thnx iedereen voor de reacties Jemig ik lees al meer anticonceptiepil eters hier, pff nou de schrik is hier weer gezakt ,maar onbenullig zou ik me nog wel even blijven voelen. @tullip, Nou die verstandigheid heeft ze dan niet van haar moeder haha. @mrsnuke, oef ja dat is idd ook flink schrikken @butterfly,ja het is idd zoals woezeltje zegt. Dat komt door de hormonen, het is net zo iets als de pdeudomenstruatie bij zuigelingen. @sweetlove, ja idd en normaal heb ik juist alles hoog, maar goed ik ben al 4 maand gestopt met de pil en wist niet eens dat er uberhaupt nog een strip lag. Gelukkig was het dit en niet iets anders engs.
Beter dat het met de pil gebeurd dan met andere medicijnen die wel kwaad kunnen. Je hebt er van geleerd nu toch Niet te lang schuldig voelen!
Mijn dochtertje heeft dit ook eens gedaan Zij heeft toen een paar uren daarna overgegeven dus dat kan ook nog
oh ja, je schrikt je de pleuris... Gelukkig kan het geen kwaad. Toen mijn oudste dochter 2 was waren we bij mijn opa en oma en de kinderen gingen boven spelen. Op een gegeven moment kwam eva weer naar beneden en zei dat de snoepjes niet zo lekker waren. Nu hadden mijn opa en oma altijd ontzettend veel snoep in huis maar niet boven. Dus ik zei tegen haar, welke snoepjes. Die roze... Mijn oma zei dat ze geen roze snoepjes hadden dus ik met haar naar boven. Had zijn opa's medicijnen opgegeten! had ie op zn nachtkastje laten liggen en zij dacht dat het snoepjes waren. Tsja Knalroze dus erg aantrekkelijk... Het waren betablokkers. Dus de hap gebeld en we moesten met spoed naar het ziekenhuis. pfff ze werd meteen aan de hartbewaking gelegd, bloeddruk elke 10 minuten gemeten en dat voor 24u... Er was gelukkig niks aan de hand maar pfff...
sorry dat was ook het eerste wat in mij opkwam maar gelukkig is alles goed afgelopen. ik heb zelf vroeger een hele strip sinasprillen leeg zitten vreten, ik was de volgende dag toch een partij vrolijk
De pil kan inderdaad niet gevaarlijk voor kindjes. Ze kunnen hoogstens wat misselijk zijn en soms wat pijn hebben aan de borstjes maar dit komt door de hormonen en kan verder echt geen kwaad.
de oudste van mij dacht dat de vitamine c pilletjes snoepjes waren. Dus die komt beneden mama wat zijn die snoepjes zuur. Ik zeg welke snoepjes, komt ie met het potje aanlopen. Hij had er gelukkig maar 3 op (er mogen 3 per dag gegeten worden van deze) maar ik schrok wel even. Deze had ik overigens hoog op de kast van mijn slaapkamer staan, meneer is gewoon op onze kamer gegaan, en op het bed gaan staan om er bij te komen. Dus soms kan je iets goed opruimen maar komen ze er nog bij......
Eigenlijk best bijzonder dat dit apart in bijsluiter staat vermeld.... zal het idd (zoals hier al te lezen) vaker voorkomen...
helemaal mee eens, mijn oudste, inmiddels 15, was erg stil in de woonkamer bezig terwijl ik aan het koken was, ik kijken, heeft hij de (toen nog) kwik thermometer te pakken gekregen en doorgebeten, gelijk naar ehbo, maagfoto's gemaakt en ja hoor kwikbolletjes in zijn maag (glas waarschijnlijk ook maar zien ze niet op rontgen). Tot op de dag van vandaag is het me een raadstel hoe hij die thermometer te pakken heeft gekregen want zat allemaal in een hoge lade van een kast, die ik nog met enige moeite openkreeg.
M'n neefje had bij opa en oma snoepjes gevonden in de badkamer, wij naar boven en vragen welke snoepjes: wees ie de steradent aan Het overkomt de beste en het is gelukkig allemaal goed afgelopen, wat ze ook nemen zal wel altijd even bellen
thnx voor de reacties Dochterlief heeft gelukkig geen misselijkheid of iets dergelijks vanancht gehad ervan.
Voordeel van vitamine C is dat je een "overschot" altijd weer uitplast omdat vit C wateroplosbaar is. Dus al had je kleintje het hele potje opgegeten..... dan was er nog niets aan de hand geweest.
Fijn dat ze verder niet ziek is geworden. Idd bijzonder dat het in de bijsluiter staat, dan zal het wel vaker gebeuren? Misschien omdat veel mensen hem op het nachtkastje hebben liggen?
pil is vaak niet zo heel erg volgens mij. mijn schoonzussie heeft een komplete strip gegeten toen ze klein was. en je hoeft nu maar naar r te kijken en ze is zwanger hihihihi.........
Mijn zusje had vroeger een heel net aangebroken potje vitamine AD pilletjes opgegeten. Die moest dus wel naar het zh om haar maag leeg te laten pompen... Zij had ook een stoel op een tafel gezet om erbij te kunnen... (maar ja, ze heeft nog 2x moeten laten leegpompen... paddestoelen en sigaretten...)
ik denk het wel , het veradelijke van de pil is dat er aan de buitenkant toch wel een beetje een zoetig laagje zit dus het voor kinderen ook vaak als snoepje word gezien