had hier paar weken terug topic geplaatst over tips om mijn dochter in haar eigen bedje te laten slapen, omdat ze nog steeds tussen ons in lag en we dat echt niet meer zagen zitten nu baby 2 onderweg is. dus gisteren middag voor het eerst geprobeerd hoe ze reageerde, heeft 10 minuutjes gehuild en in slaap gevallen! wij waren helemaal verbaasd, maar oke, ze was moe, dus dat was mazzel. gisterenavond geprobeerd haar nog redelijk wakker in bedje gelegd, heeft niet gehuild en is uit zichzelf gaan slapen! ze is rond half 1 wakker geworden en wilde toen echt niet meer, dus heeft de rest van de nacht bij ons gelegen, maar het feit dat ze zelf in slaap is gekomen en in haar eigen bedje is voor ons zon grote stap. nu ligt ze ook weer op bed, wakker, maar zijn meer lieve geluidjes en geen gehuil!! ik ben zo trots op haar, en dit gaat ons zoveel tijd en moeite besparen, misschien dat mama zelfs weer een beetje een leven kan krijgen. je moet je voorstellen, wij wonen in een maisonette woning, en onze trap is te smal voor traphekjes. dus als dochter wakker boven op ons bed lag, moest er iemand van ons bij zijn om haar in slaap te knuffelen. we hadden wel een reiswieg voor de trap om de doorgang te blokkeren in geval dat ze wakker werd, maar ieder geluidje moest een van ons gaan kijken omdat als ze van bed af kroop de zo van de trap af kon vallen. met gevolg dat op de ergste avonden, wij soms wel 3 kwartier tot een uur boven waren om haar in slaap te brengen en dan ieder half uur weer terug omdat ze wakker was geworden. misschien een lang verhaal, maar mijn dochter die 15 maanden lang in slaap geknuffeld moest worden en niet uit zichzelf wilde slapen, doet het nu helemaal zelf, en dat al op de eerste dag! ik ben zo trots op haar!!
Goed zo doorzetten! gaat heel erg goed! en nummer 2 komt er al aan, dus wellicht voordat nummer 2 er is slaapt ze helemaal alleen. Ze doet het nu heel erg goed en jullie ook.
heey miffy, fijn gevoel he, als ze iets doen waar je dacht dat dat veel problemen op zouden leveren. haha geniet er lekker van...!! En is ook een hele stap voor haar dus je mag beretrots zijn. Ons mannetje slaapt wel goed in zijn bedje en slaapt de nacht ook zeer goed door. van 22.30 tot 7.00 s'morgens, alleen overdag dus niet. Nu ligt hij dus ook alweer 2 uur te tukken in zijn bedje en dan ben ik ook onwijs trots dat hij dat doet hahah... en dat gewoon overdag, ik dacht net ook dat hij een keel op zou gaan zetten en dat deed hij dus niet. Hij keek me een keer aan en ik stopte hem lekker strak in en hij deed meteen zijn ogen dicht. groetjes rensje
Miffy wat geweldig!!! Dit geeft een mens hoop, want ook mijn zoontje slaapt altijd in mijn bed & moet ik altijd bij blijven tot hij slaapt..
ze heeft het volgehouden tot half 6 vanmorgen!! ze is wel een paar keer wakker geworden maar gewoon weer zelf verder gaan slapen! uiteindelijk was ze het echt beu om half 6, en was ze gewoon wakker, dus heb haar toch nog maar even bij mij genomen, en heb nog een hele leuke bijkomstigheid ontdekt, ze heeft tot half 11 uitgeslapen!! was een erg succesvolle nacht dus!
afgelopen nacht niet zo geweldig gegaan, maar tot 22.30 in eigen bed geslapen. hoop gewoon dat dit komt door inenting, dan slaapt ze altijd slecht snachts.