Bevallen in je eentje.

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door CarpeDiem89, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CarpeDiem89

    CarpeDiem89 Actief lid

    2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Hallo allemaal,

    Ik heb momenteel een strijdverhouding met mijn ex.

    Hij woonde al deels niet meer hier, maar bleef toch een aantal dagen om mij te steunen, en zou ook bij de bevalling aanwezig zijn én een maand lang hier wonen na de bevalling om mij te helpen en een band op te bouwen met zijn dochter.

    Na een flinke escalatie afgelopen woensdag heeft hij alles gepakt van hem wat hier nog lag, qua kleding, cd's e.d. en is weggegaan met de mededeling niet meer terug te komen.

    Ik heb hem gevraagd of hij nog wel bij de bevalling wilt zijn, maar dit wilt hij niet. En ook toen ik vroeg of hij na de bevalling weer thuis kwam tijdelijk kreeg ik als antwoord dat ik toch kraamzorg krijg dus hem niet nodig heb.

    Het gaat niet om mij, maar om zijn dochter. Voor mij is hij alleen maar een last, maar ik wil dat hij er is voor zijn kleine meid straks.

    Nu ben ik bijna 39 weken zwanger, en de bevalling kan zich ieder moment aandienen.
    Ik heb eigenlijk niemand die ik voor de bevalling kan vragen, ja vriendinnen... maar daar voel ik me niet prettig bij aangezien ik ook een waterbevalling had gepland.
    Mijn moeder is overleden dus haar kan ik helaas niet vragen, en mijn vader vind ik een beetje vreemd.
    Hij zal wel in het ziekenhuis aanwezig zijn met zijn vriendin, mijn vriendinnen ook, maar ik weet niet wie ik in de verloskamer bij me moet hebben, want de VK gaat tussendoor natuurlijk ook weg..

    Ik had al zitten kijken voor een eventuele Doula, maar die tarieven zijn onbetaalbaar aangezien ik geen inkomen heb, en ik heb ook niet voldoende tijd meer om een "band" op te bouwen met die Doula.

    Zijn er meer vrouwen die de bevalling in hun eentje hebben gedaan? Hoe ervaarde je dit, en hoe voelde je je toen je na de bevalling er alleen voor stond?

    Ik hoor graag iets! Ben onwijs benieuwd wat me het allemaal gaat brengen.
     
  2. CarpeDiem89

    CarpeDiem89 Actief lid

    2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    #2 CarpeDiem89, 11 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2011
    Ik zal tevens ook zelf met een taxi, autostoeltje en vluchtkoffertje naar de geboortekliniek moeten als het moment zich aandient, want tegen de tijd dat ik mijn vader heb gebeld en hij hier is, duurt het allemaal nog wel even.. (hij woont in een andere stad)

    Wat kan ik hier aan doen? En nemen taxi's je wel mee als je weeen hebt?

    Moet ik toch mijn ex bellen als het zover is? Of daarna, als ze geboren is? Wat moet ik doen met het geboortekaartje, hem er wél of niet opzetten? Ik weet het niet.. erg lastig
     
  3. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Hoi! Wat een vervelende situatie, en zo net voor de bevalling! Bah, totaal niet netjes van je ex. Ik zal je even mijn ervaring neerzetten, ook al ben ik niet alleenstaand.

    Ik werd ingeleid in het ziekenhuis. Toen ik net opgenomen was, vertelden ze mijn man dat er een papier ontbrak wat hij thuis moest gaan halen (op 65 km afstand). Ik heb hierdoor ruim 2,5 uur alleen gelegen, terwijl ik dus al weeen had. Ik vond het verschrikkelijk, had zo´n behoefte om een hand vast te houden, lieve woorden te horen, steun te voelen. De tijd dat ik alleen was heb ik alleen maar gehuild van ellende.
    Na 6 uur werd besloten dat ik een keizersnee zou krijgen. Ik werd alleen de operatiekamer ingereden, met allemaal vreemde mensen om me heen. Ik was doodsbang, voelde me echt verschrikkelijk. En toen ineens kwam mijn man binnen. Hij mocht naast me zitten terwijl onze dochter geboren zou worden. Eerlijk waar, er viel een last van me af! Ik weet zeker dat ik die dag ook heel blij geweest was met mijn moeder bijv, als gezelschap. Dus zonder man maar met een ander direct persoon had het al zo veel gescheeld!

