Slecht eten en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door madelein, 12 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onze dochter, 11 maanden, was altijd een prima eter. Sterker nog, ze at als een bootwerker :cool:
    Een aantal weken geleden kreeg ze in korte tijd 2 tanden erbij ( ze had er al 2) en de snijtanden naast de voortanden schijnen er ook al doorheen. Hier was ze goed ziek van, en ze at slecht hierdoor. Gelukkig geef ik nog borstvoeding dus met wat extra laten drinken kreeg ze toch genoeg binnen.

Ze is nu weer goed opgeknapt, maar maakt een enorme sprong in haar ontwikkeling lijkt het. Ik doe niet aan de sprongen van oei ik groei, dat heeft nooit geklopt bij mijn dochter. Ze kan nu ineens stappen aan de hand, zich optrekken, woordjes brabbelen, wijzen naar dingen, etc. Er gebeurd heel veel.
    Hierbij eet ze ook weer zo slecht. Ik zit te twijfelen of ik haar weer vaker aan moet leggen, om ervoor te zorgen dat ze genoeg binnenkrijgt, of het moet laten gaan.

Ze krijgt nu:
    Rond 6.00 borstvoeding ( daarna weer slapen)
    Rond 9.00 ontbijt, havermout en stukjes fruit en een half bekertje water
    Als ze vroeg wakker was rond 10.00 borstvoeding
    12-13.00 lunch; broodje met framboos en half bekertje water
    14.00 borstvoeding hierna dutje
    17.30 avondeten
    19.00 borstvoeding

Dus 3-4 voedingsmomenten.

Ik ben benieuwd naar tips en adviezen :)

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou het niet doen, ik gaf mijn dochter met 10 maanden ook vaker borstvoeding als ze slecht at, maar toen ik daar mee stopte en gewoon 4 (met 1 jaar 3) voedingen aanhield, ging ze eigenlijk heel snel beter eten. En met een jaar groeien ze beter op vast voedsel dan op borstvoeding.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat idee had ik ook.
    Alleen ze heeft vandaag dus amper wat gegeten en maar 2x gedronken... Ben echt bang dat ze nu te weinig binnen krijgt.

4. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker aanleggen!!

je hebt niets te verliezen hoor.
    11 maanden is ook een sprong he. Ik voed nu bijna anderhalf jaar. In periodes dat ze minder eet vraagt ze ook vaker naar de borst. En toen ze dat nog niet kon legde ik haar ook vaker aan.
    Je lijf is er voor gemaakt om je kindje te voeden hoor! En al helemaal in periodes als dit.

Mijn dochter drinkt nu gemiddeld 8x per dag nog aan de borst en eet op dit moment ook gewoon mee met de pot.

Lekker voeden!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat knap dat je al zo lang voed!! Ik hoop ook nog even door te gaan, maar vind het lastig om te peilen wanneer ze wil drinken. Ze is zo druk en er gebeurd zo veel! Ze drinkt nu vooral op mijn verzoek, dan drinkt ze ook gulzig en veel dus de behoefte is er zeker wel. Soms gaat ze heel duidelijk op zoek naar m'n borst dus dan is het wel duidelijk ;)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat 3-4 keer borstvoeding voldoende is, ook als ze minder eet. Qua vocht zit ze zeker nog goed en als je meer borstvoeding gaat geven, gaat ze misschien nog minder eten. Dat meer eten komt wel weer.

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dat wisselt dan toch echt per kindje hoor. Mijn dochter ging van vaker aanleggen minder goed eten en ze zit met haar gewicht sowieso al onder de curve, ze groeit verder wel goed, met haar lengte zit ze net boven de +2 lijn.
    Ik moet er trouwens niet aan denken dat ik haar nu nog 8 keer op een dag aan de borst zou hebben, ik vind 3x echt wel voldoende (en nog 1 of 2 keer snachts, maar die probeer ik te negeren :p). Mijn dochter is ook bijna anderhalf.

Maar voor ts, mijn dochter heeft ook nooit goed aangegeven wanneer ze wilde drinken, dus ik voed ook op mijn verzoek en heel soms op dat van haar. Ze wil eigenlijk altijd wel drinken, heel soms wat minder lang voor haar middagslaapje, maar dan heeft ze vaak ook net 2 boterhammen op. Maar meestal wil ze dan ook zo lang mogelijk tutten ;).

Deel Deze Pagina