Ik denk de hele dag aan eten

Discussion in 'De lounge' started by Henkiepenkie, Jan 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Ik denk de hele dag aan eten :x Ik wil graag 4 kilo afvallen, inmiddels nog 3. Dit omdat mijn bmi aan de bovengrens zit. Ik snoep altijd erg veel. Nooit veel ineens, het liefst de hele dag door een paar snoepjes, koekjes, stukjes kaas, stukjes worst ofzo. Nu heb ik dus bedacht dat als ik wil afvallen dat ik dat moet laten. (Goh! :D)
    Dat lukt dus ook prima. Maar nu denk ik de hele dag aan eten! Maar als ik terug denk heb ik dat altijd al. En dan in de vorm van wat ga ik NU eten, wat gaan we vanavond eten. Maar ook wat voor boodschappen ga ik doen en wanneer. Het is erg vervelend! Wie herkent dit misschien of heeft tips? Het lijkt wel een beetje alsof ik aan niets anders kan denken :cool:

2. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    Ik volg sinds 2 weken het Sonja Bakker dieet (als leidraad) en daar staan veel tussendoortjes in die lekker en toch zoet zijn...
    Bijv. fruit is gezond, zoet en lekker (neemt de trek echt weg)
    Maar ook een reepje van Peijnenburg (tussendoortje) is zoet maar wel heel lekker en de volkoren ontbijtkoek doet het ook goed.
    Een rijstewafel met kaas (snack a jack, rice to go) of met mager beleg...
    Je moet gewoon zorgen dat je 6x per dag iets kleins eet voor je spijsvertering op gang te houden en ik moet zeggen dat is nu goed vol te houden en ik heb nog geen echte trek gehad en kan het snoepen ook makkelijk laten staan...

Oh en als je trek hebt wil een glas lauw water of hete thee drinken ook goed helpen tegen het hongergevoel

Ik hoop dat je hiermee wat kunt...succes meid!
    Ik ben nu met Sonja Bakker 3,5 kilo afgevallen door goed op te letten en mag me maandag weer wegen...

Liefs

3. Henkiepenkie

Bedankt voor je tip! Maar weet je, het is heel erg maar ik heb een boek van Sonja Bakker en als ik dat eens probeer te volgen is het NOG erger. Ik kijk ongeveer eens in een half uur in het boek om te kijken wat ik mag. Ben ik aan het werk dan kan ik niet kijken en dan raak ik zelfs een beetje in de stress. Daarom denk ik dat ik het misschien een beetje los moet laten maar dat durf ik niet.

4. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik denk ook de hele dag aan eten en ik eet dan ook de hele dag :D Voordeel is wel dat ik absoluut niet hoef af te vallen, maar ik wil wel een beetje gezond eten. Daarom heb ik dus heel veel dingen in huis die ik ook mag blijven eten: wortels, paprika, komkommer, soepstengels, rijstwafels... Daarnaast heb ik op een gegeven moment gezegd tegen mezelf dat ik eerst een halve liter (heet) water op moet hebben voordat ik weer wat mag eten. Helpt ook heel goed! Want anders (vr)eet ik dus idd de hele dag :)

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Het kan helpen om die gedachtes een beetje te laten gaan en er niet te veel in mee te gaan. Als je merkt dat je er weer aan denkt dan kun je bijvoorbeeld tegen jezelf zeggen: ik merk dat ik aan eten denk... en dan ga je weer verder waar je mee bezig was. Probeer het niet als een gek tegen te houden (dan wordt het alleen maar erger :) ) en ga er niet helemaal in mee. Het is maar een gedachte die ook weer voorbij gaat.

Zag net dat je schrijft dat het niet durft los te laten, waarom niet? Misschien als je daar antwoord op kunt geven, dat je het wel los kunt laten. Over het algemeen is het gevoel van 'ik durf niet' erger dan hetgeen je probeert te vermijden.

