Ik wil graag even jullie gedachtengang hierover weten, kijken of ik overdreven reageer of niet.... Mijn schoonbroer en vriendin zijn eind mei tijdens hun vakantie getrouwd. Helemaal stiekem gepland en dus wist niemand ervan. Tijdens een weekendje weg in Juni (met het hele gezin) hebben ze dit verteld. Ze hebben altijd gezegd dat ze op vakantie zonder iemand erbij willen trouwen en dus ook geen feest geven of niks. Ik zou dat zelf niet willen maar goed (ik zou minimaal mijn ouders en broer/zus erbij willen hebben) maar goed ieder zijn eigen keuze he. Nu kwam schoonzusje met het idee om een verrassingsfeestje te geven (AfterWeddingParty) met alleen ouders/broer/zus en vrienden. Iedereen was meteen enthousiast en het plan werd in werking gezet. ze zouden komen voor een avondje bbq bij hun thuis en als verrassing zouden de vrienden/wij er dan ook zijn. Helaas heeft een vriend zich versproken en schoonbroer is op hoge poten naar schoonzus gegaan en er was dus een mega ruzie. Huilen natuurlijk bij schoonzusjes (die hebben georganiseerd) maar feest ging toch door. Omdat zij het nu toch al wisten, waren ze voor alle gasten kwamen al aanwezig. Alle gasten waren dus verbaasd dat ze er al waren. Er was ook een taart georganiseerd (die zelf nog afversierd moest worden als grappig onderdeeltje). die wilden ze NIET versieren of aansnijden. Geen zin in. Ouders weten niet dat er een ruzie is geweest en ik ben er zelf ook niet bij geweest (moest helaas werken en kon geen vrij krijgen). Ik vind het gewoon zo ondankbaar van beiden. Ik snap best dat er mensen zijn die geen feest willen houden maar als je zus toch alle moeite doet om een feest te organiseren, kun je daar toch blij om zijn. Allemaal mensen die uit liefde gekomen zijn en het super vinden dat ze getrouwd zijn... en dan zo'n reactie. We zouden nog geld bij elkaar leggen en hun een weekendje weg doen (quality time met broers/zussen) maar van mij hoeft het eerlijk gezegd niet meer hoor.... Hadden wij nou gewoon hun wens te respecteren (geen feestje) of is hun reactie nou gewoon ondankbaar en hebben ze zichzelf voor lul gezet? (sorry voor het lange verhaal)
Tja, als hun duidelijk hebben aangegeven geen feestje te willen, dan hadden julliie dat misschien moeten accepteren (hoe lief ik het ook van jullie vindt). Persoonlijk zou ik het zelf niet kunnen, om dan zo te reageren als familie dit gewoon voor je regelt. Ik zou denk ik alsnog blij verrast zijn, omdat iedereen dit voor je over heeft........maar als hun dit gewoon echt niet willen en dar duidelijk aangegeven hebben, tja......dan snap ik de reactie ook wel weer!!!
Ik vind het ook wel een hele lieve actie, maar ik vind ook wel dat je hun wens moet respecteren. Als ze zelf toch behoefte hadden gehad aan iets kleins, hadden ze denk de naaste familie zelf wel voor een borreltje ofzo uitgenodigd.
Normaal zijn ze ook altijd wel in voor een feestje dus we dachten ze hiermee te verrassen... "kijk eens hoeveel mensen blij voor jullie zijn!!! Helaas
Vind het wel een hele rare reactie van ze. Lijkt mij in ieder geval dat je er blij om kan zijn als je familie een feest voor je organiseert, is toch een stukje waardering voor ze! Aan de andere kant hadden jullie misschien moeten respecteren dat ze geen feestje wilden, maar dit hadden jullie natuurlijk ook niet kunnen weten. Ik vind het persoonlijk heel ondankbaar van ze..
Sja, hoe lief ook bedoeld, als ze het van te voren hebben aangegeven, kan ik wel begrijpen dat ze zo reageren. Misschien dat de BBQ op zich niet zo'n probleem zou zijn geweest, die taart was denk ik ook een beetje "te". Sneu voor je jullie hoor, jullie deden het met de beste bedoelingen ... maar in mijn opinie had je hun wens moeten respecteren.
Ik vind het heel lief dat er alsnog wat werd georganiseerd met de beste bedloelingen. Toch snap ik ook dat ze geen feestje wilden. Ze zijn bewust stiekem getrouwd. Maar als ik hun was had ik ook niet op mijn eigen feestje gekomen, dat schept weer valse verwachtingen.
