Geadresseerden op kaart

Discussie in 'De lounge' gestart door Bibi82, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jullie een kaartje versturen, richten jullie die dan aan het hele gezin of alleen de ouders?
    Stel: je bent opa en oma (deze opa en oma hebben een zoon, schoondochter en kleinzoon) en je gaat op vakantie. Vanaf je vakantieadres stuuur je een kaartje naar je zoon en schoondochter. Op de kaart staan alleen hun namen en niet die van het kind, hun kleinkind dus. En niet alleen met kaarten vanaf je vakantie, maar ook kerstkaarten, de naam van het kind staat er niet bij.
    Wat vinden jullie daarvan? Ik vind het echt heel raar en erger me er enorm aan. Ja het gaat hier dus om mijn situatie.
    Mijn schoonouders richten hun kaarten alleen aan mij en hun zoon, ons kind wordt niet genoemd en dat vind ik stom. Hij hoort toch ook bij ons gezin en woont toch ook op dat adres.
    Het is misschien iets raars om je aan te storen, maar toch doe ik het. Misschien komt het ook omdat ik heel anders tegen mijn schoonmoeder aan ben gaan kijken door bepaalde dingen en dat ik daarom niet zoveel kan hebben van d'r.

2. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij doen wij altijd "Familie huppeldepup".

Ik zou het ook wel missen als het me opviel, maar misschien zou het me wel helemaal niet opvallen eerlijk gezegd.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als het een familie is, bijv een kerstkaartje, dan zet ik fam ..... erop.
    Bij mensen die samen zijn, zet ik dhr en mevr ...... erop.

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik doe zelf altijd fam. x - dan heb je iedereen in 1x. Verder kan ik me er niet echt aan storen als ze mijn dochter niet direct benoemen in de post, denk dat het ook in je eigen gevoeligheid ligt inderdaad.

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik doe ook altijd familie... Wel raar als ze echt de namen uitschrijven dat het naam van jullie kind er dan niet op staat.

Mijn sm doet dit bijna tegenovergesteld... Onze tweeling krijgt ieder hun eigen kerstkaart... De eerste keer dacht ik dat ze dat leuk vond omdat het hun eerste kerst was, maar afgelopen kerst deed ze het weer :) Is weer iets overdreven ;)

Ik zou het als het weer gebeurd eens subtiel vragen. Van "Hey, die vakantie kaart. mocht ... hem niet zien of zo?"

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Heb er nog nooit bij stil gestaan eigenlijk, maar mijn ouders en schoonouders richten de kaarten ook alleen maar mij en vriend volgens mij. Heb er nog nooit zo op gelet en heb me er ook nooit aan gestoord eerlijk gezegd. Fam .... is beetje lastig omdat we niet getrouwd zijn, dus verschillende achternamen hebben. Tja, als het contact goed is, wat maakt het dan uit?

7. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    als ik weet dat er meer zijn, familie .........
    doe het zelfs nog bij mijn ouders.. terwijl iedereen uit huis is.

8. tulip

tulip Niet meer actief

als opa en oma het uitschrijven dan vind ik het heel raar dat ze hun kleinkind niet vermelden. Bij ons is het andersom hier wordt de kaart gericht aan mare (en papa en mama);)

maar meestal is het gewoon menno, marieke en mare Als we getrouwd zijn zal het wel fam..... worden.

9. 1234

1234 Niet meer actief

Als het meerdere mensen betreft, dan zet ik ook altijd Fam. ... op de envelop.

En dan zet ik in het kaartje vaak bijvoorbeeld: "Hoi Pietje, Truusje en Jantje".

Dat komt ook dat alle namen van 1 gezin niet op een envelop past. Vandaar Fam...

10. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Familie, of alle leden van de familie. Is soms beetje priegelen, maar wel persoonlijk(er)

11. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik schrijf of Familie of alle namen van het desbetreffende gezin. Of als het alleen echt een bepaald persoon betreft dan natuurlijk alleen zijn/haar naam.

