gevallen van de trap

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabeer, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Vanmiddag ben ik van helemaal boven va de trap gevallen en ik kwam tot stil stand op de onderste tree volop mijn enkel. Ik ben naar de woonkamer gekropen en heb daar zeker een half uur schreeuwend van de pijn gelegen..daarna ben ik naar de huisartsenpost gegaan. Werd overal aan gevoeld en hij zegt hij zal wel gekneusd zijn en anders als de pijn over 3 dagen nog niet gezakt is dan moet ik terug komen dan zal ie wel gebroken zijn:( Maar normaal maken ze toch overal een foto van? nu ben ik weer thuis en ik heb eerlijk waar nog nooit zo'n pijn meegemaakt! het is nog een ergere pijn dan mijn bevalling!:( Nu heb ik wel vaak mijn andere enkel gekneusd gehad maar toen heb ik nooit zo'n pijn meegemaakt. Als ik ga staan lijkt het net alsof er wat over m'n bot heen schuurt. Zelfs hinkelen op mijn goeie voet ,doet al pijn aan m'n enkel van het geschud. Zou die dan toch gebroken zijn. Help! ik heb al 4 ibuprofen achter me kiezen hangen en de pijn is nog steeds niet te verdragen

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    als ik jou was zou ik terug gaan naar het ziekenhuis.
    ga naar de eerste hulp en eis een foto.
    als ik jou verhaal zo lees lijkt het me eerder gebroken dan gekneusd.

sterke ermee.

liefs doris

3. Onder water

Onder water Niet meer actief

Gewoon weer naar de HAP bellen hoor!

4. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Meis als je de tijd hebt kan je altijd nog even langs de eerste hulp rijden en er daar naar laten kijken. Vind dat je huisarts zich er wel heel makkelijk vanaf maakt zo.. Ik denk altijd maar zo: je betaald toch netjes je ziektekostenverzekering en die heb je niet voor niks. Jij voelt de pijn het beste. Wat een pech weer, ik hoop dat het snel beter gaat
    *Knuff*

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    de huisartsenpost ligt naast de EHBO hier en ik weet uit meerdere voorvallen met de kinderen dat die ook zo laks zijn als je dezelfde dag nog komt. Maar ik weet wel dat als het morgen nog zo is ga ik weer! dit is echt geen doen ik kan zo de kinderen niet verzorgen! De kinderen worden straks door me man van de kamertjes gehaald en onder neer gelegd want ik kom de trap niet af. dus vanavond liggen we met z'n alle beneden dat is wel gezellig haha en gelukkig komt me moeder me morgen met de kinderen en zo in bad doen helpen

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat je ook kan doen is na 11 uur bellen dat word de dienst gewisseld mischien dat die je wel serieus neemt

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik weet ook niet hoe een gebroken voet aanvoelt verga je da ook van de pijn of voel je dan niks?

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je kunt er dus echt niet meer op staan, dan lijkt het me wel gebroken hoor. Zou echt een foto eisen!

Hoe voelt het wanneer (bijv) je man tegen de onderkant van je hiel 'tikt' met de zijkant van zijn vuist? Probeer dat anders even. Meestal als het gebroken is moet dat ook wel erg pijnlijk zijn.

Succes! En laat je niet afschepen bij de hap!

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Wel vreemd. ik werk op de SEH en huisartsen sturen wel mensen door met het vermoeden van een fractuur die veel minder pijn hebben. Deze is dus wel erg laks. het klinkt wat mij betreft toch wel als meer dan een kneuzing. maar goed, dat weet je niet zonder foto en dat zou naar mijn idee toch wel op zn plaats zijn. Zorg in ieder geval voor het geval dat het gebroken is dat je m niet belast. als je m toch gaat belasten loop je het risico, afhankelijk van hoe het gebroken is dat de botdelen verschuiven en dan moet het gezet worden en daar word je niet vrolijk van.
    Zit er erg veel zwelling op trouwens en ook blauw of niet? en wat voor zwelling, echt all over dik of is het meer een bult?

