Geloof jij er in? Ik niet, maar toch.... wat ik vanochtend droomde voelde zo intens. Mijn moeder en ik waren aan het winkelen, armen om elkaars middel, lekker knus. Kletsen enzo, precies als toen ze nog leefde (in april helaas overleden). En ineens VOELDE ik die arm zitten. Ze trok me flink tegen zich aan en in mijn droom "besefte" ik dus dat "dit gevoel geen droom was maar echt" Toen maakte ik dat kenbaar aan mama waarna ze met nadruk fluisterde dat ze van me hield. "Ik ook van jou mama" en toen was ik klaarwakker.... en voelde haar arm nog om m'n middel (heeft wel een paar minuten geduurd). En toen kwam het steekje: geloofde ik maar in dat soort dingen, want wat zou het mooi zijn geweest om te merken en weten dat ze er nog is.... Hoe dan ook... ik vond het een heel fijn moment, omdat het zooo echt leek.... Geloven jullie wel in dit soort dingen en hebben jullie ook zulke momenten beleefd?
Ik geloofde er niet in.... tot mijn oma overleed. Ik had in mijn huis "haar" stoel staan en merkte dat toen ze overleden was het daar anders voelde. Katten gingen er ook ineens altijd zitten. Maar sterkste moment was in juli na mijn miskraam.. ik liep buiten en vroeg in een opwelling aan mijn opa en oma (opa was ondertussen ook overleden) of ze wel goed op hun achterkleinkind zouden passen. Ik kreeg een knuffel zoals alleen mijn oma dat ooit deed. Het is maar goed dat er op dat moment niemand in de buurt was want de tranen stroomden echt op dat moment. Nadat opa overleden was oma minder vaak aanwezig.. maar als ze er nu is zijn ze er samen... En ook mijn man voelt het als ze er zijn... en die is over het algemeen echt heel nuchter
Erg mooi dat je dit mee maakt. Ik persoonlijk geloof hier zeker in, ik geloof ook dat toeval niet bestaat en dat eigenlijk je hele leven al van te voren is uitgestippeld. Heb zelf dingen mogen ervaren waardoor ik het gewoon zeker weet. Mensen kunnen me een freak vinden of wat dan ook maar dat doet me niet zo veel, ik weet wat ik weet en dat is voor mij voldoende
Mooie droom hoor! Lijkt me fijn om met dat gevoel wakker te worden, maar ook raar omdat je dan toch meer beseft dat het echt niet meer zo kan zijn. Ik zelf heb het met mijn hondje gehad, hebben we begin dit jaar onverwachts in moeten laten slapen. 3 weken daarna zouden we een pup krijgen, die zijn maatje had moeten worden. Ik droomde dat ik mn eerste hond uit ging laten, opeens was hij weg, maar ik vond zijn favoriete speeltje in het grasveld. En daar was ineens de pup, die het speeltje geweldig vond. Later zag ik mn eerste hondje nog snel het bos inlopen. Ik hoor te vaak van mensen deze momenten om te denken dat het niets betekend, maar wat? Zelf denk ik dat het misschien een soort afsluiting is, weten dat het goed zit.
Ik geloof er in zekere zin in, maar heb begrepen dat als ze zo in je droom op bezoek komen het ook "echt" zo is. Jouw droom klinkt in ieder geval heel mooi en bijzonder. Ik zag na de geboorte van onze jongste soms schimmen. Niet heel duidelijk maar een donkere vlek die voorbij schoot oid. Mijn oma is overleden en ondanks dat ik op haar sterfdag niet vruchtbaar was, wezen alle echo's (4stuks) uit dat ik juist die dag zwanger was geraakt. We waren er ook bij toen ze overleed dus dat maakte het erg bijzonder. Toen het ook een meisje bleek hebben we haar vernoemd. Dat verklaarde misschien de schimmen na haar geboorte? Ik hoorde toen van een collega dat dat "bezoek" betekende dus ben dit op internet gaan opzoeken. Ik denk dus dat mijn oma haar kleine wondertje kwam bekijken. Op een gegeven moment dacht ik.....nu ff niet en heb dat ook hardop gezegd zo van nou oma fijn dat u er was maar het is nu genoeg (weet natuurlijk helemaal niet of het echt zo was) maarvdaarna stopte het wel. Als ik nu niet lekker in mijn vel zit of het heel druk heb dan zie ik nog wel eens (of wil ik het zien kan ook) en dat overvalt me een gevoel van rust. Ik moet zeggen dat ik met mijn oma een heel erg goede band had.
