Mijn verstandskies is net verwijderd. Heb drie injecties verdovinf gehad en moet een ab kuur. Nu zei de tandarts morgen pas weer te voeden ivm verdoving. Dat dat beter is. Maar is dat echt zo? Heb geen kolf en een borstverslaafd kindje wat echt niet zonder kan door de nacht. Wat nu? En ik krijg amoxiline penicilline of zoiets. Kan dat?
Oei lastig zeg.. Ik heb gelijk na de zwangerschap ook mijn verstandskiezen laten weg snijden. Ik heb gewoon gevoed. Maar had dan ook alleen pijnstillers. Internet geen info??
Ik kom net van de tandarrs vandaan. De verdovinf was voor jou een reden om niet te voeden? Los vd antibiotica zei hij dus dat het om de verdoving ging. Ga zo als ik thuis ben ff googlen. Dank je wel!
De verdoving kan weeën opwekken, dat is het enige risico. Maar aangezien je bevallen bent is dit niet van toepassing. Dit is wat ik gehoord heb van mijn tandarts, ik liet bij 39 weken zwangerschap nlk. een verstandkies trekken..
Misschien zit er verschil in de verdoving die wij gehad hebben? Maar lijkt mij dat de beste man het wel weet toch? Bij twijfel zou ik het zeker niet doen.
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk Dit kon ik vinden over verdoving bij de tandarts. Voor medicatie kan deze lijst handig zijn: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Overzicht: medicijnen en borstvoeding Je kunt ook even een lactatiekundige bellen anders met je vraag. Sterkte ermee!
Nou kwam thuis en kreeg niet eens de kans om rustig te zitten of hij zat al te trekken en huilen om de borst. Heb hem dus toch gegeven maar was ook gerustgesteld door jullie berichtjes en de link v borstvoedingsforum. Bedankt allemaal.
De ene tandarts is iets voorzichtiger dan de andere,Mijn tandarts adviseerde ook om 24 uur niet te voeden.
Heb je vantevoren gezegd dat je voedster bent? Er zijn nl. 2 soorten verdovingen. Bij beide mag je dacht ik gewoon voeden. En amoxi-nogwat mag ook gewoon. Waarom heb je die trouwens gekregen? Vind ik een beetje voorbarig hoor, het is toch nu nog niet ontstoken? Hoe oud is het kind dat je voedt? Ik zie nl. maar 1 in je banner en die is al groot, die zal dus ook minder last hebben van de antibiotica.
Ja ik heb bij voorbaat aangegeven dat ik borstvoeding geef. De verstandskies was nog niet doorgebroken, het tandvlees moest dus opengesneden worden etc dus daarom geven ze die ab kuur. Daarnaast was mijn tandvlees wel al ontstoken. Het kindje dat ik voed is indd niet de oudste maar zijn broertje van 15 maanden. Bij de apotheek werd ook bevestigd dat het gewoon mocht.
Ok! Ik persoonlijk vind ab op voorhand geven niet wenselijk. Niet alleen ivm het resistentie-verhaal, maar ook omdat jij er schimmelinfecties en spruw van kan krijgen. En je baby dus ook. Antibiotica doodt namelijk de probiotica die van nature aanwezig is in jouw lichaam en die ervoor zorgt dat schimmels geen kweek krijgen in jouw darmen en vagina bijv. Wat je kan doen is tussen de ab door zeer hoog gedoseerd probiotica gaan slikken
Ik neem liever geen risico met een onsteking in mijn mond. Vind dit al verschrikkelijk dus een ontsteking erbovenop kan ik echt niet aan. Ik kan de deur niet uit (wang zo dik als een meloen) en niemand die het vandaag nog voor me zou kunnen halen. Krijg je altijd standaard spruw na een ab of heb je er alleen een kans op?
Hou het goed in de gaten, hier kreeg ik na een ab-kuur zelf een schimmelinfectie en spruw, dochter zodoende ook. Maar ik was er alert op en kon dus meteen met zalf en nystatine starten, waardoor we eigenlijk geen klachten hebben gehad.
Andrea, waar moet ik op letten? Ik heb een kuur van 7 dagen. Wanneer kun je al iets verwachten van spruw? Pas na de kuur of tijdens al?
Bij ontsteking helpt monde spoelen vaak al zonder dat je AB nodig hebt, maar ik kan van hier natuurlijk niet zien hoe ontstoken je bent...