SPOED opdringerige huisbaas voor mijn deur!

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Dat wel ;) heb namelijk netjes geinformeerd en zodra het gerepareerd is moet ik weer betalen, dat weet ik en heb ik gewoon rekening mee gehouden.

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Voor die huisvredebreuk kan je misschien de politie bellen maar niet omdat je ramen/kozijnen geschilderd/vervangen worden ;)

3. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Ok haha ja had gekunt toch ;)
    Heb je geen vriendin die een bakkie bij je kán doen vandaag?

4. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Goh wat ben jij snel op je mutsje getrapt zeg. Kom op hoor....

5. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Helaas. Ik kan niet anders.
    Sta ingeshreven maar heb nog geen recht op een andere woning, geen urgentie geval en ben niet in de financiele mogelijkheid ergens anders naartoe te gaan. Ik kan de borg en 1e maand huur niet ophoesten, heb niets reserve.
    Ben alleenstaand, heb wel een vriend maar kan ook niet bij hem intrekken als noodoplossing. Ik moet het er dus mee doen en dat opzích is geen probleem, maar de manier waarop mijn huisbaas met zijn huurders omgaat is een probleem.

Tuurlijk zal ik vanavond blij zijn als het geregeld is, maar ondertussen is dit het zoveelste wat hij me flikt en ik kan nu helemaal niets doen.
    Ik sta voor de zoveelste keer met mijn rug tegen een muur en dat trek ik niet meer. Ik sta te trillen van verriet en kwaadheid tegelijk, maar ik kan niets...
    Ik bedoel, mijn kind wakker maken om MIJ te zieken? Hij kan me er niet uitzetten dat heeft hij al vaak genoeg geprobeerd onder het mom van echt allerlei absurde redenen. Ik klinkt nu in mijn beginpost als een enorme zeikstraal, dat weet ik. De reacties verbazen me daarom niet maar dan nog voelt dit gewoon niet fijn.. Ik kán niet meer tegen hem in gaan, heb er de energie niet voor en dat weet hij dus daar maakt hij grof gebruik van.

Juist omdat het nu overslaat in treiteren vraag ik me af of ik de politie hiervoor mag bellen omdat ik het niet meer op kan brengen nog te communiceren met die man..

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Denk niet dat de politie veel gaat doen want klus geluiden horen er bij en bewijs tegen hem heb je niet of wel?

Tja meid het feit dat hij nu de boel wil doen is hem goed recht want jij heb het recht in handen genomen om de huur in te houden.
    Hij had het anders aan moeten pakken dat ben ik met je eens maar als hij niet spoort dan krijg je dit op de koop toe.

Weet niet wat je meer kan doen dan hopen dat hij snel klaar is

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Maak je niet zo druk joh, als je hier al niet tegen kan. ;) Je hebt hier toch zelf om gevraagd en "na de Pinkster" lijkt mij logisch de dagen erna en niet met de Kerst. Over een paar dagen is het weer klaar, ga gewoon lekker wandelen met je zoontje dan slaapt hij ook wel. :)

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heb je niemand die je zoontje vandaag op kan halen?
    Of even lekker met hem gaan wandelen oid.
    Dan heb je in ieder geval geen stress meer om je zoontje.

Toch moet je ff op je tanden bijten,als het gebeurd is ben je er blij om!

9. noukie89

noukie89 Niet meer actief

Nou jij wil je ramen gedaan hebben en je hebt daarvoor de huur ingehouden hij denkt shit daar gaat mijn inkomen dus wil hij het snel gedaan hebben. Hij heeft gemeld om na Pinksteren te komen nou da vandaag stond hij voor de deur. Je wist dat hij een deze dagen zou komen of je nou leuk vind of niet.

Ik vind wel dat je nu zeurt om niets
    dat je kindje er nu wakker door blijft vervelend maar het is niet anders ga je een stukje wandelen ofzo

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry ik vind ook dat je enorm zeurt. Je klaagt bij hem over je raam, hij doet niks, jij betaald niet dus komt hij nu wel snel. Mooi toch dat hij het nu maakt??? En of hij nu komt of volgende week, beide keren zit je toch met je kindje? En de politie bellen? Vraag me serieus af wat hun voor je kunnen doen, aangezien jij de huur niet betaald omdat je wilt dat hij je raam maakt. Nu doet hij dat en is het nog niet goed.

