Sexueel getinte telefoontjes n.a.v. Marktplaats advertentie

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik vroeg me af of ik de enige ben hiermee of dat er meer dames zijn die hier last van hebben.

Ik had mijn trouwjurk op marktplaats gezet voor de verkoop en ik kreeg een man aan de lijn. Dat vond ik al vreemd maargoed ik wilde verkopen dus heb hem vriendelijk te woord gestaan. Het gesprek liep al snel over op hoe ik eruit zag ipv de trouwjurk en heb daarom gevraagd of meneer geinteresseerd was in mij of mijn trouwjurk. Daarop antwoorde deze man dat hij mij wilde **** en begon heel erg te hijgen.

Ik schrok me rot en heb opgehangen. Mijn man zag aan mn witte hoofd dat er iets goed mis was en na uitleg wilde hij dat ik hier aangifte van deed.

Ik heb toen de politie gebeld met dit verhaal maar ze konden weinig doen omdat het een geblokkeerd nr was. Ze adviseerde me direct op te hangen als hij me nogmaals zou bellen.

Dit alles was een maand of 3 a 4 terug.

Nu word ik vandaag weer gebeld over dat ik een advertentie op marktplaats zou hebben waarin ik om een bijbaan vraag. Dit leek me erg vreemd aangezien we prima rondkomen op 1 salaris en ik geniet van onze kindjes en oppaskindjes zo af en toe. Maar ik had vorige week ook een mailtje gekregen van een bedrijf dus zocht er nog niet zoveel achter. Deze man vroeg of ik interesse had om model te staan voor bepaalde bladen en ik gaf aan dat ik hier geen tijd, geen zin en geen figuur voor had (32 weken zwanger) Hij gaf aan dat dit ook positiekleding betrof en dat hij weinig modellen had die zover zwanger waren en het voor hun wel goed zou uitkomen.

Nou goed ik omgepraat en ik dacht, ach, die 2 maanden dat ik ze nog van dienst kon zijn als ik daar iemand een plezier mee kon doen prima. En het begon heel onschuldig met de vraag of ik met bepaalde foto's problemen had e.d. en het ging tot erger met vragen wat ik prive aan had. Toen heb ik weer de lijn erop gegooit en nu begint het me te dagen dat hij precies diezelfde stem had als die man die me toen voor de trouwjurk gebeld had...!!!

Ik voel me zo vies en gebruikt en denk aan de info die ik gegeven heb zoals mijn cupmaat e.d. Ik heb vroeger wel eens modellenwerk gedaan voor adidas en hobbyfotografen en die vragen zijn doodnormaal maar nu achteraf voel ik me heel erg vies en kan hier enorm boos om worden.

Ik weet niet wat ik hiermee moet doen, als de politie hier niets aan kan doen kan marktplaats het al helemaal niet en betekend dit dat ik geen advertenties meer kan plaatsen.

Sinds het incident toen heb ik de trouwjurk er meteen afgehaald en nooit meer durven te verkopen... Nu durf ik geen enkele advertentie meer op marktplaats te zetten...

Zijn er meer meiden die dit gehad hebben en wat kan ik hier het beste aan doen...?

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Erg vervelend idd, en ja ik vrees dat je er idd niet veel aan kan toen, betreft aangifte etc.

Daarom zet ik ook nooit mijn telefoonnummer bij de advertentie, doe alles via mail.

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ik zet nooit een telefoonnummer erbij, 1x gedaan en dat was een nummer dat ik binnen 3 weken niet meer zou hebben en wilde snel van het spul af, mara normaal kan men mij alleen mailen, telefoonnummer geef ik nooit ;)

4. pipootje

pipootje Niet meer actief

als je weer wordt gebeld zet hem op luidspreker, en neem het gesprek op met een andere telefoon en kijk dan of je persoonlijke info van hem kan los peuteren
    heb je die info kan je altijd na de poiltie

5. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Moest stiekem een beetje lachen... Zou mij namelijk ook kunnen overkomen dat soort ongein! Maar wel vreselijk dat die blijft bellen! Politie kan er idd niks mee als hij geblokkeerd belt en gesprek opnemen heeft ook geen nut... Tenzij je hem vooraf waarschuwt dat het gesprek wordt opgenomen anders is het niet eens rechtsgeldig.
    Persoonlijke gegevens zal die ook niet geven lijkt me..
    Enige wat je kan doen is voortaan geen telnr er meer bij zetten en anders een afspraak maken met je hijger en gezellig met je man langs gaan om hem duidelijk te maken dat je er niet van gediend bent ;)

