Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door gebruikersnaam, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebruikersnaam

2 apr 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik zit met het volgende: mijn (tijdelijk) contract wordt niet verlengd wegens financiële redenen, twee weken voordat mijn zwangerschapsverlof ingaat. Nu moet ik dus nog m'n contract uitdienen t/m ruim halverwege juli.

M'n motivatie is volledig zoek, ik heb last van m'n bekken en vermoeidheid en werk 36 uur per week. Vakantiedagen heb ik niet meer over waardoor ik niet eerder kan stoppen. Deze kan ik wel bijkopen, maar dat vind ik ook weer zo wat.

Hebben jullie suggesties om de komende weken zo goed mogelijk door te komen?

2. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat vervelend allemaal. Maar als het echt niet meer gaat misschien gewoon ziekmelden? Heb even niet gelezen wat voor werk je doet maar misschien aangepast werk of gedeeltelijk de ziektewet in? Volgens mij is je werkgeven verplicht hier aan mee te werken zolang je bij hem/haar in dienst bent. Succes!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    evt zou je in ieder geval kunnen proberen om aanspraak te maken op een uur per dag extra pauze, staat in de Arbo-wetgeving. Die pauze neem je in overleg met je werkgever. Ik heb bij beide dochters de "pauze" aan het begin van de dag genomen omdat ik "opstartproblemen" had. Een ander neemt bijv de pauze aan het einde van de dag.

Is die pauze niet voldoende, dan zou je idd deels in de ZW kunnen gaan vanwege je bekken.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    als ik jouw was ging ik in de zw of gedeeltelijk. Ik snap dat je het liever goed wil afsluiten maar het niet meer gaat dan moet je echt naar je lichaam luisteren! sterkte ermee

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dit zou ik ook doen!!!

Deel Deze Pagina