Hier wel. Ik ben 3 jaar geleden gerold in Duitsland. De ID kaarten van het hele gezin zaten in mijn tas mijn bankpassen etc etc. Alles was weg het enige wat ik moest doen was mijn bsn nummer opnoemen toen konden ze mij zo opzoeken. Cash geld halen bij een bank kan hier in de regio nergens meer zonder bankpas. Ik woon op 5 min van de grens in neem tegenwoordig alleen mijn pinpas nog maar mee als ik boodschappen gaan doen. Nadat alles weg was
Woon je in de buurt van een vliegveld? Daar kun je binnen een paar uur een nieuwe aan laten maken. Wij gingen eens op vakantie en toen bleek het paspoort van mijn stiefvader te zijn verlopen, we mochten niet weg met dat ding. Maar hij heeft op het vliegveld een nieuwe laten maken. Kost wel wat extra, maar hij is zo klaar.
Even voor de mensen die zeggen '' a;s je portemonnee word gestolen dan ben je toch je ID ook kwijt '' ik niet. Ik heb een hoesje om mijn telefoon heen zitten waarin mijn ID kaarten zitten en de CZ pasjes. Niet omdat ik die altijd bij mij wil hebben maar omdat ik het zo handiger vind.
In jouw is het dus: als je telefoon gestolen wordt ben je toch je id kwijt . Ik neem vaak alleen mijn telefoon mee. Zitten mijn rijbewijs, id kaart en pinpas in. En soms wat briefgeld of wat kleingeld in mijn zak. Voordat we op vakantie gaan maak ik foto's van de reisdocumenten en die mail ik naar onze e-mail. Gebruik sinds kort Dropbox dus dat kan ook, zelfde idee.
Hahah ja dan is dat inderdaad een probleem Ik stop trouwens altijd mijn telefoon in mijn BH dus ze moeten goed graaien willen ze hem vinden maar ik snap je punt hihi
Ik kom wekelijks in Duitsland of België en neem nooit mijn paspoort mee. ID's hebben wij niet. Heb nog nooit problemen ermee gehad. Rijbewijs wel meenemen! Heb je geen kopie in je mailbox? (Ik bewaar ze altijd daar ivm diefstal in het buitenland)
Ik zou aangifte doen dat je het verloren hebt, een kopie ervan meenemen samen met het bewijs van aangifte en je rijbewijs. Zo deden wij het als iemand op reis beroofd werd van zijn identiteitskaart (ik was een tijdje hostess).
Ik neem nooit meer dan m'n rijbewijs mee binnen de benelux.. zelfs op vakantie in mei had ik geen paspoort mee.. Id kaart hebben we beide niet. Persoonlijk zou ik d'r niet al te druk over maken als je wel je rijbewijs meeneemt. En wat een gel*l , als je portemonnee gejat wordt dan is je id of rijbewijs natuurlijk ook weg in de meeste gevallen. In mijn geval zou alles foetsie zijn. En als je in het ziekenhuis komt en je hebt wel een kopie of rijbewijs dan geloven ze je vast ook wel.
Ja en nee.. met een nederlands id bewijs kunnen ze helemaal niets in belgie!! en dat kunnen wij weten hahaha mijn man is hier aangehouden toen wij net hier kwamen wonen en hij heeft zijn nl bewijs getoond omdat we nog geen be hadden.. nou ze hebben hem zo weer laten gaan ze kunnen hem niet inlezen be id kaarten hebben een chip waar alles opstaat die lezen ze hier uit.. Dus met nl kunnen ze helemaal niets.. of ze moeten het helemaal via de offciele weg gaan doen maar dan moet je wel iets heeeeeeel naars hebben gedaan hoor vaak zijn ze er te lui voor hier
Heb niet terug gelezen dus het is vast al gezegd... Maar normale aanvraag is 5 dagen spoed procedure 2 dagen. Gewoon via de gemeente. Iets duurder maar dan heb je m toch gewoon op tijd nog?
Ik vanmorgen meteen naar de gemeente gegaan en hem vermist opgegeven. Meteen een nieuwe aangevraagd en daarna vertrokken naar belgie met een copie en mijn rijbewijs. Bedankt voor alle reacties. Ik zit inmiddels in Belgie