SPOED: Kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Noatje, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Om een lang verhaal kort te maken:

Sinds giste doet het voeden ontzettend veel zeer; na kort overleg op borstvoedingsforum zou het spruw kunnen zijn. Natuurlijk kan ik nu niet meer naar de HA.

Is het een idee om vanavond te kolven en flesje te gevn? Hij kan uit de fles drinken namelijk... en hoeveel CC is een volledige voeding?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Doet het kolven geen pijn dan? Of heb je al een voorraadje. Ik denk dat ik dan idd vanavond een flesje zou geven.

Hoe zwaar is je kindje en op hoeveel voedingen per dag zit hij nu?

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb 2x 120 ml op voorraad en ga inderdaad pijnloos kolven vanavond (heb de knoop maar alvast doorgehakt)

Tygo weegt 4 kg en drinkt 8-10x per dag...

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Volgens mij is de rekensom:

gewicht in kg x 150 ml (per 24 uur), en de laatste tijd wordt ook wel 160 geadviseerd (volgens ons cb).

Dus 4 x 150 = 600 / 10 = 60 cc per voeding
    4 x 150 = 600 / 8 = 75 cc per voeding

Dus ergens tussen de 60 en 75 cc (ligt dus aan het aantal voedingen). Maar als ik jou was zou ik wel iets meer klaarmaken (90 cc bijv.), dan kan je altijd nog kijken wat hij opdrinkt natuurlijk!

Succes ermee! :)

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    dankjewel! Hij heeft net in een half uur 110 CC opgedronken... dus eerst drinken, even boertje en knuffelen en dan weer drinken, ne zoals aan de borst... :) en dit helemaal pijnloos (k doet wel pijn na het kolven maar niet zo erg als live)... ben zo blij dat dit kan!

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Die rekensom gaat op voor flesvoeding, en daarbij geef je meestal minder voedingen.
    Als je gekolfde melk geeft kun je toch geven zoveel hij wil? Tenminste, zo heb ik dat begrepen.

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik had dus ook begrepen dat dit ook was voor bv (en dat blijkt dus ook uit die link). Het klopt wel dat je zoveel kan geven als je wil, maar het is met bv natuurlijk gewoon zonde om zomaar 200 cc te maken, als 'ie maar 100 cc op zou drinken (bijvoorbeeld). Volgens mijn kraamhulp is die som er juist ter indicatie van wat ze ong. drinken. Daarom maak ik zelf ook altijd een beetje extra.

@ Noatje: ben je inmiddels al naar de HA geweest? Wel fijn iig dat het zo ook lukt!

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Jep; het was inderdaad spruw. Tygo en ik worden behandeld met Daktarin en het helpt nu al!

Kan hem weer met de borst voeden!

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow fijn! Gewoon live voeden blijft toch het fijnst natuurlijk! :)

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Jah :D vond het alleen minder dat hij (denk ik) aan het regelen is... zovaak aanleggen is wel pijnlijk maar goed... BV is voor het goede doel :p

Deel Deze Pagina