's nachts honger maar niet wakker worden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ons lief meisje ligt best vaak 's nachts te smakken en met haar hoofdje te draaien. Soms heel eventjes, maar soms best wild en echt een tijdje. Ik heb de indruk dat ze dan echt honger/trek heeft maar te diep slaapt en net niet wakker wordt ofzo.

Ik zorg graag goed voor haar natuurlijk :) en voed zvm op verzoek. Wat vinden jullie, wakker maken en voeden, - ik ben dan toch al wakker geworden van het gerommel - of toch doorslapen tot ze echt wakker wordt en gaat piepen. Dat kan wel 2 uur later pas zijn!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd eerder dat het een slaapfase is: die van de REM-slaap :) Daar hoort dit ook heel erg bij, (dat hoofdschudden: bij volwassenen gebeurt dat vaak niet meer, maar je pupillen schieten wel van links naar rechts tijdens de REM-slaap).
    Dus vooral niet wakker maken dan, want middenin je REM-slaap wakker worden, daar word je erg raar wakker van!

Ze groeit verder goed toch? Plast goed, is goed alert wakker als ze 's ochtends wakker wordt? Dan zou ik het vooral zo laten en meldt ze zich echt wel als ze echt honger heeft! :)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet wakker maken! Ze 'droomt' waarschijnlijk van jouw lekkere melk. Als ze echt honger heeft dan blijft ze echt niet slapen hoor!

4. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    dat doet mijn meisje ook! het is een reflex dat in de slaap door gaat.
    als ik haar gevoed heb en ze slaapt dan haal ik haar van de borst en dan gaat dat mondje nog door met smakken.
    zo lief! gewoon een beweging, want ik weet zeker dat ze helemaal vol zit. en als ze wel echt honger heeft dan laat ze zich wel horen!

slaapt ze op jullie kamer? ik heb mijn baby met een maand of 3 op haar eigen kamer laten slapen. omdat ik dan dus ook de hele nacht wakker kon liggen door al die geluidjes.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Okee, overtuigd hoor! Goh, dat gaat wel schelen in de nachtvoedingen :)

Idd slaapt ze nog bij ons, maar dat hou ik voorlopig zo hoor, veel te gezellig!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, lekker zo houden dan, en dat slapen bij jullie op de kamer ook hoor :) Vond het hier toen ook veel te jammer dat Thirza uit haar wieg groeide en echt echt echt op d'r eigen kamertje moest met 4/5 maanden... :(

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja dat is een puntje van zorg :( De wieg is echt te klein gemaakt hoor. En zij te lang, ze heeft nog maar 10cm ofzo! Snik.

Maar ja, anders kopen we nog een klein bedje ;)

8. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ja ons dametje is ook erg lang en heel beweeglijk, en lag binnen een paar tellen met haar hoofdje schuin tegen de bovenrand aan.
    wiebelkontje!:D

Deel Deze Pagina