Ow ik zie al dat je bezig bent geweest. Volgens mij mag je een microlax een aantal dagen achter elkaar herhalen, totdat de ontlasting eruit is. Dunne ontlasting ( diaree) komt inderdaad achter de vaste ontlasting vandaan.. Misschien toch weer contact met de HA voor eventueel een hoog op gaande klysma? Die gaat wat dieper in de darmpjes? Maar ik weet niet of ze dat bij kinderen ook al doen? Heb je al gekeken wanneer ze op het toilet zit of de ontlasting ervoor zit? Je kan kijken als je de dikke drol ziet zitten om haar een beetje te helpen Eventueel in smeren met vaseline rond de anus en kijken of je haar zacht kan toucheren ( dat kan alleen wanneer je de ontlasting echt voor de opening ziet zitten)
Hoihoi, ik ga morgen inderdaad de huisarts bellen want dit gaat zo niet langer. Gelukkig heeft hij geen pijn en huilt ook niet of zo als hij weer eens zo hard zit te persen.
Hoi Haags Zonnetje, Mijn dochtertje heeft ook last van obstipatie sinds een jaar. Wat nu (b)lijkt te helpen voor haar is het dagelijks gebruiken van Movicolon Junior in combinatie met 1 keer in de 2 weken een bezoek aan de kinder osteopaat. Ze poept nu eens in de 2 dagen en dat is een hele vooruitgang; het was eerst 1x in de week. Hoop dat er spoedig een passende oplossing gevonden wordt voor je kleine man. Sterkte!
haha mijn zoon is gek op koffie! Nu al dat wordt een koffieleut later haha Hij mag wel eens het laatste slokje van mij hebben en vind het heerlijk, maar voor het poepen helpt het niks bij hem Mijn zoon gebruikt inm ook zakjes poeder. Ik geef hem een zakje door het avondeten, door het drinken werkt niet hier vind hij smerig. sinds hij aan de zakjes zit gaat het poepen prima! Ook hier een hele periode klysma's e.d. moeten gebruiken, vond het een ramp en kon het ook niet aanzien meer. Nu aan de zakjes en het gaat prima. Hij krijgt nu zelfs om de 2 dagen een zakje en het gaat prima. eerst kreeg hij elke dag een zakje maar kon merken dat hij wel heel veel moest poepen ben het gaan afbouwen en nu zit hij om de 2 dagen dus. Helemaal stoppen gaat nog niet, 1x geprobeerd maar na 1 week was hij alweer verstopt.
allemaal bedankt voor jullie tips, ik heb er veel aan dus blijf doorgaan gelukkig vindt hij de klysma's niet erg, we gaan gewoon door met kletsen en heeft niet eens in de gaten dat deze gezeg wordt dus geluk bij een ongeluk. Vanmiddag heeft ie wel drie kleine keuteltjes gepoept, ik hoop dat dit het begin is of dat het beetje bij beetje komt/afbrokkelt? Is er iets wat ik kan doen om het te stimuleren nu er een paar kleine keuteltjs uitkomen of is het gewoon blijven wachten. Gelukkig blijft ie nog steeds blij en af en toe dus ontzettend persen toe ie rood aan loopt maar daarna gaat ie weer verder spelen.
Vraagje: Is je zoontje al bezig op het potje? Als hij daar al mee bezig is dan nog een tip die ik van de kinderbekken fysiotherapeut heb gekregen: vaak gaat de darmreflex flink aan het werk nadat je gegeten hebt. Een kwartier nadat je zoontje een maaltijd heeft gehad, dan zet je hem voor 5 minuten (of als hij zelf wil mag het langer) op het potje/wc. Zorg ervoor dat zijn voetjes goed ondersteund worden, deze moeten vlak op de ondergrond staan. Eventueel een boekje erbij om de tijd door te komen; na die tijd haal je hem eraf. Ongeacht of hij iets heeft gedaan beloon je hem omdat hij het goed gedaan heeft. Belangrijk: als hij dit niets vindt, dan ook niet hiermee door gaan! Het is heel goed van hem dat hij probeert om te poepen. Als ik je verhaal zo lees is het een heel dapper mannetje. Ik wens jullie sterkte toe!