    Ik raad je echt aan om iemand bij je te hebben. Misschien heb je een lieve tante? Of een schoonzusje? Je kunt altijd nog zeggen dat die buiten wachten, maar het idee dat er iemand bij je is die naast je komt zitten als je dat nodig hebt is zo fijn!

    Wat betreft het kaartje, ik zou hem er wel opzetten. Het is toch ook zijn kind, ook al gedraagt hij zich nu niet als een goede vader.
    En ik zou hem ook even bellen na de geboorte, niet om hem langs te laten komen maar gewoon om hem te informeren.

    Heel veel succes!
     
  4. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

    Goh,dat is ook niet leuk alleen bevallen vanwege een stom velletje papier.

    Helaan heeft ze geen schoonzus.Ze is enigst kind.:(
     
  5. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik heb geen flauw idee of Taxi's je meenemen als je weeen hebt....
    Maar als bijv thuis je vliezen breken,dan mag je niet lopen.En als een taxi ergens verderop staat,heb je een probleem.En dam moet je met de ambu.

    Moeilijk hoor....Zeker dat je ex een enorme loser is,om je in de steek te laten
     
  6. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Niet lopen? Ik liep gewoon hoor, heb er ook niks over gehoord. Ik mocht pas gaan liggen toen ik echt ging bevallen.

    Veel sterkte hoor TS, ik zou toch een vriendin vragen, helemaal alleen zou ik best eng/naar vinden..
     
  7. gaab27

    gaab27 Fanatiek lid

    30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Vervelende situatie.
    Ik zou toch wel iemand meenemen in de verloskamer.
    Een van je vriendinnen waar je een goede band mee hebt?
    Alleen is toch maar zo alleen :(
    Van de taxi vraag ik me ook af.
    Mijn vriend en ik hebben namelijk onze rijbewijs nog niet en zullen ook met een taxi moeten als ik ga bevallen!!
    De rest van de familie woont in Brabant en wij in Den Haag.

    Maar dat terzijde :) Ik hoop dat je toch een goede fijne oplossing voor jezelf kan bedenken.
     
  8. mellepel25

    mellepel25 Actief lid

    30 apr 2010
    398
    1
    18
    Je mag alleen niet lopen als het kindje nog niet ingedaald is en je vliezen breken! Dan kan de navelstreng eruit zakken en dan heb je een probleem!

    Ik ben alleen bevallen. Ben ook een alleenstaande mama. Mijn zus heeft me wel gebracht, maar die is op de gang blijven wachten. Vond het niet zo prettig als ze er naast ging staan. Tijdens de bevalling stonden er zoveel mensen om me heen dat ik haar niet echt mistte. Er was zelfs een coassistent die me zijn hand aanbood..heb ik gretig gebruik van gemaakt haha:p Mijn zoon is te vroeg geboren en moest daarna gelijk naar de couveuse afdeling. Daar is mijn zus dan mee naartoe gegaan, maar ja ik lag daar dus vanaf dag moment zo n 4 uur in mijn uppie:(Dat vond ik wel echt k*t!!!! Ik bedoel..je hebt net zoiets indrukwekkends meegemaakt en dan lig je daar in je uppie. Gelukkig kwam savonds wel wat familie!

    Heb je ook geen vriendin die je wel naar het ziekenhuis wil brengen? Meid als ik een auto had gehad en je had in de buurt gewoond dan had ik je gebracht!!!!!maar daar heb je natuurlijk nu niks aan....bel eens met een taxibedrijf en vraag naar hun beleid!
     
  9. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Hai,
    Lastige situatie.
    En hoe lullig dit ook klinkt je kan wel willen dat hij er is voor zijn kleine meid straks.
    Als hij het niet wilt dan kan je het niet dwingen.
    Probeer er zoveel mogelijk zelf van genieten.
    En wat je bevalling betreft. Je kan het ook alleen doen. Als jij het prettig vind dat er iemand bij is nodig je iemand uit.
    Als je het alleen wilt doen doe je het alleen.
    Ik ga het straks ook alleen doen en dat lijkt me wel heerlijk. Gewoon een heel intiem moment tussen mij me kind (en de verloskundige/gyn)
    Succes ermee!
     