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja hoe het voeld? mijn broertje loopt er gewoon mee door ( is nu 2 keer voor gekomen dat hij 2 weken met een gebroken enkel hefet rond gewandeld)

ik daarin tegen ga echt door de grond terwijl als het gekneusd is ik bijna nergens geen last van heb

11. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

ik heb een keer mijn elleboog gebroken, de ha zei dat het gekneusd was en deed er een verbandje omheen omdat ik daar schaafwonden had.
    Ik kon mijn arm niet meer buigen, voelde dan ook echt dat er bot langs elkaar heenging.
    4 dagen later toch maar een foto geeist en het bleek idd gebroken te zijn,Het puntje van de elleboog zat een aantal cm omhoog, dus in mijn bovenarm.
    de chirurg zei, iedereen kan zo wel zien dat het gebroken is, daar hoef je geen dokter voor te zijn!
    Gelukkig zitten we nu bij een andere ha.

Heb trouwens nog een aantal dagen in zh gelegen(moest toen per direct blijven) omdat de zwelling moest afzakken, daardoor konden ze dus niet direct opereren!
    En bedankt dokter!!!

Dus eis zo snel mogelijk een foto!!!

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als jij het niet vertrouwd zou ik zeggen ga naar de eerste hulp...nee heb je ja kun je krijgen..oftewel je hebt niks te verliezen.
    Het is ook niet goed om ermee door te lopen!

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    zwelling kan ik niet zien ze hebben er een verband omgedaan en ik kan hem niet eraf gaan halen want ik weet niet hoe ikhet daarna moet verbinden. m'n voet lijkt wel alsof ie super warm is maar als ik eraan voel is ie ijskoud. Vanmiddag zat er geen bult of zwelling op. Maar het is net alsof het met het uur erger word. Net wilde ik me zoontje z'n dekentje gaan op doen omdat ie van hem af was gegaan. Ik kon er niet eens naar toe lopen en het is net 2 meter!!!

14. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Dan even naar de SEH gaan meid. Ze mogen je daar niet wegsturen, hebben een behandelplicht. Dit klinkt niet zoals het wezen moet.

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik zelf heb meerdere keren mijn voet gebroken, en 2x heb ik gewoon een hele dag op mijn voet kunnen lopen. 1x had ik heel veel pijn, en hebben ze me naar huis gestuurd na een foto en zeiden ze dat hij gekneusd was.
    De dag erna kreeg mijn moeder telefoon, of ik toch terug wilde komen na het ziekenhuis, ze hadden toch een breuk gevonden.

Mijn tip! Ga terug en eis een rontgenfoto!!!!

16. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Offtopic: Ben je in Heerlen geweest bij nightcare?

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Mamabeer: Hoe is het nu??? Ben je al weer langs de ha, hap of ehbo geweest? Als je nog moet gaan laat je dan niet afschepen hoor!

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja en heerlen is gewoon een en al ...
    Met alles het ziekenhuis ook! heb al met me zelf vaak daar gezeten met me hart en 9jaar lang zeiden ze..mevrouw u heeft niks het zit tussen u oren:x en na 9 jaar komen ze er eindelijk achter dat ik een lekkende hartklep en het bloed soms de verkeerde kant op gaat....hoezo tussen de oren???

En dan 2 keer met me zoontjes...eerst met Ryan die spuugde echt heel erg. Toen kreeg ik te horen dat ik een over bezorgde moeder was....het kind heeft niks. Zeker 6 keer daar geweest! De week erna werd de kleine wel met ambulance naar maastricht gereden en moest met spoed geopereerd worden! En nu met de jongste Quinn...die huilde heel veel en had ook een liesbreuk. Ja mevrouw van de liesbreuk daar huilt hij niet van dat kan hem geen pijn doen. Vorige week is hij geopereerd en de uren dat hij huilde is gehalveerd.

19. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    owja half 11 heb ik de afspraak ik ben benieuwd:)

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    he meid! wat zonde! daar gaat je kinpiercing :D

Deel Deze Pagina