Wat verder ook kan helpen is tijden in je agenda zetten, dus om half 12 ga ik bedenken wat ik ga lunchen en daar mag ik 10 minuten over doen en dan is het klaar. Om 3 uur ga ik bedenken wat ik vanavond ga eten etc... Dan kun je het voor de rest los laten, maar weet je wel dat het niet weg is.

Ik ging bijvoorbeeld altijd eten om een bepaald gevoel van onrust te vermijden, nu merk ik dat als ik dat probeer uit te zitten het lang zo erg niet is als ik had bedacht. Het komt op, het is er even en het verdwijnt weer.

6. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Goede tips van Rosao..
    Ik heb het wel gehad maar heb het niet meer...
    Met als gevolg dat ik in de stress schiet als we moeten gaan eten hahahahaha

7. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    Ik ben vorig jaar gestopt met roken en het klinkt hetzelfde...ik wou dat sigaretje ook niet los laten....
    Heb toen een boek gelezen en daarin stond dat je voor jezelf gezette dingen moet bedenken en de nicotinerush moet uitzitten want dan is het zo erg nog niet...
    Ben nu bijna een jaar gestopt en het is niet makkelijk geweest maar heb het durven loslaten en denk nu nog maar af en toe aan sigaretje...
    Ik ben ook gaan zeggen tegen mijzelf ik moet niet stoppen met roken maar ik mag stoppen met roken maar ik wil niet roken...als je iets jezelf ontzegd dan wordt het alleen maar erger...
    Gewoon bedenken als je aan eten denkt, hoe graag wil ik eten, kan ik wachten met iets eten, en als ik niet eet dan val ik af, krijg een mooier figuur, voel me fitter etc

Iedere verslaving is hetzelfde, eten, drinken, roken, drugs etc schaam je er niet voor en probeer eens te lezen op internet welke tools jou hierbij zouden helpen...het moet toch uit jezelf komen....het is en blijft een mentale kwestie....

Sterkte meid en heel veel succes!!

Dikke knuf Bob

8. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,879
    2,880
    113
    Noord-Holland
    Het "denk niet aan roze olifantjes" gevoel :D
    Wat zou kunnen helpen is je focussen op de lange termijn. Dus niet, ik heb nú zo'n zin in eten.. maar stráks ben ik lekker vier kilo afgevallen. Als je je doel voor ogen houdt voor de toekomst, is het nu minder moeilijk om je dieet (of andere goede voornemens) vol te houden.

Daarnaast zou ik kleine hapjes gedurende de dag eten. Low cal, desnoods een brok komkommer waar vrijwel niets in zit, maar dan heb je toch nog iets in je buik.
    Succes!

9. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

Nov 18, 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik herken het !
    Heb het een hele tijd gehad, dat ik sochtends al dacht wat ik tussen de middag ga eten, tussen de middag dacht ik na over wat ik smiddags als tussendoortje ging nemen en at ik savonds ging eten en savonds dacht ik na over de avond tussendoortjes. Heel vervelend:p

Ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb, maar heb het in ieder geval uit mijn hoofd gezet en me bezig gehouden met andere dingen, zodat ik niet meer met eten bezig ben. Doordat ik me er niet meer mee bezig hield viel ik vanzelf af en at ik niet zoveel meer als normaal.
    Als ik elke dag op de kilo's let en het eten dan gaat het in ieder geval een stuk lastiger.
    Misschien proberen afleiding te zoeken?

10. Henkiepenkie

Bedankt voor alle tips! Het is niet zo zeer dat ik trek heb. Daarom wil ik liever ook niet komkommer enzo eten. Dat heb ik een tijdje gedaan maar wanneer de komkommer dan niet in huis is wil ik iets anders. Of ik wil direct naar de winkel om toch die komkommer te halen. Het is vooral op de dagen dat ik vrij ben. Ik probeer afleiding te zoeken. Ik ga fietsen, een kast schoonmaken of iets ander leuks doen. Maar op de fiets denk ik, als ik thuis ben dan...

