Hoi allemaal, Gisteren ons voorlopig laatste bezoek bij de gyn gehad, wat betreft de onderzoeken dan. Niets gevonden, alles was ok. Goed nieuws natuurlijk. Volgende stap is IUI, in september. Want het is de bedoeling dat we eerst de volledige twee jaar volklussen. Op zich prima, die paar maanden kunnen er ook nog wel bij. Maar we kregen wel vast een info boekje mee over IUI. Aanvankelijk was ik heel opgelucht dat de gyn ermee kwam: eindelijk wat vaart erin en nu eindelijk dan eens echt een keer een baby in mijn buik. Maar van wat ik las, werd ik wel weer sip: IUI leidt gemiddeld in 1 op 10 behandelingen tot een zwangerschap en na 6 behandelingen is ongeveer 35 procent zwanger! Ik bedoel, ik weet dat het geen wondermiddel is, en het is ook vast per persoon verschillend, maar dit is toch wel weinig? Of moet ik het toch anders lezen? Overigens zei onze arts dat de kans dat we in een jaar spontaan zwanger raken, ongeveer 37 procent is. Maar je mag die percentages vast niet gewoon bij elkaar optellen... toch? Iedereen met enig inzicht: uw hulp is welkom! Want ik snap het volgens mij niet helemaal...
Hai hier 4xIUI gehad. Tsja de kansen zijn niet groot maar ja mensen beginnen niet voor niets aan iui. Dan wil hetbal niet goed lukken he? Het kan je soms een beetje ontmoedigen, die percentages. Maar houd moed! Rechts boven dit berichtje kun je mn weblog aanklikken. Hier staat t hele traject in. Misschien heb je er wat aan! Als je zoekt vind je ook ooit een poll die ik heb gehouden. Ik za m wel weer even bovenaan de lijst plaatsen. kan je de resultaten bekijken. Succes en ik hoop dat je snel een posi test in handen mag hebben!!!
Bij IUI is na 6 behandelingen ongeveer 40% van de vrouwn zwanger. Nee, je mag de percentages nietbij elkaar optellen, helaas. Als die 37% van jou klopt heb je met IUI dus slechts een heel klein beetje mee kans om zwanger te raken dan spontaan. Het is idd geen wondermiddel, maar als je kinderwens groot is is elk beetje extra kans mooi meegenomen. Succes!!!
Ook ik heb 6x iui gehad zonder resultaat. Maar ken ook veel succesverhalen. Ze doen het niet zomaar!!! Succes!
7x IUI zonder resultaat. (iui's ook met hormonen etc etc). Ik mankeer niks, dus ze hadden goede hoop. Maar geen 1x een zwangerschap. Zwanger geworden van de 1e ICSI.
Hallo Wij hadden 10x iui zonder resultaat, net zoals zonnestraal schrijft waren de kansen goed,helaas geen succes.. Hopelijk heb jij meer succes en geluk,het blijft ook wel een beetje geluk hebben .succes xxxx
Thanks dames! Tis waar natuurlijk, elke kans is een kans, en ze doen het ook niet zomaar. Ik probeer goede moed te houden en er met vertrouwen in te stappen... maar poehee, het valt me soms niet mee. Dank voor jullie reacties
Hier 4x IUI zonder resultaat, maar goed we hadden eigenlijk niet genoeg zaadjes voor IUI en ook te weinig voor IVF, dus na 4x IUI over gestapt op ICSI. Mij werd verteld dat je ongeveer 10% kans hebt per poging van de IUI en dat idd ongeveer 40% van de stellen na 6 pogingen zwanger raakt, de rest stroomt door in het IVF/ICSI traject. Suc6 meis en ik duim voor je dat het snel raak mag zijn voor je
Hoi Hoi, Tegen ons werd gezegd toen wij met IUI begonnen dat we niet teveel moesten hopen, want er was inderdaad maar 10% kans per maand..en gezien mijn gewicht eigenlijk nog minder... Echter was het bij ons na de allereerste IUI poging gelijk raak!!! Inmiddels ben ik 26 weken zwanger en gaat alles uitermate goed! Direct na de behandeling zei mijn gevoel dat het goed zat terwijl de gynaecoloog nog nadrukkelijk zei dat ik niet teveel moest hopen... Nou meid, blijf positief en luister naar je eigen gevoel! Heel veel succes en dat jullie maar snel een wondertje mogen verwachten! XxX
Hoi hoi Ook hier 6x iui met hormoonstimulatie.....helaas zonder resutaat! Partner en ik mankeren ook niks....... Maar geef de moed niet op hoor, succesverhalen genoeg!!
Nog ff ter nuance van de cijfers: t klopt dat iui en zelf proberen dan resp 40 en 37 procent kans heeft. Dat lijkt bijna hetzelfde, maar dat is t niet. Want bij iui is dat na 6x, dus zeg maar (als je in 1x door gaat) een half jaar. Bij zelf proberen is dat na een jaar, dus zeg maar (gemiddeld, afhankelijk van cyclus) 12 x. Dus met iui kun je wel zeggen dat t je kansen verdubbeld, of iig het proces versneld. Ons is ook verteld dat 8-10 procent laag lijkt, maar dat als er sprake is van een (milde) "mannelijke factor" (lees: zwak zaad) en je na een jaar proberen niet zwanger bent, de kansen geslonken zijn naar 2% per maand. Dus dan is die 8-10% ineens zo slecht nog niet. En ja, ivf heeft betere kansen, maar is ingrijpender en beperkt wbt pogingen.iui kun je dus ook zien als een soort bonus kansen: lukt t heb je mazzel, lukt t niet, kun je altijd nog bnaar ivf. Veel succes met iui! En blijf hoop houden, t kan echt!