Schoonmoeder schrijft onze namen gewoon voluit en vermeld daar ons kind niet bij. Het zal ook wel een gevoelskwestie zijn, het is ook niks extreems, maar ik vind het storend.
    Toen met die vakantiekaarten heb ik eens lachend gezegd tegen d'r; " was je niet iemand vergeten op de kaart?" Kreeg een chagrijnig gezicht en de tekst: "ik ben hem niet vergeten, ik heb toch een cadeautje van vakantie meegebracht" . Ik ben geen ruziemaker en heb er niks meer van gezegd, tja.

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Kerstkaarten / vakantiekaarten doe ik aan de familie.
    Als ik bijv. een vriendin zomaar een kaartje stuur dan alleen haar naam erop en dan schrijf ik, afhankelijk van waarom ik het kaartje stuur, niet altijd mijn man en kleine erbij als afzender.

13. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ik doe ook altijd familie... Vind het ook meer als logisch...

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik zet bijna altijd alle namen erop,gewoon vind ik leuk. Maar bij mensen die wat serieuzer benaderd moeten worden inderdaad de fam. verzineensiets.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik schrijf ook "famile Verzineensiets" als het een gezin met kinderen in. Als de ouders verschillende achternamen hebben, wordt dat "familie Verzineensiets - Ennogwat". Bij ongehuwde stellen zonder kinderen schrijf ik wel beide voornamen.

Het zou mij trouwens wel opvallen als alleen wel de namen van mij man en mij op een kaart zouden staan en niet die van onze zoon. Als het dan een kaart van directe familie is, zou het me ook ook wel storen.
    Wat achternaam betreft ben ik wel heel makkelijk. Officieel heb ik eerst mijn eigen achternaam en dan pas de zijne. In het 'dagelijks verkeer' gebruik ik alleen mijn meisjesnaam. Maar op kerstkaarten e.d. vind ik het prima als er alleen "familie NaamMan" staat. Daar hoor ik namelijk gewoon bij.

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik stuur eigenlijk enkel kaarten aan mijn ouders tegenwoordig en dan alleen nog met een verjaardag. Dus dan is het enkel de naam van de jarige.

Toen ik nog meer kaarten stuurde en ook met kerst dan was het altijd aan Fam. naam of Fam. naam - naam. Mijn tante deed altijd Fam. naam (- naam) en kind(eren).

Nu met kerst krijgen we van mijn ouders wel een kaart en die is aan mij en mijn man gericht. Maar ik ga er niet van wakker liggen als komende kerst de naam van ons kindje er niet mee opstaat. Zolang hij maar in de aanspreking in de kaart zelf staat is het goed. Per slot van rekening stal je enkel de kaart uit en niet de envelop.

17. Fam. *naam* zet ik er dan op inderdaad, en naar mn moeder, zusje en broertje (die allebei nog thuis wonen) stuur ik altijd verschillende kaarten :D

18. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn opa en oma stuurden vanaf hin vakantie altijd 3kaarten, 1 voor mijn ouders, 1 voor mijn broer en 1voor mij. Wij vonden dit altijd prachtig en keken uit naar het kaartje.. Kerst was wel gewoon 1kaart met fam...

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Manuk, volgens mij hebben mijn schoonouders dit jaar vanaf hun vakantie ook een aparte kaart gestuurd voor de kleine. Nu nog een beetje onzin, maar over een tijdje zal hij dat vast leuk vinden! Ach, mijn schoonmoeder heeft zelfs wel eens een vakantiekaart naa onze konijnen gestuurd, haha. Attent toch? (Dat had iets te maken met he plaatje dat erop stond, ik weet niet meer wat.)

20. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik schrijf vaak ook familie huppeldepup. Zelf zijn we blij met elk kaartje die met goede bedoelingen zijn gestuurd. Alleen met uitnodigingen vind ik het verwarrend als mensen de kaart aan 1 persoon richten maar ook de rest van het huishouden bedoelden.

Deel Deze Pagina