Hoi meiden, Mijn dochter weigert sinds een paar weken haar melk, eerst ging het dan na veel aandringen toch nog wel op, maar nu is het echt drama. De ochtendfles gaat wel, waarschijnlijk omdat ze dan echt honger heeft, maar de rest van de dag wil ze dus echt geen fles melk meer. Het lijkt echt de smaak van de melk te zijn, water drinkt ze wel uit de fles en pyamapapje ook, maar gewoon melk daar gaat ze gelijk van flippen. Wat moet ik nu doen, ze krijgt nutrilon omneo met nutriton ivm reflux, ik heb al eens gewone nutrilon geprobeerd maar die wil ze ook niet. Hoeveel melk MOET ze binnen krijgen? Ze is trouwens gecorrigeerd 6 maanden. Alvast bedankt voor de antwoorden!
Hier precies hetzelfde! Echt hysterisch als ie de fles alleen al zag... Pyamapapjes enzo trapte hij ook niet in, dus nu over op "gewone" melk dat drinkt hij wel... Over een tijdje ga ik wel weer fv proberen, maar ik wilde niks forceren... Maar goed, met reflux en prematuur weet ik niet of dit ook kan.... Vorige keer dat ik op het cb was zeiden ze dat ie min 500 cc melkproducten nodig had... Met 3 flessen volle melk (wisselend hoeveel hij daarvan drinkt per keer) en yoghurt kom ik daar nu denk ik net aan... Ik heb wel de overtuiging dat als ze het echt nodg hebben, ze het wel weer gaan drinken...
Ik doe nu wel yoghurt door haar fruithap zeg maar. Gewone melk durf ik nog niet zo goed, maar ik zal eens friso halen dan, misschien dat ze dat lust. Wel drama zo zeg pffff....
Ik was ook vrij gestresst ervan maar merkte dat het daar niet beter van werd... Misschien een flinke schep rijstebloem met vanille smaak erdoor doen? Dat haalt qua dikte niet zoveel uit maar misschien wel qua smaak... Hier dronk hij bijvoorbeeld wel fruitflesje van Nestlé maar goed, daar zit dan weer suikers door en is vrij prijzig... Gewone melk kwam het meest in de buurt voor mijn gevoel...
Dat is misschien een ook wel een hele goede, nutrilon standaard met een flinke schep rijstebloem met smaakje, dan is het ook gelijk weer wat dikker ivm de reflux. Ga ik morgen dan ook maar even halen!
Mijn zoontje drinkt sinds een paar dagen overdag ook geen fles meer! 's Morgens drinkt hij wel 200cc en voor t slapen gaan drinkt hij zo'n 150cc van de 200. En sinds kort heb ik de avond fles van 165cc (23u) weer ingevoerd, omdat hij na 8 mnd nog steeds niet doorsliep! Dus uit wanhoop dit ingevoerd. Die fles geef ik m slapend en dan slaapt hij door tot 7u! Hij komt wel aan de ml per dag. Hij eet overdag echt als een bouwvakker en drinkt voor de rest water en sindskort vind hij thee ook wel lekker.. Eet je dochter verder wel goed? En drinkt ze wel water/thee/sap?
Ze eet heel goed, fruit, brood, groente, yoghurt, en ze drinkt ook goed water sinds kort. Alleen die melk.... Maar dat heeft ze toch nog echt wel nodig lijkt me.. Ze is verder heel tevreden, slaapt van 6.30 tot 7 uur. Slapend drinken doet ze niet meer, dat is wel jammer. Ze wil savonds ook echt geen fles..
Denk dat het een sprong is....hier weigerd zoon ook de borst overdag......hopelijk word het snel beter!
Dat zou goed kunnen want ze is helemaal een beetje vinnig de laatste weken, snel boos om niks enzo. Hopelijk gaat het dan snel weer voorbij!
Dit heeft mijn zoontje van bijna 8 maanden dus precies hetzelfde! Sinds hij ook groente en brood eet lijkt hij de melk gewoon niet meer lekker te vinden ofzo... 'S ochtends gaat nog prima maar de rest van de tijd moet je het er praktisch in wurgen....
En als je tijdens het brood, een (open)beker met opvolg melk geeft? Misschien vind ze dat wel bere interessant en drinkt ze er iets van. Al is het maar een paar slokken.
Dat heb ik ook geprobeerd, vond ze leuk, tot ze proefde wat het was, toen heeft ze het op een krijsen gezet en wilde daarna ook geen brood meer... Gelukkig drinkt ze wel goed water met dit weer. Maar vervelend is het wel...
Hmm! Oke, geen optie.. Andere merk voeding misschien? Het zal een fase zijn. Ze is bijna 8 maand, vond die sprong best pittig.
hier een kereltje dat met 9 maanden ging weigeren en de enige optie bleek toen, was het maken van een soort optimel, yoghurt met melk en afentoe een scheut roosvicee. ik vind het niet lekker maar hij wel, het is namelijk nog steeds de enige manier waarop wij er 'melk' in krijgen. yoghurt en kwark gaan er dus wel goed in maar melk niet (voor mij was het erg vervelend want met de borstvoeding ging het dus echt niet meer maar ik wilde wel graag minstens het jaar volmaken, helaas heb ik het na 51 weken op moeten geven, het kolven ging gewoon echt niet meer)
Knap hoor allanieew, mijn oudste begon met 6 mnd borst te weigeren, gelukkig lustte ze wel opvlgmelk dus was de keuze toen makkelijk. Ik ga straks maar even naar de supermarkt voor de rijstebloem met vanillesmaak, hopelijk helpt het
@foxter: een tip die bij een vriendin van mij enorm werkte. Fruit (sapcentrifuge of pureren) door de melk. Idd een soort optimeldrink creeren. Zij deed een beetje (vers) sinasappelsap door de melk en haar zoontje drinkt zijn melk weer tot de laatste druppel op. (maar als er veel allegieen in de familie zitten adviseert het cb om nog geen citrusvruchten te geven. )