  10. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Jij vind dat zij het hem niet kan afdwingen,
    Maar wat je verder niet weet is dat zijn ouders haar gaan afdwingen dat zij hem ook laat delen in zeggenschap over hun dochter,terwijl zij dat niet wilt.!!!!!!!!!
     
  11. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Als jij liever niet alleen bent zou ik 1 van je vriendinnen vragen om erbij te zijn ook al is de band tussen jullie niet zo heel close.. Liever dat dan alleen toch?

    Kan je de vraag van het vervoer niet met de vk overleggen? Mijn vk heeft al gezegd dat ik samen met haar naar het ziekenhuis ga, ook al hebben wij zelf allebei een auto en rijbewijs.

    En ik zou hem niet op het geboortekaartje zetten.
    Ja, hij is wel de vader, maar de vader hoort ook bij de bevalling te zijn en jou te steunen om jullie zoon/dochter mee op de wereld te zetten! Aangezien hij dat niet doet vind ik zijn naam ook niet de moeite waard om te vermelden.
     
  12. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Wat heb je,je vervoer goed geregeld Blondi.:D
    Ik was er niet eens opgekomen:D
     
  13. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    wat een rotsituatie zeg! Volgens mij neemt een taxi je niet mee als je weeen hebt..

    Als ik jou was zou ik je ex wel bellen als het begonnen is en ze geboren is. Ik zou hem denk ik ook op het kaartje zetten, hij is toch haar vader...
     
  14. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    als je vliezen breken mag je prima lopen hoor!
     
  15. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    als hij aangeeft niets met het kind te maken te willen hebben heeft hij nergens recht op. Als hij zeggenschap wil, zal hij alimentatie moeten betalen, moeten erkennen, het kind aangeven en gezamenlijk gezag moeten regelen. Voor het gezag moet de moeder ook tekenen. Die ouders kunnen niets afdwingen, de vader zal dat moeten doen..
    Als ze wil dat hij deel uitmaakt van het leven van hun dochtertje, zijn daar genoeg regelingen voor als hij dat ook wil. Als hij het niet wil, heeft hij verder ook nergens recht op en zal hij daar ook geen aanspraak op maken, want recht opeisen betekent deel uitmaken van het leven van de kleine
     
  16. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

    Haar ex heeft het kind erkent,dus heeft hij recht op bezoek en moet hij allimentatie voor het kind betalen.Dus ook gedeeld zeggenschap over hun dochter.Maar haar ex wil er niets met zijn dochter te maken willen hebben.......Hij woont weer bij zijn ouders en die willen dit allemaal,terwijl hij er niets mee te maken wil hebben.Dus Wat hij en hun willen,daar krijg je echt geen hoogte van.
    Daarnaast heeft hij ook geen interesse in haar zwangerschap getoont,terwijl ze nog bij elkaar waren.(Als ze uit elkaar waren is iets anders)Laten we zeggen,dat hij net een stoplicht is....Het ene moment zegt hij dat hij bij de bevalling is en het andere moment als er iets vervelends is voorgevallen tussen hun,dan wilt hij het ineens niet en laat hij haar gewoon zakken...
     
  17. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    he bah wat een klote situatie zit je nu in zeg, en dat zo kort voor je bevalling meid toch wat vreselijk voor je..
    ken je niet maar leef met je mee als ik dit zo lees ....
    wat betreft vervoer denk ik dat je misschien je vk kunt vragen of ze je kan helpen, anders misschien een ambulance.. er zullen vast meer mensen dit probleem hebben, bijv een man of vriend die het niet op tijd kan redden en geen fam met auto ofzo...
    heeft eenvan je vriendinnen geen auto toevallig?

    ik snap best dat je niet iedereen naast je wil hebben tijdens de bevalling maar ik denk dat je op dat moment ook al heb je niet zon hele sterke band met een vriendin toch wel alleen al de aanwezigheid van een vertrouwd persoon prettig zult vinden..
    wat je zou kunne doen is het dat momentg ewoon aan kijken hoe het loopt, en als je echt behoefte hebt aan iemand bij je gewoon een van de verpleegsters iemand erbij laten vragen die je graag bij je wil die op de gang zit...
    ik moet er niet aan denken dat ik alleen gweest was, ik ben dagenlang ingeleid, en dat bestond vooral veel uit wachten wachten en wachten... heb ook aardig wat uurtjes alleen doorgebracht metinleiden en ctg voor mn vriend er was omdat die ook een dik uur in de bus zat, en ze al vroeg begonnen, en die tijd heb ik gedood met een tijdschrift en tv..
    maar goed dat is natuurlijk anders dan de echte bevalling..

