Mijn zoontje is nu 5 1/2 week oud en hij is nu van 7 borstvoedingen naar 6 voedingen per 24 uur gegaan. Wel fijn want zo heb ik iets meer tijd voor mezelf. Maar ik vraag me af of hij wel genoeg binnen krijgt. Hij heeft wel genoeg plasluiers. Zou graag meerdere ervaringen horen over het aantal weken en het aantal borstvoedingen!
Als 'ie genoeg plasluiers heeft lijkt me het wel dat ie gewoon genoeg binnenkrijgt! Groeit 'ie ook nog goed? Dat is natuurlijk ook altijd belangrijk! Milan zat met 5 weken nog op 14 voedingen . Erg veel, maar hij heeft reflux, en toen wisten we dat nog niet. Hij wilde dus vaak drinken om de smaak van het maagzuur weg te krijgen en de pijn te verminderen. Nu is Milan 4,5 maand en zit 'ie op 6 voedingen.
Eva zat ook al snel op 6 voedingen en groeide daarbij goed en had goed plasluiers. Dus dan is het geen probleem.
Ik zat destijds op zo'n 9 voedingen (+clusteren 's avonds) Nu zitten we op 6. Gewoon op verzoek voeden. Als je kindje tevreden is met 6 voedingen, goede plasluiers heeft en je geen hongersignalen mist, is het helemaal oké.
ik zou ook gewoon op verzoek voeden. Het kan zijn dat er straks weer wat meer voedingen zijn door regeldagen, maar dan ook gewoon lekker aan toegeven. Als je zoontje tevreden is, goede plasluiers heeft, dan doen jullie het gewoon goed!
Wij gingen met 9 weken van 7 naar 6 voedingen (de nachtvoeding verviel toen). Inderdaad gewoon goed blijven letten op de plasluiers en de alertheid van je kindje. En verder genieten van je extra tijd
Mijn zoontje is nu bijna 4 weken en ik voed op verzoek. De laatste dagen betekent dat om de 2 uur voeden, ook 's nachts.
Thirza zit al een hele tijd op 7 voedingen, van de week eindelijk een paar keer op 6 x maar gister weer op 7 en vandaag zit dat er ook weer aan te komen. s'avonds 11 de laatste, dan 6, en overdag vaak tussen de 2-3 uur, eind van de middag moet ik haar vaak na 4 uur wakker maken
Merle heeft altijd minimaal 10 voedingen per dag. Ook nu nog. De laatste week heeft ze er weer minimaal 3 per nacht, gaap!
Bedankt voor jullie reacties allemaal! We hebben een weegschaal en ik weeg hem iedere dag, hij maakt dan soms een groeisprong van 70 gram en dan weer een paar dagen niets of 10 gram per dag. Erg wisselend dus. Hoe lang duurt de borstvoeding bij jullie ongeveer? Bij mij is hij 15 min echt flink aan het drinken en heeft dan genoeg en wilt dan echt niet meer.
O das prima, een kindje kan heeeeel snel drinken hoor! Mijn dochter heeft in 10 minuten beide borsten LEEG! Wel handig als je 10-15 keer per dag moet voeden . Hoe lang ze drinken zegt niets over de hoeveelheid, vol is vol!
Hier nooit meer dan zes voedingen op een dag gehad. De eerste weken wel voedingen soms van 45 min tot een uur en in de late middag clusteren. Met vijf weken schat ik zo'n vijf voedingen per dag waarvan drie dagvoedingen van 20 minuten, één clustersessie in de namiddag en één nachtvoeding van 5 minuten.
Ik heb van begin af aan maar t voedingen gehad, en ook maar een kwartiertje per voeding! Ik probeerde vanalles om het langer en vaker te laten drinken (vk zei minimaal 7 keer en half uur per keer) maar meneer vertikte het. Later op het cb bleek dat hij groeide als kool, dus die 6 keer een kwartiertje was ruim voldoende voor hem. Hij is nou eenmaal een snelle drinker. Dus er is denk ik zo niet over te zeggen, het verschilt gewoon te erg per kind. De ene heeft aan 6 genoeg, de andere wil 10. Het beste kun je gewoon kijken hoe je kind eronder is.
Als hij tevreden is en genoeg plasluiers heeft, dan zou ik met geen zorgen maken hoor. En idd drinkt het ene kindje sneller dat het andere. Mijn meisje is nu 10 maanden en zit ook nog op de 6 voedingen per dag ('s nachts nog 2 keer)
ik ben van kolven overgestapt op live voeden (*trots*). En zat met de fles op 5 voedingen en voed haar nu ook 5 x. =4x borst en de late is een fles. Ben benieuwd of ze genoeg gegroeid is, als ze niet genoeg gegroeid is, stap ik over op de fles (kv)
Vul dan haar gegevens even in op bv.com----> groeivurves, dan heb je een reeel beeld. De curve's van het CB zijn niet geent op BV.