Spoed ! Is dit een giftige paddestoel ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ilona23, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Gelukkig gaat het nog goed!

Ik snap de norit ook niet zo, waarom moest ze dat in godsnaam hebben??

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Waarom ze Norit voorgeschreven kreeg? Nou misschien omdat dat goed tegen vergiftiging kan helpen?! Zo gek lijkt me dat dus niet. Lees onderstaand stuk maar eens....

Norit
    De werkzame stof in Norit is actieve kool.
    Actieve kool bestaat uit verkoold materiaal van planten dat makkelijk stoffen aan zich bindt en zo onschadelijk kan maken.
    Het wordt gebruikt bij vergiftigingen, bepaalde vormen van jeuk en bij diarree.

Vergiftiging
    Actieve kool kan bij verschillende soorten vergiftigingen helpen. Het kan schadelijke stoffen aan zich binden. De schadelijke stoffen verlaten dan met de actieve kool via de ontlasting het lichaam en er komt minder van de schadelijke stof in het bloed.
    Meestal wordt bij vergiftigingen de actieve kool in de drankvorm gebruikt, omdat die effectiever bij vergiftigingen is dan de capsules en tabletten. Het is het beste om de actieve kool in te nemen binnen een uur na de inname van de schadelijke stof.

@TS
    Gelukkig lijkt het met je dochter goed te gaan.
    Gewoon nog even in de gaten houden en bij twijfel nogmaals (huis)arts bellen. Meer kun je op dit moment niet doen denk ik....

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ah bedankt voor de toelichting. Ik ben uitgebreid geschoold in ehbo en dus ook hierin, maar norit hierbij gebruiken had ik echt nog nooit van gehoord.

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat is schrikken...ik had dr vierkant opgepakt en naar de hap gegaan denk ik. Leek me redelijk logisch dat je zo'n kind en betreffende paddestoel wil zien als ha....maar blijkbaar toch niet dan...

Actieve kool gebruik je in aquariums ook om giftige rommel uit t water te filteren...grappig dat dat ook in het menselijk lichaam zo kan werken.

5. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    oh zodra je die kleine paddestoeltjes zie die zijn enorm gifftig ik heb als 2 jarige paddestoellen lopen eten en lag heel slecht maag leeggepompt, en lag heel slecht! maar uiteindelijk goedgekomen! zodra je die dingen ziet meteen weghalen,

Deel Deze Pagina