Ik wil binnenkort gaan beginnen aan deze 10-daagse kuur. Heb de fles ahorn al in huis en wacht alleen nog tot de groene poeder binnen is (natuurwinkel) en de ceyennepeper. (Klinkt lekker he 8)) Ik doe het om meerdere redenen. Voornaamste is dus dat ik mijn lichaam eens goed wil reinigen. Ik heb 0,0 energie de laatste 2 jaar en ik ga al van kleins of aan heel slecht naar de wc (zo'n 1x per week), dus een reiniging zou niet verkeerd zijn. Daarbij kun je er ook ruim 5 kg mee verliezen. Als ik zo'n 3 kg afval zit ik weer op mijn oude gewicht van voor mijn zwangerschap (de o zo mooie 58 kg!!!!) Ik zie er een klein beetje tegenop want het is best wel pittig. 10 dagen eten is niet niks! Ik ben goed voorbereid en er mentaal ook echt klaar voor, hoop ik. Ik ben heeeeel nieuwsgierig of iemand van jullie hier ervaring (goed/slecht) mee heeft? En vooral benieuwd hoe jullie deze kuur hebben doorlopen.... Liefs
heb ook welles van gehoord , maar nooit geprobeerd wat houdt het in ? sap die je moet drinken maar gewoon normaal eten?? lijkt me ook wel wat , ik zou ook leuk vinden om 5 kilo af tevallen dan ben ik ook 58 mij gewicht voor mij zwangerschap dus ik lees mee
Dat is echt superslecht! Je kunt hele ernstige maagproblemen daardoor krijgen. Daarnaast is het vreselijk slecht voor je tanden. Je krijgt bij zon kuur veel te veel zuur binnen. Ik ken toevallig iemand die hieraan vreselijk maagproblemen heeft overgehouden. Google daar maar eens op.
Het lijkt mij persoonlijk ook geen gezonde/verstandige keuze. Ik snap heel goed dat je een paar kilo wilt afvallen (ben er zelf momenteel ook mee bezig), maar het is ook slim om het te doen door normaal/gezond te eten. Daarom heb ik de stap gezet om naar een dietiste gaan. Het gaat daarbij om meer dan alleen het getalletje op de weegschaal. Persoonlijk denk ik hier meer aan te hebben. Succes Gr. Dolfijn
Ik heb wel eens een sappenkuur gedaan. Zou een week duren, heb het drie dagen volgehouden. Ik voelde me verschrikkelijk en had totaal geen energie. Ik doe dat in ieder geval niet meer.
Ik heb het 4 dagen volgehouden. Niet eten is gewoon haast niet te doen. Drink wel je sapjes met een rietje, het is heel slecht voor je tanden! En prepare yourself op heftige darmkrampen, ook als je weer gaat eten. Gelukkig doe ik dit soort rare dingen tegenwoordig niet meer, want ik geloof ook niet dat het gezond is...
ik heb het ook ooit weleens gedaan, een paar jaar terug. idd krampen en het is niet vol te houden. dat was eens maar nooit meer! kreeg daarna flink op mijn flikker van de huisarts, want je reinigt helemaal niets, het is megaslecht voor je. (en ook voor je stofwisseling, als je af wilt vallen en dat gewicht eraf wilt HOUDEN zou ik het zéker niet doen)
Is dat niet dat dieet waar je bizar veelwater/vocht moet drinken? Kan me herinneren dat mijn moeder zoiets ooit in haar hoofd heeft gehaald, volgens mij idd met citroen en ahorn,maar weet niet zeker. Heb ik er maar snel weer uit gepraat, want reken maar dat je ook TEVEEL water/vocht kan drinken (was volgens mij echt meer dan 5 liter per dag. Dus ook als je gehecht bent aan je nieren, zou ik dat soort dingen niet doen...
oke het is dus helemaal niet aan te raden als op hun site leest dan is het alle maar goed voor je8)snap natuurlijk dat het verkoop praatjes zijn ,maar zo slecht en dan nog verkopen ,dat het mag dan mmmmmm tja gezond eten en bewegen is makkelijk praten als om 5 kilo gaat wil je graag snel afvallen dan lijkt z'n 10 dagen best leuk idee nou ja had me voor dr frank aangemeld maar dat zal mij ook niet lukken ,zonder brood,rijst,pasta ga ik niet volhouden
Even voor de duidelijkheid...de hoofdreden is niet dat ik het doe om het afvallen! Dat is alleen maar een leuke bijkomstigheid bij het reinigen van je lichaam. Het gaat mij erom dat ik mijn lichaam eens goed wil reinigen. Het kuurtje bestaat niet alleen maar uit water met citroen. In de ahorn siroop zitten alle belangrijke stoffen die je lichaam nodig heeft. Daarbij drink je thee en drink je een spul met groen poeder die ervoor zorgt dat de darmen in werking blijven. Je mag max 3 liter vocht op een dag. Beweging is tijdens de kuur ook belangrijk natuurlijk. Ik heb mij goed laten informeren bij de natuurwinkel en de website goed gelezen. Het is iets wat je 1 of 2 maal per jaar doet. Daarbij bouw je eerst af en na de kuur weer op (voedsel). Als je de kuur goed doet zou je lichaam hier goed op moeten reageren. Ik ben gewoon heel benieuwd naar degene die er echt ervaring mee hebben, positief of negatief. Ik ga het in ieder geval proberen, ik heb namelijk al van alles geprobeerd om weer een beetje energie te krijgen, sporten, gezonder eten...maar het lukt mij gewoon niet. Uiteraard zal ik mij even melden hier hoe mijn ervaring is. Ook als deze negatief is natuurlijk!
3 liter per dag is gelukkig nog wel normaal! Succes en ik ben benieuwd naar je ervaring *zei ze terwijl ze nog een stukje chocola pakt*!
eee gatver meiddd wat doe je jezelf aan ik ben ook op dieet en ben al halve kilo afgevallen in 3 weken. weet je hoe gewoon totaal suikers schrappen. geen snoepjes geen koekjes ,maar ook geen chips enz enz. ik heb ook even gekeken naar de vetten die we gebruiken voor koken en wat blijkt nu vele soorten olie veranderen als ze warm worden en dan worden ze de verkeerde vetten die het lijf niet kan verteren en juist opslaat in vooral rond je buik. heb alleen dit veranderd en ja hoor val af zo snel , broek zakt af en mijn nieuwe bh moet ik al strakker doen , sport er nog een beetje bij maar gewoon 2 a 3 keer in de week. ik kan veel info vinden over die oliën op internet. mijn aanrader beetje boter of cocos olie ( kan je krijgen bij de eco, alleen gebruiken voor buitenlands eten niet bij Hollands eten ) ik eet ook geen magere producten meer omdat je daardoor geen vol gevoel krijgt en vermijd producten die met mais suiker is gezoet, hierdoor krijg je geen gevoel van volheid meer in je maag. ik doe nu een keer in de week een heeeeerlijk toetje als traktatie en elke dag een blokje pure chocolade bij de koffie in de middag voor de op kicker. wist niet dat het kon maar ik val toch snel af gewoon door dingen de schrappen en of een klein beetje te veranderen.
lees nu dat je het voornamelijk doet om te reinigingen,, nietttttttttttt doen maar wens je wel succes en ben benieuwd hoe je het vind