Ja, ik ben erg blij met mijn "droom". /jullie verhalen vind ik ook mooi/bijzonder om te lezen... Zou het dan toch...? Nog meer dames met zo'n ervaring?
ja mijn oma, was als een moeder voor me, ik ruik haar af en toe en dat ruikt dan als thuis soms als ik gewoon op de bank zit en soms als ik ergens ben. dat zijn in mijn beleving dan de momenten dat ze even bij me is.
Ik geloof er zelf niet in en denk eerder dat het je onbewuste is die dit naar boven haalt. Dat is feitelijk net zo mooi, want betekent dat jij blijkbaar toch tot in het diepst van je wezen weet en voelt dat je moeder altijd met hart en ziel van je gehouden heeft. En dat moet je vooral vasthouden!
Ik geloof er, mede door eigen ervaringen, wel in. wat ik je mee wil geven; Is het belangrijk of het echt is of niet? Het voelde goed, probeer er van te genieten! Diep van binnen, wanneer je je verstand niet mee laat denken, weet je gevoel heel goed te vertellen of het echt was, en ik geloof dat je moeder bij je was. Nogmaals, geniet ervan, blijf er voor open staan, dan komt ze vast nog een terug voor nog zo'n heerlijke knuffel.
ik geloof erin!!! Super mooi dat je zoon droom hebt gehad... mss is het wel zo dat je eerst moet ervaren om in ''iets'' te geloven...
wat een mooi verhaal zeg! Ik geloof er zeker in. Ik droom vaak nu over mijn oma, die 3,5 jaar plots is overleden vlak na de geboorte van mijn zoon. Ik mis haar ook heel erg. zij was mijn 2e moeder namelijk. Ik droom dan vaak over haar straat waar zij woonde en waar wij als kinderen speelden. Vorige week was ik in de plaats waar zij woonde en moest de auto parkeren en er door heen wandelen, langs haar oude huis en langs het huis waar ze gestorven is (ligt achter het andere huis) en het was net of ze naast mij liep. Sindsdien droom ik er niet meer over, maar kan zo weer komen vind het altijd mooie en dierbare dromen namelijk.
Oh ja hoor, eker wel zo af entoe merk ik gewoon dat mn opa en oma er zijn, Das vaak als ik aan ze denk of gewoon hardop zeg dat ik ze mis. Dan krijg ik altijd Een gevoel van warmte en heb ik ineens ongelooflijk zin in engelse drop ( aten we altijd bij mn opa en oma )
Ik herken dat ook wel. Toen mijn opa overleed heb ik ook gedroomd dat hij me gedag zei en dat het zo goed was. Sindsdien wel een rustig gevoel. Erg fijn, zo'n droom!
Ook ik heb wel eens zoiets meegemaakt. Had altijd een erg goede band met mijn opa. Helaas is hij 8 jaar geleden overleden. De avond dat hij overleden is, kreeg ik een telefoontje van mijn ouders dat hij er niet meer was. Ik heb er echt verdriet om gehad, zeker toen ik het net hoorde. Ik ben eigenlijk meteen maar naar bed gegaan. Eenmaal in bed viel ik al snel in slaap. Ook ik droomde over mijn opa. Hij kriebelde altijd zo lekker over mijn arm en rug. Vond dat zo lekker als kind zijnde. Maar hij hield ook van grapjes uithalen: als ik op de bank zat, opeens een duw geven zodat ik met me hoofd in de kussens belandde en begon hij te kietelen. Ik kon daar echt niet tegen. Die avond dat hij overleden was kreeg ik zo'n zelfde duw. En toen wist ik: Het is goed zo, hij heeft geen pijn meer en komt gewoon even afscheid nemen! Klinkt een beetje vaag en zweverig, maar ik geloof echt wel dat er meer is tussen hemel en aarde!
