Gwennie, gelukkig zijn de meeste dames het hier met jullie uitspraak eens. Wij hadden min of meer hetzelfde probleem met Annika, wij hadden de naam eerst telefonisch doorgegeven aan familie en vrienden en kregen dus kaartjes en zo met Anika, maar het is heel bewust met dubbel N en we hebben er nooit bij stil gestaan dat je Anika ook met een N kon schrijven
hoi gwennie Ik ging ook gelijk voor Ismee. Vind het trouwens een hele leuke naam. De naam die wij over een paar weekjes gaan geven wordt denk ik ook een probleem que uitspraak, maar ach......de mensen leren het vanzelf wel trouwens nog van harte gefeliciteerd en geniet maar lekker van de kleine meid..... twinny
Graag gedaan, dat staat ons vast ook nog te wachten met de naam die wij hebben bedacht. Ismay is echt een prachtige naam, (en valt m.i. niet anders uit te spreken dan Ismee) ik zou jaloers zijn op zo'n naam.
Jep ik zou ook zeggen Ismee. En over de uitspraak van een naam...hier ook nog problemen hoor...met uitspraak en schrijven. M'n jongste heet Jayden (uitspreken als djeeden) maar word nog steeds regelmatig uitgesproken door me familie als Jeeden. En dat is het toch echt niet :S Net zoas het schrijven...je kan Jayden op verschillende manieren schrijven (net zoas de naam van me middelste: Damiën...gaf ook problemen) en dat gaf (en geeft afentoe nog steeds) problemen.
hahaha, ik ben ook bang dat ik weer rare uitspreken ga krijgen met de naam van onze beeb. Mijn zoon heet Thyronn en hoor zeer regelmatig .... Tieron Mijn dochter heet jayda en hoor heeeel vaak... jajdá......
Een hele mooie naam Ismay. Nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Ik zou het inderdaad ook uitspreken als Ismee. Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn dochters naam; Nynke. Wij dachten dat het toch wel duidelijk was dat je het uitspreekt als Nienke. Veel mensen zeggen echter; Nijnke Klinkt net of we haar naar het konijntje Nijntje hebben vernoemd
Als eerst van harte gefeliciteerd! Helemaal top de naam Ismay! Onze dochter van 7 heet ook Ismay,schrijven het op dezelfde manier..en spreken het ook uit als Ismee... Mag ik vragen hoe jullie op deze naam zijn gekomen,tenminste deze manier...je ziet het zo nog erg weinig. Groetjes Miranda
hier kregen we ook pas achter af door dat nederland nog helemaal niet zo op engels talige namen is ingesteld. (heb zelf schotse achtergrond) ondanks alle engelse taal op de tv. Ons zoontje heet Aidan. dat spreek je uit als E(j)den Leek ons eigenlijk niet zo'n moeilijke als je de engelse taal in je achterhoofd houd. Maar zelfs veel artsen in het kinderziekenhuis spreken het nog uit zoals je het schrijft. echt heel apart vind ik dat "aaidan", dat klink toch erg onlogisch... Wel weer wat van geleerd voor de volgende.. die noemen we dan dus maar truus of jan oid
Nee joh! Bij een eventueel volgend kindje gewoon weer voor zoiets moois gaan hoor! Het gaat om wat jullie mooi vinden,niet wat anderen er van vinden! Hebben wij tenminste wel gedaan,we houden niet van die "gewone" namen. (oudste heet Rowan,middelste heet Ismay,en de jongste heet Aïsha!