Ik heb een vraagje: Ik moet vandaag voor curretage naar het ziekenhuis. Toevallig ben ik gisterenmiddag gaan vloeien en heb vannacht heel erg last gehad van krampen onder mijn buik. Heb best wat bloed verloren vannacht. Maar wat nu? Gaan ze dan nog wel curreteren? Heeft iemand hier ervaring mee? Halverwege een miskraam een curretage? Ben zo onzeker nu!
Ik wou dat ik je kan helpen maar ik heb ook geen idee. Kan je niet even met het ziekenhuis bellen? Sterkte!
Ik heb gisteren de vk gebeld en die zei dat ik gewoon moest gaan, als ik al ver in de miskraam ben doen ze het misschien niet. Ik hoop echt dat ze het wel doen, want ik wil gewoon zeker weten dat het helemaal weg is....
Meid, volgens mij doen ze het wel gewoon hoor. je krijgt sowieso eerst een echo en daarop zien ze dan dat het waarschijnlijk nog nieth elemaal schoon is (ik hoor je niks zeggen over stolsel verlies).. en dan gaan ze alsnog curreteren.. maar misschien kunnen ze nu wel curreteren met een cameraatje omdat je al het een en ander verloren bent. dat is veel beter en moet je ECHT om vragen want bij eerste curretage doen ze het normaliter blind met als gevolg dat ik nu 6 wk later voor de tweede keer moet.... en tweede keer wel met camera! heel veel sterkte meid, ik denk aan je!!
Thanks bunchy voor je berichtje. Ik heb wel wat stolsels verloren maar niet echt veel of grote stolsels... Ik zal inderdaad vragen of het kan met cameraatje want ik heb echt geen zin om over een paar weken weer terug te gaan... daar wordt je niet blij van...
Het zou theoretisch ook kunnen dat je bijna alles al kwijt bent, aangezien het een vrij vroege miskraam is. Maar dat zien ze op de echo. Ik zou het gewoon even afwachten tot vanmiddag.
Ik werk zelf op de ok en heb het vaker meegemaakt. Meis ik denk wel dat ze gewoon een curretage doen. Evt maken ze nog een echo. Ik denk niet dat het helemaal schoon is nog. Heel veel sterkte!!!
@Marieke en Cossy... Thanks.... nu maar hopen, hopen en hopen!! Ik wil gewoon dat het weggaat nu... Nooit gedacht dat ik dat zou hopen...
Pfff echt zwaar hoor! Je hebt al verdriet vanwege de miskraam, moet je je ook nog zorgen maken om dat soort dingen... Maar als je het vanmiddag achter de rug hebt is het waarschijnlijk wel ook een opluchting? Dan kan je lichaam zich wel weer herstellen en kunnen jullie er weer voor gaan. Maar ik kan me ook goed voorstellen als je daar om dit moment nog niet mee bezig bent...
liedje, sterkte meis!! ik hoop voor je dat je na vandaag weer helemaal schoon bent en in de toekomst kan kijken... mariek, jij werkt op de ok.. ik moet vrijdag voor de tweede keer gecuretteerd worden met camera. Waarom doen ze dat niet gewoon standaard? hoe vervelend dat ik nu nog een keer moet..
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk eigenlijk dat het gewoon te omslachtig is om bij alle vrouwen standaard met een camera te kijken. Als het maar 1 van de 100 keer 'mis' gaat ofzo, dan kunnen ze praktisch gezien waarschijnlijk beter die ene vrouw nog eens curretteren, dan alle vrouwen met een camera bekijken.
Hey, Ik heb inderdaad een curretage gehad. Ze hebben niet eens gekeken met de echo. Ze hebben het zonder cameraatje gedaan. Het viel echt mee. Ik heb geen pijn. Nog een beetje moe en hoofdpijn, maar verder niets... Ben blij dat het voorbij is. Nu wachten tot het vloeien over is en op mn eerste menstruatie... Dan gaan we voor een tweede kans!
Ik had een MK met 7 weken,door omstandigheden moest ik wachten tot het zelf zou komen. Uiteindelijk week 15 was er nog niets gebeurt, dus is er toch een afspraak gemaakt voor een curettage en wel op 3 juli. Om 4 uur in de ochtend van 3 juli, voelde ik hevige krampen. Ik was gaan vloeien. Heel triest, maar ik was blij dat het op gang is gekomen. Dan hoe ik niet meer gecuretteerd te worden... dacht ik. Ik heb de poli gyn gebeld en uitgelegd, wat er gaande is. Zij vertelde mij dat ik toch naar het ZH moest komen en dan bepalen de artsen wat er gebeuren gaat. Tijdens het wachten kreeg ik behoorlijke weeen en verloor ik steeds meer bloed en dikke stolsels. Er is een echo gemaakt en zij vonden dat er toch gecuretteerd moest worden. Ik ben dus uiteindelijk WEL gecuretteerd. Ik denk dus dat het bij jou ook zeker door zal gaan. Heel veel sterkte met het verwerken van ... je MK en de onwetendheid wat er met je gaat gebeuren. Sterkte het komt goed.
Heel veel sterkte meid! Op zich wel fijn dat het achter de rug is en dat het meeviel. Nu kun je beginnen met het verwerken ervan, en alles een plekje geven. En ik hoop echt voor jullie dat het snel weer raak is!