hallo allemaal, al een paar dagen ben ik op zoek naar het juiste antwoord. een antwoord op de vraag: wat voel je eigenlijk? een paar maanden geleden hebben we de stap gezet.. de stap om hulp te vragen, omdat zwanger worden bij ons niet vanzelf gaat. nu drie maanden later, heb ik 14 dagen geleden de eerste iui behandeling gehad. (met hormonen) het was best spannend, maar het viel allemaal mee. maar net als de meeste beschrijven: het wachten in slopend. vooral omdat je zo veel voelt in de wachttijd: je leest veel verhalen: je borsten doen zeer, dat heb ik ook! maar dat heb ik ook als ik ongi moet worden .... je bent moe.. dat heb ik ook als ik ongi moet worden ... en ga zo maar even door.. ook die vervelende buikpijn, alsof je ongesteld gaat worden, voel ik steeds.. maar 12 dagen later ben ik nog steeds niet ongesteld. tot gister middag: ik heb buikpijn, en last van bruine afscheiding. betekend dit dan dat ik ongesteld zal worden? je leest ook dat dit niet persee hoeft te zijn...pfff wachttijd.. ik ben echt benieuwd naar jullie verhalen. wat voel je? zwanger of niet zwanger.. en meiden: toi toi toi, als jij ook in deze onzekere tijd zit... we weten waarom we het doen, maar het blijft moeilijk...
Ik heb alles bij elkaar voor dochter en nu 15 iuis gehaden was er bij 3 zwanger en bij alledrie had ik een heel sterk voor gevoel al voor ik ging testen (en letterlijk álle andere maanden niet). Symptomen waren eigenlijk elke keer weer een beetje anders, maar toch net anders genoeg dan alle andere maanden om het voorgevoel te krijgen. De laatste keer kreeg ik vanaf 7 dpo pijnlijke borsten, iets dat ik sinds mn eerste zwangerschap alleen heb als ik zwanger ben. Verder is het vooral een kwestie van wegblijven van mn gebruikelijke menstruatie symptomen, zoals migraine en nachtzweten. Daarnaast had ik gewoon dat onderbuik gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Ik kan het niet goed uitleggen, maar dat heb ik dus elke keer gehad. Buikpijn hoeft helemaal niets te betekenen. Dit had ik ook heel erhgij mn eerste zwangerschap. Bruinverlies is bij mij meestal geen goed teken, maar ik lees bij anderen ook heel vaak dat ze toch gewoon zwanger bleken, dus het hoeft ook niets te betekenen. Ik ga voor je duimen! Wanneer wil je testen?
dank je wel voor je reactie . fijn dat je toch ergens terecht kan.. mensen leven met je mee, maar snappen tegelijkertijd niet "waar je aan begint". ik twijfel zo wanneer ik zou moeten testen. het is nu 15 dagen geleden. het zou mogen.maar het gevoel ongesteld te worden, maar de keus om te testen moeilijker. ik zie dat jij nu zwanger bent! wat fijn! gaat alles goed?
Je moet niks, natuurlijk. Ik mocht testen op de dag dat anders mijn menstruatie ook moest komen (14 dgn na iui). Ik heb dat niet afgewacht en anderhalve dag eerder getest. Eerst met een ovulatietest met de gedachte: die zijn niet zo duur . Die was heel snel duidelijk en toen een zwangerschapstest. Maar ik had ook het gevoel zwanger te zijn, anders had ik niet al zo vroeg getest. Denk dat het iets persoonlijks is wanneer je wilt testen. Ben je bang voor een negatieve test?
misschien was het het gevoel wat ik had, of toch een beetje bang dat het een negatieve uitkomst zou zijn. gister avond heb ik met mijn partner afgesproken vandaag een test te doen als ik niet ongesteld zou zijn... helaas ben ik vanmiddag ongesteld geworden, en moet ik nu realiseren dat de eerste behandeling niet is gelukt. een behoorlijke teleurstelling. vanaf vandaag liggen de spuiten weer op de kast en mogen we vanaf zondag weer... we gaan ervoor, geven de moed niet op, maar een teleurstelling is het zeker. ik ben benieuwd hoeveel mensen er na een iui behandeling zwanger zijn geworden, en na hoeveel behandelingen.
Oh balen zeg! Hopelijk de aankomende ronde meer succes. Bij ons was de eerste iui (in eigen cyclus) gelijk raak. Nu afwachten of het blijft zitten.
wat goed te horen dat het bij jullie de eerste keer raak was! gefeliciteerd natuurlijk met jullie zwangerschap! wij blijven hoop houden, we gaan ervoor!