    ik heb mijn vriend en een vriendin erbij gehad, en op dat moment schaamde ik me nergens voor, tewrijl ik me daar wel druk om maakte van doe ik er wel goed aan hier ook een vriendin bij te hebben, op dat moment boeide het me niks meer..
    moet wel melden dat ik uiteindleijk een ks heb gekregen omdat mijn ontslutiing op 1cm bleef hangen (die was al geforceerd dus niet eens echt gekomen door inleiden 5 dagen lang)

    persoonlijk zou ik in deze situatie met je ex er niet voor kiezen op zon moment toch hem te bellen, en wel om deze redenen.. ten eerste hij geeft nu te kennen dat hij er niet bij wil zijn dus waarom zou je dit met hem willen delen... ten tweede omdat het ook een grote kans is dat hij dus bedankt en niet komt, en dan zit je op zon moment misschien helemaal in tranen of stress van wat meot ik doen dus die optie zou ik persoonlijk vantevoren al uitsluiten...
    ook voor je eigen bescherming dat je geen verwachtingen hebt..

    maar goed niemand kan voor jou bepalen wie jij erbij moet vragen, ik denk dat als er vriendinnen voor jeo p de gang gana zitten, ze je sowieso steunen, en dat ze je ook graag willen steunen op zon moment als jij hun nodig hebt...
    anders zouden ze ook niet voor je in het ziekenhuis gaan zitten wachten tot de kleine geboren is toch?

    denk er goed over na en praat erover met je vriendinnen, leg uit hoe je je voelt en zeg dat je het niet ziet zitten alleen zon bevalling in te moeten gaan en dat je graag iemand bij je hebt die je vertrouwt..
    misschien vind een vriendin het niet prettig bij de uitdrijving te zijn maar dan kun je vragen om er tot die tijd bij te blijven dat is immers het grootste deel van de bevalling die tijd daarvoor...
    (geld natuurlikj ook als JIJ je er niet prettig bij voelt dat een vriendin daarbij is)

    sterkte met je beslissing maken ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor je!
     
  18. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Beste Carpediem,

    Allereerst... wat een ellende, volgens mij is het voor jou nu overleven en niet te diep nadenken, ik zou razend gek worden. Inderdaad zoveel dingen vooral hoe kom je in het ziekenhuis.
    Zelf ben ik thuis bevallen, mijn man durfde er niet bij. Hij zat in woonkamer. Was alleen met verloskundige en kraamzorg. Het is prima gegaan, maar had ook geluk, het ene moment liep ik nog tussen weeën van een halve minuut die om de 3 á 4 minuten kwamen door dingetjes te doen, lachte ik nog. 20 minuten later, waarvan 11 minuten persen wat enorm zeer deed was de kleine er. Nog een 3 kwartier helemaal liggen rillen en lastige, maar goed te verdragen naweeën. Toen voorzichtig opstaan (Geen hechtingen) en douchen. Mijn man werd gevraagd erbij te blijven voor evt. flauwvallen. Dat heeft hij gedaan. Daarna nog effe in bed, en toen kraamzorg weg was lekker in kamer gaan zitten. (wonen in appartement) Was even behoorlijk duizelig toen ik iets wilde pakken, dus maar even gaan zitten/liggen. Om 23:00u nog wat moe en zeer rustig baby verschonen. 3:00u 's nachts kon ik het prima en voelde me sterk.