@oreomama; hij zit niet echt op het potje dus daat gaat helaas niet lukken. Als hij probeert te poepen neemt hij wel de hurkhouding in dus dat is in principe wel goed. Omdat hij last heeft van wat overloopdiarree en veel kleine poepjes/keuteltjes krijgt hij nu wel weer een rood kontje
Niet zelf gaan dokteren met klysma's! Je weet niet of er wat achter zit! Als je een klysma geeft omdat de ontlasting vastzit, komt er binnen 5 minuten een hele hoop shit uit! Keutels wijzen vaak op te weinig vocht, vet en/of vezels. Kleine keuteltjes zijn ook niet zo moeilijk uit te poepen als een grote koeienvlaai. Morgen naar de ha voor lichamelijk onderzoek en een verwijzing dietist. Verkeerd gebruik van klysma's kan leiden tot beschadigingen.
Zo, ben ook weer terug van de huisarts, even aan het buikje gevoeld en ik moet hem nu drie keer 2 zakjes forlax geven en ook de klysma's. Als er woensdag nog niets komt dan naar het ziekenhuis voor een klysma die verder gaat. Wie heeft ervaringen met Forlax?
Nee sorry, geen ervaring met Forlax! Dat van de rode billetjes herken ik wel: lekker z'n billetjes (blijven) smeren tegen de roodheid. Ik wens jullie veel sterkte en succes de komende dagen! Houd je ons op de hoogte?
zat de hele middag in het ziekenhuis, twee clysma's en foto's genomen en nu is besloten dat hij vrijdag wordt opgenomen voor een darmspoeling. Gaat via een sonde via de neus, hij moet er een aantal dagen blijven, zeker tot na het weekend maar als we pech hebben nog langer, tot dat de darmen schoon zijn. Er zaten een paar grote hoeveelheden poep op verschillende plekken. Gelukkig mag ik ook blijven slapen.
Heel veel sterkte!!! toen mijn dochtertje 1 jaar oud was en ook zo slecht de ontlasting kreeg en huilde van de buikpijn kreeg ik als advies een heel klein stukje zeep nat maken en in haar kontje te doen en binnen 5 min zat de luier vol het gaat branden en dan wilt ze dat eruit drukken zodat de ontlasting komt en ik gaf laxerdrankje van diksap appel
@Citta, gelukkig heeft hij geen pijn zegt hij. Helaas zal de zeep niet werken, het zit niet alleen vast in de endeldarm maar ook ergens aan de rechterkant van de darm.
Ik ben benieuwd van wie je dat advies van die zeep kreeg. Ik weet wel zeker dat het niet van een arts was. Diksap appel is geen laxeerdrankje.
nou ik ken je vertellen dat ik het advies van de zeep wel van mijn huisarts kreeg en het was pruimen of zo van diksap
en bij buikpijn,diaree,misselijkheid bij kinderen kindercola geven wereld super ook advies van de huisarts
Hoihoi, het is erg goed gegaan, hij is vrijdag opgenomen en gisteren mocht hij naar huis. Hij is goed doorspoelt en vond het gelukkig niet erg in het zieknhuis, vond het zelfs erg leuk en wilde gisteren weer terug om daar te spelen, haha. Ze zijn niet op zoek gegaan naar een oorzaak, ze gaan er van uit dat het gewoon pech was maar mocht het nog een keer gebeuren dan worden er onderzoeken gedaan. Vandaag at ie weer als een bouwvakker, at de laatste tijd slecht en heeft een paar keer gepoept. Heeft wel een laxeermiddeltje als onderhoud meegekregen.