Mijn zoontje is nu 12 weken en krijgt volledige bv. Vanaf zijn geboorte dronk hij super en groeide goed. In tegenstelling tot bij mijn eerste kind waarbij de bv niet goed op gang kwam, had ik totaal geen stress van; 'groeit ie wel goed?' Want je zág m bijna groeien. Nu sinds 2 weken ongeveer drinkt hij overdag heel slecht. Ik heb het gevoel dat hij (miss door een sprongetje?) ineens te ongeduldig werd om te wachten tot de tsr komt (dat duurt altijd even bij mij) gevolg; overdag drinkt hij amper. Ik probeer hem vaak aan te leggen maar na een aantal keer zuigen raakt hij geïrriteerd en wil dan niet meer aan de borst. Savonds en snachts drinkt hij veel beter en heb ik ook het idee dat hij mijn borst goed leeg drinkt. Nu ben ik vandaag op het cb gaan wegen omdat het me toch niet lekker zit; en vandaag was hij im 3 weken maar 70 gram gegroeid. Ik weet niet goed wat ik nu nog kan doen om mijn productie weer te verhogen, en te zorgen dat hij overdag wel weer goed aan de borst gaat.. ik was juist zo blij dat het deze keer zo goed ging met borstvoeding, zo relaxed en hij groeide zo goed.. en nu maak ik me toch weer ongerust! Wat ik tot nu toe heb geprobeerd: -Overdag vaker aanleggen (hij blijft dan vaak weigeren) -Aanleggen als hij net wakker is of half slapend (werkt vaak wel wat beter, maar niet altijd. Heb ook het idee dat er overdag te weinig melk is.. als ie dan toch drinkt dan is ie vrij snel klaar en niet voldaan. -wisselvoeden. Per voeding elke borst minimaal 2 keer aanbieden. - kolven; echter weet ik niet of het aan de kolf ligt (ardo calypso) maar krijg er amper wat uit.. 20/30 ml per keer terwijl ik in verleden met dochter wel flink wat af kon kolven.. Als het goed is Neemt de lactatiekundihe van het cb morgen contact met me op, maar hoop dat jullie misschien ook even mee kunnen denken...
Zo te horen doe je al best veel. Hopelijk gaat het nu al wat beter. Maar je kan iig met de kolf alvast je tsr opwekken. Als dit er is snel je kindje aan de borst leggen. En als je gaat voeden, echt even ontspannen zodat je tsr sneller komt. Als dit niet lukt misschien even tijdelijk oxycotinespray gebruiken Een kolf zegt niet zoveel, maar je kan hem evt laten nakijken of iig nieuwe slangetjes eraan doen. Heeft hij voldoende plas en poepluiers? Misschien dat je naar zijn tongriem kan laten kijken, als deze te kort is wil het drinken ook niet.