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

De politie doet helemaal niks eraan, die doen nog niks als je onderhand bedreigt wordt, ze doen pas wat als er echt iets gebeurd is of zo'n idioot voor je deur staat. Is erg genoeg maar helaas wel zo.
    Ik zou juist niks doen, als die man weer belt, gewoon opgooien, elke keer weer, op een gegeven moment stopt hij wel, heeft die er geen lol meer aan. Kan misschien wel een tijdje duren maar je komt er zo wel vanaf. Je vooral niet laten tegenhouden om spullen te verkopen, gewoon dingen blijven verkopen alleen dan via een ander e-mailadres en nieuw account of zo, moet je natuurlijk niet die trouwjurk plaatsen, dat valt op.
    Gewoon verder alles via de mail doen of eventueel telefoonnummer van je man.

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bah wat een engerd.. :(

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nooit een telnr bij je adv zetten!
    Vervelend dat ze niets kunnen doen.
    Je provider van je telefoon ook niet??

9. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

mijn vriendin heeft hetzelfde verhaal! ze heeft ook haar trouwjurk te koop en ook een man heeft haar gebeld met de zelfde soort vragen. Zo smerig. Vooral over haar lingerie ging het en of ze daar een foto van wilde sturen ofzo en hoe het eruit zag enz.
    bah!

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar ik snap iets niet.....je had dus geen advertentie geplaatst ivm een bijbaantje. .... Toch?
    En dan is er niet sneller een lampje gaan branden toen deze meneer je belde voor modellenwerk? Ik was daar niet eens op in gegaan ... Is geen verwijt he maar echt een vraag, want ik snap niet hoe je zo naïef daarop in kan gaan.

Ik zet ook nooit een telnm bij een advertentie idd....hou daar niet zo van.

Maar om zo iemand af te schrikken misschien eens het spelletje omdraaien aan de telefoon :D

11. willow23

willow23 Niet meer actief

ik had paar jaar geleden ook mijn trouwjurk op mp gezet, toen kreeg ik ook zn telefoontje bah....die man wou zelfs mijn gedragen slipje van die dag wel hebben....brrrr heb de tel erop gegooit en mijn trouwjurk maar eraf gehaald.....

12. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik ken iemand die is het ook overkomen, zelf zet ik nooit een telefoonnr. bij een advertentie.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bah wat erg dat het zo vaak gebeurd...

14. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wat zouden ze volgens jou moeten doen? Hij belt anoniem... Hij heeft strafrechtelijk gezien niets fout gedaan behalve dat het irritant is... Wat WIL je dat ze doen dan?

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Watje zoukunnen doen is gewoon de telefoon weg leggen en hem lekker laten kletsen, als hij geen respons krijgt op zijn praatjes en gehijg is de lol er meestal snel vanaf, als je reageert en ophangt blijven ze vaak door gaan maar als er niks geen reactie komt hangen ze vanzelf op en bellen vaak niet terug, hij betaald de kosten dus lekker laten hijgen :D

16. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ja ik ken ook mensen die hun trouwjurk op MP hadden gezet en van die gore telefoontjes kregen. Gebeurd dus zeker vaker.

Ik zet sowieso nooit mijn telefoon nummer bij een advertentie.
    Dus mocht je echt vaker gebeld gaan worden, misschien overwegen om een ander nummer te kiezen.

17. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Waar je hem nog veel harder mee hebt; keihard gaan lachen! Net zo lang tot die ophangt.
    Hij belt namelijk omdat hij sexueel gefrustreerd is en hoe harder jij er tegen in gaat hoe meer het hem truggelt waarschijnlijk om door te gaan, je wordt hard to get en hij merkt dat hij je aan de lijn kan houden.
    Hoe voor schut is het als die aan zijn kwastje loopt te sjorren terwijl je hem keihard uitlacht? Is de lol er meteen af :)

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat moet de politie doen dan? Tien jaar gevangenis? :D

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ts; heel vervelend maar ik zou de volgende keer meteen ophangen. Wat ik wel raar vind is dat je op al die vragen ingaat, terwijl je helemaal niet om werk vroeg? Dat zou ik al raar vinden namelijk...
    De volgende keer meteen ophangen en anders je man de telefoon geven ;) misschien nog wel lachen hihi

20. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Sportfluitje kopen en eens flink hard in de hoorn fluiten... daarna pas de hoorn erop gooien.

Deel Deze Pagina