Ik weet nooit zo goed of ik erin moet geloven.. Zelf wel wat meegemaakt. Ik kreeg een droom die me eigenlijk nu 2 jaar later nog steeds bijgebleven is. Ik ben de oudste dochter, van de oudste dochter van de oudste dochter van een oudste dochter. Deze laatste was mijn overgrootoma. Ik was haar eerste achterkleinkind. Mijn eigen moeder en oma leven nog allebei. Mijn overgrootoma is een jaar of 11 geleden overleden. Een korte tijd na de bevalling (volgens mij de 2e of 3e nacht nadat mijn kindje geboren was) droomde ik dat ik ergens een deur opendeed en een smalle ruimte inliep. De ruimte was maar zo groot dat er een stuk of 8 a 10 mensen in een kring om een donkere houten koffietafel heen zaten. Zo'n echte ouderwetse. De ruimte was daarmee volledig gevuld. Iedereen zat vrij dicht op elkaar op houten klapstoelen. De ruimte gaf me een beetje een soort van wachtkamer idee. Het waren allemaal oude mensen die bij elkaar zaten en ze zaten allemaal grapjes te maken en te lachen. Ik keek naar de tafel en er stonden lege koffiekopjes op. En daaronder een gehaakt kleedje. Zo een die mijn overgrootoma altijd maakte. Ik keek naar de gezichten en iedereen was stil geworden en keek terug naar me. ik voelde me niet geheel op mijn gemak. Ik probeerde te kijken of ik kon herkennen wie er zat. Ergens herkende ik wat, maar ik kon er niet op komen wie deze mensen waren. Ineens hoorde ik een stem heel bars roepen: "Zo stel je me nog eens voor aan je kind, of wat?" Ik keek verbaasd op en zag mijn overgrootoma zitten tussen die mensen. Ze zat voor een heel licht raam met achter zich een gehaakt kleedje over de stoel. Ik voelde me blij. "Dag oma" zei ik. Ze knikte naar mijn handen. Verbaasd keek ik omlaag en zag mijn baby in mijn armen liggen. Snel haalde ik de omslagdoek een beetje weg van het gezichtje van mijn kindje en draaide het zo dat oma het kon zien. "Mooi, heel mooi" zij oma. Ze keek me aan en zei toen nog iets. Dit weet ik nu na 2 jaar niet meer. In mijn geheugen lijkt het op iets als geniet er van of pas er goed op ofzo. Ik werd op dat moment wakker omdat er een verpleegkundige mijn kamer op gekomen was. Ik heb het alleen aan mijn moeder verteld en die is ervan overtuigd dat oma even is komen kijken en wilde dat ik mijn kindje "voorstelde" aan haar. Dit zou mooi zijn, maar ik vond het wel apart. Ik vraag me af of je dan echt een "bezoekje" krijgt van deze overleden persoon. Of dat het misschien de wens van de gedachte is. Alleen verbaas ik me dan over deze droom en over dat het mijn overgrootoma was die in mijn droom voorkwam. Ze was heel lief en ik ging er graag naartoe toen ze nog leefde, maar ik had toch eigenlijk in de drukte van alle dag al een tijdje niet meer aan haar gedacht. Ik had dan meer verwacht dat het dan mijn opa ofzo zou zijn die in mijn droom voor zou komen. Ik vond het wel een hele mooie droom en voor mijn gevoel heb ik mijn kindje aan mijn overgrootoma mogen voorstellen. Of het nu echt zo is, of de wens van mijn gedachten.... ik vind het in ieder geval wel een heel mooi gevoel. groetjes van Hamtaro