Kan je je kindje niet even ergens anders onder brengen vandaag. Of iemand uitnodigen bij jou thuis zodat je niet alleen bent met je huurbaas?

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Ik snap wel dat je je helemaal niet lekker voelt in deze situatie, je hebt je niet kunnen voorbereiden op zijn komst en het is iemand waardoor je je (lichtelijk) bedreigd voelt.

Denk toch dat je daar op dit moment weinig aan kunt doen, het is zijn eigendom, jij hebt de huur ingehouden om hem tot reperatie te dwingen. Tja als hij dan komt (ook al komt het jou ongelegen en zonder afspraak) dan doet hij dus precies waarom jij gevraagt hebt.

12. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Nee, wandelen doe ik dus niet. Gezien hij me net recht in mijn gezicht gemeld heeft dat hij zowiezo zonder mijn toestemming mijn huis wel binnenstapt "omdat mijn raam er toch wel uit moet en ik dan wel door het raam naar binnenstap" wil ik niet weg.
    Tuurlijk was dat even een oplossing geweest maar gezien hoe hij is doe ik dat dus niet.
    Helaas ook niemand die op mijn kindje kan passen, vriend aan het werk, ouders hebben eigen zaak en kunnen ook niet.

Geluiden horen er bij, mee eens uiteraard! Dat begrijp ik heus wel ;)
    Ik schrok me gewoon echt helemaal stuk dat hij hier practisch zonder overleg mijn huis in wilde wandelen. Daarnaast zit hij dus nu te zieken en op moment van schrijven van de openingspost ook. Vandaar de vraag over politie, simpelweg omdat hij bewust treitert en meent zonder afspraak mijn huis maar in te kunnen lopen. Ik baal echt als een stekker van de manier van omgaan met mij, ben er echt boos om.

Boos om de berichtjes hier ben ik totaal niet, ik stel immers een vraag en daar kan ook een antwoord op komen waar ik niet blij van word. Logisch, dus daar doe ik niet moeilijk over.
    Jammer dat een ander dan maar even voor mij bepaald of ik hier nog reageer ja of nee, dat bepaal ik zelf wel dus vandaar dat ik dan op de persoon in kwestie (weet de naam zo snel niet uit mijn hoofd) ff wat kribbig reageer.

Nogmaals, tuurlijk ben ik blij dat er nu ein-de-lijk iets gebeurd, maar de manier waarop...
    Dan het getreiter, het zieken en het expres wakker maken van mijn zoon.. Het was echt even een druppel, ik werd gek van al het gedoe elke keer en dan krijg je dit eroverheen inclusief de dreigementen om toch wel mijn huis binnen te stappen..

Die vent spoort niet, vandaar de paniek en misschien wat irrationele vragen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet met die man..

13. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Als je toch al contact hebt gehad met de huurcommissie is het misschien een idee om hen te bellen. Leg hen uit dat de huurbaas zonder toestemming het huis wil betreden. Dat mag hij niet, nooit niet.
    Doet hij dit wel zonder jouw toestemming, dan heb je mijns inziens wel het recht om de politie te bellen.
    Maar ik zou beginnen met de huurcommissie, wellicht kunnen ze iets voor je betekenen, zoals bemiddeling o.i.d.?

Verder is het vandaag helaas je verstand op nul en laat maar waaien!
    Hoe meer reactie jij hem geeft hoe leuker hij het treiteren zal vinden. Geef hem geen 'voer'. Je zoontje haalt zijn slaap echt wel weer in! Denk aan het grote geheel...hierna ben je weer van hem af!

14. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Zou als ik jou was gewoon die vent een grote bek geven.
    Wie denkt hij dan wel niet dat hij is. Je zou wel de politie kunnen bellen en een melding maken dat hij aan het zieken is en probeerd je huis binnen te komen. Nu kan je je huis niet uit omdat het raam eruit ligt en hij dus ongevraagd naar binnen kan. En je zou een melding kunnen maken over zijn gedrag bij de huurcommissie/bouw en woningtoezicht.

15. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Nee...daar wordt de situatie beter van....

Voor vandaag leven en laten leven, laat je niet gek maken door hem, dat is alleen maar koren op de molen.