Ik vind het erg lief van jullie. Maar ze hebben zelf aangegeven niks te willen. Maar niet de taart aan willen snijden vindt ik wel een beetje kinderachtig.
mn eerste reactie is echt: wat een ondankbare reactie zeg! goed dat ze elkaar hebben gevonden wat dat betreft! enne ik zou zekers geen geld er meer aan spenderen.... voor een weekendje weg! maar goed , iedereen is weer anders.... en hoe moeilijk hun reactie miss te accepteren is... het is wel hun keuze om geen feest te geven! jammer hoor! en echt lief van jullie!
Ik zou er hetzelfde gevoel over hebben als jij nu beschrijft. Ik respecteer hun wens dat ze alleen op vakantie getrouwd zijn, maar een beetje respect terug mag er naar mijn idee ook eens. Mensen bedoelen het goed met je en dan zou ik daar geen ruzie om maken. Maak er dan gewoon het beste van. Helaas zoals met meerdere dingen in het leven, reageren anderen soms anders dan je verwacht had. Ik leg me er dan meestal bij neer en bedenk me dat ik zelf anders ben!
er gaat op dit moment zoveeel in me om he. in de eerste instantie was ik zooooo ontzettend boos he door een opmerking van een vriendin ben ik gaan nadenken en idd misschien hadden we hun wens moeten respecteren.... pfff ik weet het ook niet meer hoor. ik weet alleen dat tussen schoonzusje en schoonbroer een giga deuk is ontstaan hierdoor..... maar aangezien schoonouders van niets weten (of misschien inmiddels wel) doen ze allemaal alsof niks aan de hand is. ben blij dat ik hier woon en niet daar (3 uur rijden)
Ik lees het denk ik verkeerd, maar ik dacht dat ze alleen wouden trouwen. Ik lees niet dat ze geen feest willen geven. Misschien dat ze dat op de trouwdag zelf niet wouden, samen trouwen en geen feest. Maar NA de bruiloft mag/kan dat toch? Ik denk niet dat jullie het vekeerd bedoelen. Het is juist harstikke lief! Ze mogen in de handen knijpen met zo'n initiatief. Maar goed. dat geld had ik ook niet meer bij elkaar gelegd. Ik geef je groot gelijk.
Ook ik vind hun reactie kinderachtig en nogal "verwend" overkomen.. Pfff.. ze konden van mij de *%$* krijgen!
pfff zit gewoon bijna te huilen om jullie reacties zeg. bahbah.... ze wilden nooit een uitgebreide bruiloft (dus met hele familie erbij en feest enzo) maar een klein feestje met ouders en vrienden is toch net leuk..... ik zou het dus geweldig vinden maar goed we moeten denk ik maar afwachten wat de tijd brengt.... thanx in elk geval
Tja...... Ze zijn niet voor niets stiekem getrouwd.... als ze een feest hadden willen geven, hadden ze het zelf wel gedaan... (lijkt me) Wellicht hadden ze het even kunnen "meespelen"...... maar vind ook wel dat ze een beetje "voor het blok gezet zijn"..... Kan me trouwens wel verplaatsen in ze... ik heb bijvoorbeeld een bloedhekel aan mn verjaardag (vanwege verleden) Dit WEET mn vriend.... maar hij had TOCH paar jaar gelee een verrassingsfeest georganiseerd... hier ging dus opeens de deurbel.... Was toen zwanger van de eerste.....dus sowieso strak van de hormoontjes.... en was dus ook bijna de deur uitgelopen.... Vond het dus ook echt niet leuk... al ben ik wel gewoon gebleven.... en heb ik toch maar "meegedaan"... maar vriend wel duidelijk gemaakt, dit noooooit meer te doen...!!
moeilijk he! vooral als het je familie betreft..... hoop dat jullie er uit komen hoor! en dat ze toch nog gaan inzien dat jullie het zo lief hebben bedoeld! ook sneu voor je schoonzus! nou ja hopelijk trekt je zwager wat bij. Kennelijk houden ze totaal niet van feesten.... en dat weten jullie nu ook! dus in het vervolg zullen jullie niet veel meer voor hun regelen denk ik probeer het wat van je af te zetten hoor! ZIJ reageren zo .... en jullie bedoelingen waren alleen maar lief en goed! Liefs
ik snap hun wel, ze geven duidelijk van te voren aan geen feest te willen, die wens moet je vind ik dan respecteren. maar ze zijn toch heen gegaan, dan hadden ze ook de taart wel kunnen aansnijden.
Kinderachtig, ik zou ook geen weekendje weg geven, ze willen er toch niks aan doen? dan ook geen weekendje weg..