Ik heb tijdens mijn bevalling geen persdrang ervaren, terwijl de VK zei dat ik dit wel had. Kan iemand me omschrijven hoe persdrang dan aanvoelt, want ik heb alleen op mijn gevoel geperst en heb totaal geen drang ervaren. Kun je het negeren of niet voelen?
Ik herkende de persdrang heel erg, en ik kon het gewoon niet tegenhouden. Net alsof je heel erg moet poepen en het al een hele dag inhoud. Je moet gewoon drukken van onderen. Dat geluid ( kreunen) dat heb ik zelfs gedaan,
Je kan persdrang echt niet negeren(allé,ik toch niet ) De eerste keer dat ik dat voelde was ik echt in paniek want ik was nog niet in de verloskamer,ze hebben mij in mijn bed dan snel naar daar gereden terwijl ik al mocht meepersen Het is zoals bosi zegt,alsof je echt moet poepen.(maar dan 100 keer erger) Het was echt een bevrijding!
Ja dat idee had ik dus ook altijd, maar ik voelde alleen een lichte tinteling langs mijn ruggegraat en meer niet en de naweeën voel ik ook niet IN mijn buik, maar alleen op mijn peesontsteking. Ik voelde ook de harde buiken tijdens de zwangerschap niet en ik krijg het gevoel dat ik geen gevoel in mij baarmoeder heb of zo. De VK en de fysio zeiden dat ik wel harde buiken en persdrang had, maar ik voel er echt helemaal niets van.
Ik wist gelijk dat ik moest persen, en heb dat 'gewoon' gedaan omdat ik het lekker vond ( ) al was de vk er nog niet eens! En ik was net een koe, lekker loeien! Ik weet dat je ze kan inhouden, en weet ook dat je zonder perswee (die je voelt) een kind eruit kan persen, mijn persweeën waren namelijk (voor mijn gevoel) verdwenen en ik moest voor mijn gevoel mijn kind eruit hebben. Dat je geen persweeën hebt gevoelt vind ik wel bijzonder hoor! Maar ik heb het wel vaker gehoord. Ik ben blij dat ik ze had zodat mijn man de vk met spoed kon bellen (van 2cm ontsluiting naar 10cm ontsluiting binnen een uur!)
Pff Ik moest ze tegen houden onderweg naar t ziekenhuis. Ik wóu dat ik ze niet gevoeld had hihi. Pfff
Volgens mij is dat niet iets wat je "per ongeluk" niet voelt hoor, als je persdrang hebt is dat toch duidelijk zat
BIj de gym vertelde ze dat er mensen zijn die geen persdrang krijgen! End at dat heel zwaar is want dan moet je je kindje helemaal op eigen kracht eruit persen! Er was ook 1 gymgenootje die geen persdrang had gehad bij haar eerste kindje! Het kan dus wel! kus miek
Ik had ook geen persdrang... ik persde ook op eigen kracht. Ik hoorde van de zusters wanneer de weeen het ergst waren en toen maar persen op "gevoel"
He, Persdrang herken ik ook wel hoor, maar wel een vreemd soort. Ik had eerst het gevoel dat mijn buik golfde naar beneden toe. dat nam niet af als ik meeperste...daarna kwamen de echte persweeen. Ik heb ze echt ervaren als echt noodzakelijk om je kindje geboren te laten worden... Als je ze niet voelt, jemig dan wordt het zwaar om te persen zeg...lijkt me echt lastig hoor...
Ik heb idd ook geen echte goeie persweeen gehad. Ik heb nog aan de weeenopwekkers gelegen, maar ook daarvan kreeg ik niet die 'oerdrang om te persen'. Als ik iets voelde wat op een wee leek, ging ik maar persen want hij moest er nu eenmaal uit. Dus ik perste meer omdat ik 'm eruit wilde hebben en niet omdat de weeen vertelden dat ik moest persen
ik heb zeker persdrang gehad. voor mijn gevoel schreeuwde ik het hele ziekenhuis bij elkaar. heb zeker een uur met persdrang gelegen en kan zeggen dat het geen pretje is. toen de vk kwam na een uur mocht ik gelukkig gelijk persen dat was een hele opluchting
Hey Loeki! Ik had ook geen goede persweëen, voelde wel een druk gevoel maar er zat geen begin en eind aan, ik kon min of meer zelf beslissen wanneer ik ging persen en wanneer ik weer stopte, best vaag was dat en ik was ook al best moe want als dat heftiger was geweest was die van mij er nog eerder uit geweest, ik voelde wel wat ik bereikte bij elke pers-poging en heb bewust ook tijd genomen om bij te komen. Het vervelendste was dat toen het hoofdje stond (AU AU Schreeuw schreeuw,puf puf) ik heb gewacht tot een beetje druk gevoel en dat duurde zoooo lang AUAUAUAUAUAU... goed dat waren 'mijn details'....
Pff echt het gevoel dat je moet poepen. En ik moest het ophouden omdat er nog geen VK in de buurt was. Heb nog nooit zo door het bed heen gekronkeld (en stiekem ook wel meegeperst, het is de natuur) Het gevoel van het hoofdje dat staat is compleet langs mij heen gegaan
ik had enorme persdrang en mocht ook persen van de gyn ookal had ik pas 8 cm ontsluiting. Maar als ik kon dan moest ik het toch proberen weg te puffen. Jeetje wat was dat zwaar en moeilijk zeg! Het rare was dat toen ik eenmaal op mijn rug lag en ik mocht persen. Toen voelde ik de persdrang bijna niet meer. Was heel raar.
Heel herkenbaar Kiowa. Ik had ook persdrang.....echt enorm...lag te brullen als een leeuwin met kiespijn... Ik heb een half uur de weeen moeten wegpuffen..echt havy! Toen de kraamhulp er was, mocht ik eindelijk persen...en waarempel, geen persweeen meer. Althans ik voelde niks meer! heb Noa er toen op eigen kracht (welke kracht?) eruit moeten persen. Telkens wanneer ik dacht dat ik een wee had, persen als een gek!
Bij mij zag je het ook als ik een perswee had, heel mijn buik golfde dan. Mijn man schrok er zelfs van haha!
Nou ik heb met mijn ogen dicht gelegen, dus gezien heb ik het niet Ik heb echt niets gevoeld dar op drang leek. Idd wat sommige beschrijven kunnen persen wanneer je denkt dat het goed is. Resultaat van het geheel was dat mijn placenta ook niet vanzelf los gelaten heeft, waarschijnlijk omdat de persweeën niet heftig genoeg waren.
Ik had ook niet echt het idee dat ik eromheen kon hoor. En sommige zeggen zelfs dat ze het super vonden om te persen .. nou ik vind het echt het ergst van heel de bevalling .. wat een klote gevoel zeg
Tijdens de bevalling van mijn dochter bleek ik al een uur persweeen te hebben maar ik had de vk al 2x voor niets laten komen (nou,ja niets had de eerste keer 3cm en de 2e 4cm)Dus zei tegen mijn man laten we maar even wachten tot ik echt stond te kokhalzen onder de douche toen zei mijn man nu ga ik toch echt bellen Toen de vk er was, was onze dochter er in 15 min en 3 persweeen Liefs,Claudia