Daarnaast (ik ben zelf ook zo hoor hihi) zou het niet zo kunnen zijn dat je geschrokken bent / dit niet had verwacht en daardoor elk klopje wat hij extra maakt al gelijk in jouw ogen gericht is om jou te treiteren terwijl hij daar zelf helemaal niet zo bewust mee bezig is?

16. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik snap je wel maar je kunt er helaas weinig aan doen. Misschien heb jee vriendinnetje wat effe gezellig op de koffie wil komen. Voel je jezelf wat veiliger en is nog gezellig ook.

groetjes kim

Ps beetje harder praten misschien ;)

17. FrenchBull

FrenchBull Niet meer actief

Politie bellen voor huisvredebreuk kan alleen als jij hem eerst hebt verzocht het huis te verlaten. Hierna mag je iemand aanhouden en overdragen aan de politie....alleen denk ik niet dat ik dat zou doen in jouw situatie aangezien je raam er dan uit ligt en dat wil je ook niet. Gewoon ff vandaag op je tanden bijten en duidelijk tegen hem zijn dat hij het raam dient te vervangen, daar in de buurt mag zijn (dus ook binnen als dat nodig is) en verder niks in jouw huis te zoeken heeft. Komt hij ongevraagd wel verder dan wat ik als eerste heb geschreven doen. Maarja of dat echt een oplossing is betwijfel ik. Ik zou gewoon vandaag thuisblijven, en genieten van het feit dat je raam nu eens gemaakt wordt!

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wat Pluk zegt!
    En @TS; ik vind dat je de reacties heel goed opneemt, sommige vind ik persoonlijk zelfs wat 'hard'. Dikke duim! :D

19. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Dankje, vind ik fijn te horen :)

Dank ook aan de reagerenden die me na het lezen van mijn andere reacties begrijpen. Eerste post was in halve paniek geschreven en was dus niet het gehele verhaal, op basis van de eerste post snap ik de reacties eigenlijk ook wel.

Heb mijzelf echt moeten kalmeren, vooral omdat ik me echt even in een hoek geduwd voelde door die man.
    Inmiddels heb ik op mijn facebook een oproep geplaatst voor eventuele opvang van mijn zoontje, helaas geen mensen die even kunnen helpen. Wel iemand die (zoals hier al een paar keer gesuggereerd werd ;) ) mij aanbood even langs te komen. Vind ik persoonlijk heel fijn, want het is een hele brede gozer :D

Inmiddels is de huisbaas zelf weg (komt straks terug) en heeft een van de klusjesmannen mij verteld me wel te begrijpen. Hij werkt freelance voor hem en hij schijnt hem slecht tot gewoon níet te betalen.
    De klusjesman vertelde mij dat ze ook opdracht gekregen hebben een lijst te herschilderen (weet alleen niet wat hij er precies mee bedoeld, maar het schijnt buiten iets te zijn). Dit doen ze vandaag, het schuren is al voorbij volgens hem. Vind het fijn dat hij me dit even verteld, ook al weet hij zelf ook niet goed wat hij met de situatie moet.

Maar dan dus het volgende; volgens mij worden dus uiteindelijk mijn ramen vandaag niet gedaan.. De klusjesman vertelde me dat mijn huisbaas hem voor drie dagen heeft ingehuurd op dit adres, dus dat zou dan betekenen dat ze drie dagen bezig zijn. Zelfs hij weet niet wat en in welke volgorde dingen gedaan worden. Hij bood aan even wat verduidelijking bij mijn huisbaas te vragen zodat hij en ik allebei een beetje meer weten wat nu de bedoeling is...

20. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik moet bekennen toen ik het eerste deel las dacht ik ook meid wat zeur je nu het wel gedaan word , maar nu snap ik je wat beter ;)
    snap dat je er absoluut niet vrolijk van word als hij je loopt te treiteren en je zoontje zo ook lastig valt terwijl hij jou wil treiteren..
    daar zou ik ook echt niet blij van worden, en ook dat je de hele dag je deur niet uit kunt tot hij weg is zou ik niet vrolijk van worden snap dat helemaal..

zou denk ik dan even contact op nemen met de huur commissie dat je erg blij bent dat hij het nu komt maken maar dat hij je huis al eens heeft betreden zonder toestemming en nu letterlijk heeft gezegd dat hij er gewoon in gaat als jij niet thuis bent, want dat mag volgens mij echt niet..

succes hoop dat ie snel klaar is ;)

Deel Deze Pagina