond er 1-2 en moest zijn 2-3. niet zo'n groot verschil, maar bij ooitmamavan3 was het dus nog een groter verschil. lekker ff de verloskundige bellen en dan kun je daar ook een bloedtest laten doen ipv echo als je dat nog wat eng vindt. succes en natuurlijk gefeliciteerd

Share This Page