Sinds de tweede week van de geboorte van ons dochtertje huilt ze nogal veel. Zelf heb ik het idee dat het de zuigbehoefte is, omdat ze alleen hiermee stil is. Ook na de voedingen valt ze in slaap, maar wanneer ze ook maar haar bedje raakt begint ze te huilen. Ik heb het idee dat ze alleen rustig is met speen en in onze armen. Kan iemand ons vertellen wat raadzaam is om te doen???
Je kindje is nog maar 2 weekjes? Ik zou zeggen, lekker dichtbij je houden. Met een draagdoek ofzo is dat makkelijker. Ze zijn nog klein en zoeken geborgenheid. Krijgt ze BV of FV? Bij fv kun je altijd kijken of ze een speentje willen, bij bv moet je iets oppassen ivm tepel-speenverwarring. Je vinger kan dan trouwens wel prima.
Ze krijgt momenteel borstvoeding met behulp van een tepelhoedje. De eerste dagen heeft Kyra flesvoeding gekregen omdat het niet lukte met de bort. Wij hebben nu een speen gekocht, maar weten niet zo goed of we deze moeten gaan gebruiken.
Ik zou haar het speentje geven. Lewis krijgt ook borstvoeding en heeft ook een grote zuigbehoefte, als hij gegeten heeft geef ik hem het speentje en zodra hij slaapt probeer ik het uit z'n mondje te nemen. Heb zelf ook de eerste paar weken met tepelhoedje gevoed, nu doe ik alweer een paar weken zonder en hier geen speen/tepel verwarring.
Nathan heeft in de kraamweek al een speentje gekregen. had ook enorm veel zuigbehoefte. Hij heeft nooit last gehad van speen/ tepel verwarring. Zou het gewoon proberen, wanneer je merkt dat je kleine wel moeite krijgt met drinken direct stoppen natuurlijk.
Lekker in de draagdoek bij je houden. Wij hebben het ook met onze dochter gehad. Sliep s'nachts gelukkig wel in haar bedje maar overdag hoefde ze inderdaad haar matras maar te raken en ze huilde. Langzaam aan opgebouwd in slapen in eigen bed en wonderwel. Op de ene op de andere dag sliep ze ook goed in haar eigen bed. (met 9,5 weken) veel succes. Oja ik geef ook borstvoeding maar zolang ze verder goed aanhapt met tepelhoedje gewoon een speen geven. (maar dat is mijn mening)
Hier was het ook de eerste weken. Kyra wilde gewoon ergens op zuigen. Vaak gaf ik haar mijn pink, maar ook de speen was goed. Nu is dat trouwens helemaal over en wil ze nog wel eens de speen
Bedankt voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag. Ik moet zeggen dat ik vanmiddag met Kyra ben wezen wandelen en haar in een draagzak heb gedaan. Ze sliep gelijk en heb haar bij thuiskomst ook gelijk in haar bedje gelegd en ze sliep gelijk weer in. Wonder boven wonder moest ik haar zelfs na 4 uur wakker maken voor de voeding. Ze heeft zelfs maar 1 borst gehad, omdat ze de tweede niet meer wilde. Na de voeding heb ik haar weer terug gelegd en ja hoor!! je geloofd het niet maar ze slaapt. Kan iemand mij vertellen wanneer je je kind eigenlijk op haar/hem eigen kamertje legt? Mijn vriend is van mening dat het nu al kan ook al is ze maar twee weken oud.
Je kunt haar op haar eigen kamertje leggen als je het zelf gewoon zat bent als ze naast je ligt. Als je zelf van elk geluidje bijvoorbeeld wakker wordt leg je haar gewoon in haar eigen kamertje.
wij hebben ons kindje na 1 week op haar eigen kamertje gelegd, we hebben wel onze slaapkamerdeur en die van haar open zodat we alles horen.
Voor iedereen is het verschillend wanneer je je kindje op de eigen kamer laat slapen. Als je bv geeft kan het prettiger zijn om je kindje dichtbij je te hebben. Het bevordert de bv-productie en je bent wakker voordat je kindje ligt te huilen van de honger. Dan is het meestal lastiger aanleggen. Gewoon doen wat je zelf prettig vind hoor! Voor de één is dat na 1 week en voor de ander na 8 maanden. Is geen regel bij gegeven .