Ik heb ook een paar jaar geleden zo'n droom gehad en ik denk er nog regelmatig aan terug. Ik en mijn opa waren altijd gek van elkaar. Had echt een goede band met hem Hij is in 1985 overleden dus alweer een hele tijd geleden. Een paar jaar terug droomde ik dat ik jarig was en heel mijn familie in de tuin zat van mijn oude huis. Ik ben in juni jarig en het was lekker warm. Toen zag ik mijn opa in ene in een stoel zitten die naar me lachte. Ik zei tegen hem dat ik het raar vond dat hij er zat aangezien hij toch al lang geleden overleden was? Hij zei dat hij altijd bij me was, niet alleen in mijn dromen. Alleen ik kom hem zien, mijn familie zag hem niet. Had een heel goed gevoel toen ik wakker werd want eindelijk had ik mijn opa even gezien Ik las hier net iets over een zwarte schim. Dat heb ik ook meegemaakt. Dik 4 jaar gelden heb ik een missed abortion gehad met 10 weken. Na de ma zag ik steeds iets zwarts (soort schimmetje) heel snel door de kamer gaan. Ik was niet de enige die het zag, mijn dochter zag het ook terwijll we het er helemaal niet over hadden gehad. Meestal zag ik hem in een hoekje bij de deur van de woonkamer. Toen Mayron geboren was en ik de eerste nacht met hem naar beneden ging omdat ie huilde "keek" ie richting die hoek en werd ie rustig. Daarna heb ik het niet meer gezien. Heeft niets met een droom te maken maar omdat ik over die zwarte schim las wilde ik het toch even melden
@Monkeylove: gewoon melden hoor! Is geen droom maar toch wel vergelijkbaar? Mooi trouwens, dat ook je kindjes zo reageerden! @Hamtaro: ja, ik geloof ook eerder in de wens van de gedachte, maar zoals Lilalief zegt: het maakt ook eigenlijk niet uit, want het gaat om het gevoel dat je van zoiets krijgt. Dat is sowieso echt!
ja ik geloof er zeker in, helemaal na de volgende droom, alweer 8 jaar geleden! (eerst het verhaal hoe ik haar leerde kennen); in dat jaar gingen we naar thassos op vakantie, ik zocht informatie over dat eiland en kwam op een mooie site terecht, de eigenares was een hele aardige vrouw waarmee ik in contact kwam! we kwamen erachter dat hun op dezelfde datum als ons naar dat eiland gingen, erg leuk dus! we zijn vaak samen opgetrokken en na de vakantie mailde we dagelijks en zijn we er ook eens gezellig een weekendje langsgeweest! ze waren in de 40 en wij in de 20 maar het waren gewoon zulke gezellige mensen, ik kon altijd mijn hart bij haar luchten! dus het was een goede vriendin geworden, op een nacht droomde ik dat ik met haar over thassos vloog, ze liet me vanalles zien daar, toen ik wakker werd vond ik het zo raar, ik had nog nooit over haar gedroomd?! die avond kwam ik thuis na een uitje van een collega, mijn zus was ook bij mijn ouders thuis (dat vond ik al raar) de vriend van die vriendin had hun gebeld, die nacht is mijn vriendin overleden aan een hersenbloeding! voor mij dus een teken dat ze zo afscheid heeft genomen! het verdriet werd er niet minder om maar er was een soort van afscheid geweest.
Ik denk dat je er niet meer over droomd omdat je nu zelf voelde dat ze naast je liep. Dat je nu goed weet dat ze bij je is... heel mooi. ik heb bij mijn oom een de nacht voor hij stierf ook gedroomd dat hij dood ging... alsof het een aankondiging was. ben de dag erop ook gaan wake en idd hij overleed toen. Ik ruik het ooit als ze bij me zijn!!!