slaat overal met zijn hoofd tegen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aykietje, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hoi allemaal,

Onze zoon Stan is ondertussen 15 maanden jong en begint stilaan een karakter te krijgen.

Als hij zijn zin niet krijgt of wanneer hij moe wordt stoot hij met zijn hoofd overal tegen. Hij gaat bewust met zijn hoofd tegen tafel stoten, de muur, de deur enz. Als we hem dan vastnemen en hem duidelijk maken dat het niet mag zou hij ons zelfs kopstoten geven. Hij durft ook te bijten.

Hij maken we hem duidelijk dat dit niet kan en zijn er nog mama's die dit herkennen?

Ik heb totaal geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Tweemaal heeft hij al een driftbui gehad waarbij hij geduren 5 minuten niet handelbaar was.

groetjes
    Veerle en Stan

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oh jeetje meis, dat is me wat. Ik heb geen idee wat je hieraan zou moeten doen, ik zou het aankaarten bij de huisarts of het consultatiebureau (heet bij jullie anders geloof ik). Sterkte ermee! Ik vond hem altijd zo'n rustig mannetje!

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Jeetje meis.

Tja eigelijk is het advies meestal negeren
    maar als hij zich zelf z'n pijn doet is het niet zo
    fijn en moeilijk dus heb eigelijk niet echt advies

Wel een dikke kfuffel (hoest veder met jullie)

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Dit klinkt mij heel bekend in de oren. Mijn jongste, van nu 20 maanden, doet het ook soms als ze heel erg boos is (oftewel: nee krijgt te horen als ze een koekje wil bijvoorbeeld). Dan gaat ze ook bonken met haar hoofd op de vloer of wat er maar verder voor handen is. Ze doet het alleen niet zo hard (gelukkig) dat ze er blauwe plekken van krijgt ofzo, maar meestal wel zo hard dat het ietwat pijn doet en ze dus nog harder gaat brullen. Ik vind het heel naar om aan te zien en probeer haar soms ook te stoppen, maar meestal wordt ze daar alleen bozer van. Dus ik ga bij haar zitten op de grond, zodat ze weet dat ik er voor haar ben. Ik mag haar dan niet aanraken of iets tegen haar zeggen, dus dat doe ik ook dan niet meer. Ik ga er maar hoopvol vanuit dat dit een fase is waarin ze moeten leren omgaan met emoties en dat het vanzelf overgaat als ze leert omgaan daarmee.

5. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Matthijs bonkt ook met zijn hoofd tegen de muur, deur, tafel, verwarming e.d. Maar hij doet het niet uit boosheid, maar gewoon voor de lol :( Wij negeren het dus ook maar en meestal gaat het na 'n tijdje wel over

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje kan ook heel boos zijn, heeft al 3x een driftbui gehad en 1x kwam hij er nauwelijks uit... dat was echt heftig! Als mijn zoontje boos is gaat hij schoppen en stampen. Ik pak hem dan ook even beet en spreek hem dan even toe. maar ja ze moeten hun boosheid wel kunnen uiten... Hij mag van mij best even stampen maar schoppen op anderen laat ik niet toe. Mijn zoontje is erg ongeduldig, als iets niet lukt dan wordt hij zomaar boos. Ik probeer hem aan te moedigen zelf dingen te doen en als het hem dan lukt dan prijs ik hem enorm zodat hij meer zelfvertrouwen krijgt...

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  8. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    #8 aykietje, 7 nov 2009
    Laatst bewerkt: 7 nov 2009
    bedankt voor de tips, ik ben sinds vandaag als hij chagrijnig wordt begonnen om hem de speen te geven en dat lijkt iets te helpen. Ik hoop ook dat het een fase is en dat hij er snel doorheen is.

Annetske, ik ken het gevoel dat hij niet uit een driftbui kwam, ik heb zelfs bijna op eerste hulp gestaan omdat ik dat dat hij verschrikkelijke hoofdpijn had omdat hij zo met zijn hoofd tegen de kast aan het aanbonken was.

Athina onze kindjes hebben dezelfde leeftijd, ik kan dus hopen dat het inderdaad aan fase is

Mamason het aaien en erbij gaan zitten ga ik ook proberen.

Duster, Mathijs ook al, niet leuk hé.

Setteke, als Stan niet aan het "headbangen" is, is hij nog steeds rustig hoor ;)

Binna, met ons gaat het voor de rest prima hoor, heb wel dikwijls het gevoel dat ik er alleen voor sta, maar dat zal maar een gevoel zijn ;)

Deel Deze Pagina