Laptop loopt na 5 minuten vast..

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dames, misschien weet iemand raad..

Vanmorgen hebben we onze laptop opgehaald.. Deze is 4 weken (!!) weggeweest ter reparatie..
    Probleem: Na 5 minuten loopt de laptop vast.. Ding is net een half jaar oud (HP).. Enige wat helpt is uitzetten en opnieuw opstarten.. Maarrrr..... dan na 5 minuten hetzelfde probleem..

Nu haalde mijn man de laptop vanmorgen op en volgens de man in de winkel lag het aan de configuratie instellingen (?) geen idee, maar zal wel..

Nu zet ik net de laptop aan, niks aan de hand.. Echter na 5 minuten loopt ie WEER vast..

Ding is verdorie ruim 4 weken weggeweest en dan is het probleem nog niet opgelost.. Ik probeer ze al de hele middag te bereiken maar is nog niet gelukt.. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt..

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik heb precies hetzelfde, als is mijn laptop niet nieuw. Ik ben bang dat het een of ander virus is ofzo :( dus ik lees even mee...

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

te warm?
    zet hem eens ergens op.
    wij hebben een oude laptop en die staat op 4 duplo blokjes.
    elke hoek 1.
    en dan loopt ie niet vast,
    het is het proberen waard. als ie dan niet vast loopt weet je in ieder geval dat het daar aan ligt,

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Laptop is gecontroleerd op virussen en dat zou er niet in zitten..
    Heb alleen geen zin om straks weer 4 weken zonder eigen laptop te zitten:(

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hij is niet warm aan de onderkant ofzo. Hij staat altijd uhm.. weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar de blazer (heet dat zo?) zit aan de linkerkant en die ligt altijd vrij als we m gebruiken, zodat de warme lucht wel wegkan

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb ook ooit zoiets gehad met me pc.

Daar lag het aan het moederbord en het geheugen dat niet op elkaar matchte....

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

ja dat hebben wij ook wel en toch is het een koelingsprobleem.
    die van ons is ook niet warm aan de onderkant.
    maar als hij op de blokjes staat loopt hij niet vast.

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Even bij de CPU kijken, en checken hoeveel hij verbruikt voor standaard gebruik. Anders het geheugenverbruik even opnieuw instellen met de goede waarden. Als je een geheugenkaart hebt van bijv. 1 GB en hij verbruikt dat in zijn geheel met standaard bewerkingen dan loopt de computer inderdaad vast. Er moet bepaalde hoeveel geheugen overblijven voor het draaiende houden van je systeem.

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik weet niet of ze in de winkel de harde schijf hebben gecontroleerd, want als daar fouten in zitten, kan dat ook veroorzaken dat hij vastloopt.

Je kan ook zelf een schijfcontrole uitvoeren. Weet niet welk besturingssysteem je gebruikt ?

10. Dana

Dana Niet meer actief

dit klopt wel, hebben wij ook gehad, wij hadden ook de blazer aan de zijkant en hij werd niet warm maar toch als je hem op schoot of op de bank zet wordt ie van binnen sneller warm en dan klapt ie eruit. het hoeft het niet te zijn hoor maar het kan dus wel ;)

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    wacht wel tot man thuis komt.. zo technisch ben ik niet:D
    net de winkel even gebeld en ze hebben m dus opgestuurd met de mededeling dat ie uitvalt na 5 minuten:( nu komt ie er mee dat de oplossing waarschijnlijk dan niet klopt.. Joh..

Volgens hem zou het probleem liggen in de instellingen dus ik ging er van uit dat dat was gewijzigd.. Wel apart trouwens, want hebben beide niet aan de instellingen gezeten maar goed.. Hij noemde schermbeveilliging? Maar die hebben we er dus niet op zitten..
    vraag me af of ze er daar überhaupt wel verstand van hebben..

En het is op de minuut af.. Hebben de timer er toen bij gepakt en precies bij 5 minuten loopt ie vast

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    heb de laptop nu op 4 Mega blocks blokjes staan:D kijken of dat helpt.. heb m net al weer op moeten starten..

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Gewoon weer terug opsturen. Je hebt toch garantie van een paar jaar en dan moeten ze het repararen.

Ik heb slechte ervaring met de hp leverancier.. Ze hebben mijn pc niet gerepareerd maar gesloopd. ik ga nooit meer bij hp kopen.

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wat een waardeloze service. heb je em toevallig bij Dixons gekocht? Lijkt wel alsof je moederbord crasht ofzo. Als er nog garantie op zit zou ik nu geen genoegen meer nemen met reparatie maar een nieuwe laptop eisen.

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Als je windows hebt zit er standaard schermbeveiliging op. Maar dan zou alleen je scherm uit moeten gaan, en niet je hele computer.. dus dat is een beetje raar dat hij dat zegt. Er kan wel ergens een functie zitten dat de computer op slaapstand gaat en dus zichzelf uitschakelt, maar dan heb je het over uitschakelen, en jij hebt het over vastlopen.

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Kijk eens bij :

START > configuratiescherm > prestaties en onderhoud > energiebeheer. Dan komt er een schermpje op, en als er bij: Vaste schijf uitschakelen, 5 minuten staat, dan was dat je probleem.

Die moet je dan even zetten op "nooit".

17. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ken je geen handige computerman die je laptop even kan resetten naar hoe die in beginstatus was? Mijne is en gedraagt zich dan altijd weer als nieuw:D Als hij het dan nog heeft weet je zeker dat het aan de laptop zelf ligt, moederbord o.i.d. en jaa.. reparatie is dan wel weer nodig.
    Ik heb zelf ook geen goede ervaringen met hp.. heb nu acer bevalt me 1000x beter:)

Succes..

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Met Acer hebben wij altijd veel problemen gehad en met HP nog nooit:D

Vanmiddag de reparateur rechtstreeks gebeld en die heeft de gegevens erbij gepakt.. Vanwege de foute info die Scheer en Foppen ze gegeven heeft hebben we alles opnieuw doorgelopen..
    Toen ik vertelde dat het om vastlopen gaat zei hij dat dat daar niet is gebeurd.. Ze hebben de laptop op volle belasting laten draaien en nooit vastgelopen..

Aangezien de laptop is verzonden ZONDER accu en adapter ligt het probleem waarschijnlijk daar.. Ook heb ik net de accu eruit gehad en laptop laten draaien op alleen de adapter (wist niet eens dat dat kon:D) en dan is het probleem er ook..
    heel apart allemaal..
    morgen maar weer langs de winkel.. Ik wil dat het gemaakt en opgelost word. punt :D

Energiebeheer staat trouwens alles op nooit en schermbeveiliging is ook uitgeschakeld..

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Zit de stekker er wel goed in dan ? :D

Deel Deze Pagina