Mijn zoontje heeft nog steeds last van berg. Heb al een keer zo'n shampoo gehad ervoor maar dat hielp ook niet. Hij is een paar weken terug een beetje ziek geweest en sindsdien is het nog erger geworden. Heeft iemand misschien tips/huistuinenkeuken middeltjes tegen de berg. Eraf pulken of kammen heeft geen zin want dat wil hij niet.
Even de zoekfunctie gebruiken anders? Zijn best wat topics geweest met berg-vraagjes.. Misschien staan er tips in?
net zoals hierboven, olie insmeren mijn dochtertje had het ook, olie insmeren en eventjes proberen in te masseren en dan uitkammen met een fijn kammetje. De velletjes komen dan los.
die olie heb ik idd geprobeerd en dan het kammen maar hij vindt het echt verschrikkelijk. Want dan trek je toch die korstjes eraf.
wat hier goed werkte was met een plastic kaartspelkaart tijdens het badje op nat haar zachtjes kammen/schrapen. Ze vond het prima en het werkte als een tierelier! Met olie heb ik nooit geprobeerd, dat leek mij zo'n knoeiboel!
maar het kan toch niet zo zijn op deze leeftijd?hij is bijna 3 jaar oud denk ik. wat zegt de HA?ik vind dat erg bijzonder.
De volgende optie zou zijn hormoonzalfjes zeg maar. Maar daar wil mijn huisarts niet aan beginnen. Teveel troep zegt hij, op zo'n jonge leeftijd. Ik moet zeggen dat het een tijd heel weinig tot niets is geweest maar gaat zijn weerstand dan omlaag dan krijgt hij weer berg.
ik zou ook geen hormoonzalfjes gebruiken. echt veel te zwaar middel voor zoiets onschuldigs. het ziet er waarschijnlijk niet mooi uit maar goed, het is geen eczeem of zoiets of geen ziekte.
mijn dochter heeft ook nog geregeld last van berg (heeft e van dr vader die heeft ook nog steeds berg), ik masseer dr hoofdhuid in met babyolie en laat het lang in werken en dan goed wassen , vaak is het er dan ook redelijk goed uit.
Ik kan idd proberen om eerst zijn haartjes en hoofdhuid goed in te smeren met olie en daarna in bad om het uit te wassen. Dat ga ik van de week eens doen. Mijn zoontje heeft dun haar en het is nu wat langer dus je ziet het niet echt. Maar ik wil graag met hem naar de kapper maar dan ga je die berg echt goed zien. Dus daar zit ik een beetje mee.
Hier ook lang last van gehad, sinds ik een andere shampoo gebruik (gewone kids shampoo dermocare) is het over.
Lekker dik insmeren met olie, nachtje laten trekken en de volgende dag uitwassen onder de douche, en dat een aantal dagen achter elkaar herhalen. Of heb je dat ook al gedaan?
sorrie maar mijn ervaring is dat je het niet kan uitwassen nadat je het met olie heb laten inwerken mijn dochter en zoonjte hadden als kleine bab heel veel haar doordat ik dus shampoo gebruikte en niet alles goed kon uitwassen hadden ze berg een x gekregen gewoon babyolie dik insmeren is echt heel ranzig maargoed dan liet ik het een middagje intrekken of nachtje en smorgen dan deed ik weer een beetje olie en met een plastic schrappertje dan haalde ik het meeste eruit en een kammetje om het eruit te kammen , het vergt geduld het zijn geen korstje het is talg ...wat mij werd verteld door de ha en als je klaar bent uitspoelen met lauw water den een heeeel klein beetje shampoo erbij gebruiken ik was mijn kinderen hun haren heel weinig met shampoo alleen water volstaat , als ik shampoo gebruik hebben ze er last van na een paar x en zo vies word het haar niet van ze was je zijn haar ook vaak met shampoo? dat droogt de hoofdhuid erg uit en dan krijgen ze er ook veel last van