Het gaat op zich niet perse om die vier kilo afvallen. Als iemand een tip heeft waarbij ik die kilo's niet kwijtraak is dat ook geen probleem.

Rosao: ik vind jouw tip ook erg goed, maar om half twaalf bedenk ik dan dat ik drie boterhammen met kaas wil en dan heb ik geen kaas. Ik wil ook geen voedsel weg gooien dus al te veel eten in huis hebben is ook niet goed.

11. Henkiepenkie

Rosao: Waarom ik het niet los durf te laten? Ik liep net buiten en toen dacht ik ook in de tijd dat ik makkelijk met eten was dacht ik er veel minder aan. Dus als ik dan bij iemand ging eten en ze aten friet dan was dat goed. Maar ik kwam wel iedere maand een kilo aan. En vervolgens moeten die er weer af. Dus ik denk dat dat de reden is dat ik het niet los durf te laten. Dan ben ik TE makkelijk!

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Oh wat is dit herkenbaar.. Ik heb jaren van eetmoment naar eetmoment geleefd. En geloof me, dat is echt niet leuk!!

Heb ruim 20 kilo afgevallen, na de kerst zaten er weer 3 bij die er niet af wouden.

Ik ben/was suikerverslaafd. Aan het googlen gegaan en sinds 2 weken eet ik koolhydraatbeperkt. En heb geen honger meer tussendoor. Bij de avondmaaltijd eet ik dan mijn fruit en een " normale" portie warm eten. De rest van de dag koolhydraat beperkt. Inmiddels ben ik de kilo's weer kwijt, eet lekker en heb geen trek in zoete tussendoortjes etc!

Misschien het overwegen waard om je er in te verdiepen? De eerste 2 dagen zijn flink wennen, nu weet ik al niet beter.

13. mroos

mroos Niet meer actief

Ik herken het helemaal en heb het gelukkig niet mijn hele leven door. Tijdens de zwangerschappen is het echt op zijn ergst, als we dan een dag weggingen kon ik alleen denken aan al die lekkere dingen die we meehadden.
    Ik was alleen bezig met wat ik allemaal kon gaan eten, sterker nog, als er geen eten in de buurt was dan werd ik gewoon zenuwachtig van het idee dat ik honger zou kunnen krijgen.

Ik eet als ik ongelukkig ben(tijdens zwangerschappen;)), waar anderen stoppen met eten geeft het wél eten mij juist houvast. Als ik wel lekker in mijn vel zit heb ik die behoefte naar eten veel en veel minder.

Wat je zou kunnen stellen is dat je er even doorheen moet en hoe lekkerder je in je vel zit hoe minder het wordt..
    Daarnaast moet je lichaam ook afkicken van suiker en koolhydraten, je wordt slap en moe als je hier de eerste weken weinig van eet. Kwestie van doorzetten en je zelf op het eind belonen met iets.

Verder eigenlijk weinig tips, behalve dat ik het echt herken. Het gaat niet om de trek, het gaat om het eten, en het denken aan eten.

14. Henkiepenkie

MamavanEsmee: Ik heb dat inderdaad zoals jij zegt. Om vijf uur voel ik me beter dan om vier uur. We gaan namelijk om zes uur eten en dan ben ik daar dichtbij. Ik heb geen trek hoor, maar het idee! Grr...
    Maar ik weet dus niet of het met koolhydraatbeperkt eten minder zal zijn omdat ik dus niet eet, ik denk er alleen aan. Moet mezelf wel voordurend tegen houden hoor. Welk dieet/leefstijl volg jij?

Mroos: Dat eerste stukje herken ik helemaal! Ik zorg ook altijd voor het eten. Mensen bellen mij of ik het wil regelen, dan heb je zeker genoeg lekkers. Ik ben gelukkig niet ongelukkig. Ben erg tevreden, heb een geweldige dochter en een lieve vent! Maar toch, het zit er wel...

Share This Page