Van 6 naar 5 voedingen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door girl83, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl83

girl83 Lid

19 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even een vraagje. Ons dochtertje is nu 6 weken en krijgt 6 voedingen per 24 uur. Nu drinkt ze de laatste dagen soms meer ml per keer. Zo'n 120 a 130 ml. Zij drinkt eigenlijk nooit echt goed als er maar bv 3 of 3,5 uur tussen 2 voedingen zit. Ze slaapt soms nog zo heerlijk en dan moeten we haar toch wakker maken omdat ik had begrepen dat er overdag maar max 4 uur tussen 2 voedingen mag zitten. 's nachts drinkt ze ook heel goed en ook zo'n 120 a 130 ml. Meestal zo rond 4.00 uur. Voor de laatste avondvoeding om 23.00 moeten we haar altijd wakker maken. 's middags moeten we haar ook heel vaak wakker maken voor een voeding. Nu is mijn vraag; zou ze er al aan toe zijn om naar 5 voedingen te gaan als ze toch meer ml per keer drinkt? Alleen ze komt nog wel 's nachts natuurlijk voor een voeding dus dan is het moeilijk om overdag nog maar 4 voedingen te geven. Maar met 6 voedingen drinkt ze altijd 1 vd voedingen maar iets van 50 ml dus dan schiet het ook niet echt op. Vind het moeilijk want ze is natuurlijk nog maar 6 weken..

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou denken dat het nog te vroeg is om naar minder voedingen te gaan maar ieder kindje is anders. Als ik hier langer tussen de voedingen liet door het slapen dan haalde hij het vanzelf weer in later op de dag. Je kan een keer proberen een voeding te laten vallen mits je kindje wel genoeg binnen krijgt verspreid over de rest van de voedingen.maar het hoeft absoluut nog niet. 6 voedingen is nu nog heel normaal. Wij hebben zelfs 7 voedingen gehad tot een week of 8/10

Deel Deze Pagina