    Jij bevalt in het ziekenhuis, bij de eerste heb ik dat ook gehad. Hadden nog geen relatie en was er toen helemaal niet bij. Vriendin erbij. Maar je hebt gelijk. De verloskundige blijft en kán ook niet bij je blijven, Verpleegkundige kwam wel regelmatig en vaak. Toen mijn vriendin even weg moest om te kolven, kwam verpleegkundige wel bij me zitten, maar haar pieper ging af, een andere bevallende vrouw had haar nodig. Ze keek nog bedenkelijk, maar ik zei ga maar.. Toen lag ik inderdaad alleen. En kreeg flinke perswee. Gelukkig was ze er snel weer.
    Veel hoor ik over veiligheid om in ziekenhuis te bevallen. Maar als het kan en er geen medische reden is om daar te bevallen lijkt me thuis handiger. Gewwon dat ze zelf naar je toe komen, en als het er bijna is ze gewoon niet weg gaan.
    Gezien jou enorme slechte en emotioneel zware situatie zal dat er voor jou zo wie zo niet in zitten.

    Zou inderdaad iemand kiezen die desnoods achter de deur er voor je is. Volgens mij interreseerd je het op dat moment niet direct wie er is, als er maar 1 persoon is die bij je is. Helemaal alleen, omdat ze in het ziekenhuis niet helemaal kunnen voorkomen dat ze je alleen moeten laten is echt niet te doen. Zeker niet met uren lange weeën. Op het moment dát je bijna mag gaan persen, gaan ze trouwens niet meer weg.
    Bij mij belde die verpleegkundige naar de afdeling nadat ze me naar verloskamer hadden gereden en zei tegen collega's: "Ik zit nu vast.." Vanaf toen kon niemand meer een beroep doen op haar.

    Maar meid, dit is toch amper te dragen? Heel veel sterkte, ik hoop dat het allemaal positiever en 'handiger' uitpakt met bevallen, want je weet nooit hoe het gaat en soms loopt de situatie gewoon ideaal. als je begrijpt wat ik bedoel.

    In elk geval heel veel sterkte!!
     
  19. CarpeDiem89

    CarpeDiem89 Actief lid

    2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Hallo allemaal,

    Bedankt voor de reacties. Ik ben de hele middag/avond weggeweest dus kon niet reageren.

    Maar ik heb geen 1 vriendin die ik er graag bij zou willen, echt vriendin kun je het ook niet noemen, meer gewoon iemand waarvan het leuk is om mee om te gaan, maar daar houd het bij op.

    Mijn beste vriendin daarintegen is waarschijnlijk op excursie rond deze tijd, dus zij is niet in Nederland.. maar ook haar zou ik er niet bij willen hebben omdat zij nogal een onverschillig persoon is en snel flauwvalt..

    Verder is er eigenlijk niemand, dus ik ga het toch echt in mijn eentje doen!

    Ik heb ook verder niemand in de buurt (woon sinds een paar maanden in Den Haag en heb verder niemand hier) die mij naar het ziekenhuis zou kunnen brengen.

    Volgens mij is m'n meisje nu wel goed ingedaald dus ik hoef niet plat als m'n vliezen breken.

    Ik bel gewoon de vk, en bespreek dit ff met haar. Ik bel denk ik gewoon 112 voor een ambulance, die moeten me wel meenemen en het kost me verder ook niks. Want hier in Den Haag zijn die taxi's zo gierig, en al helemaal als je aan het bevallen bent vragen ze zo makkelijk 50 euro voor een klein rot stukje door de binnenstad.

    Zojuist belde mijn ex me weer (??) en ik vroeg hem nogmaals of hij nou bij de bevalling wilt zijn of niet..

    Dit was zijn antwoord: Nee wil ik niet, want ik heb nu met 4 mensen gesproken en deze zeggen dat jij misbruikt van mij gaat maken als ik erbij aanwezig ben

    Uuuuuuuh?! Verder heeft hij ook aangegeven geen interesse te hebben in contact met de kleine, en ook geen aanspraak meer wilt op Ouderlijk gezag.

    Gelukkig is hij nog altijd wel verplicht tot het betalen van alimentatie.

    Maarja dat terzijde.. dit wordt al uitgebreid besproken in mijn andere topic.

    Ik heb dus geen vrienden, familie, schoonfamilie, kennissen en noem maar op die ik er bij zou willen hebben.
    Ik kies er dus echt bewust voor om het in mijn eentje te doen, dit zal emotioneel heel zwaar worden. Maar het is nu al heel zwaar nu ik er alleen voor sta, en ik moet me maar groot houden.

    Ik hoop dat het een bevalling wordt zonder complicaties en ik gewoon lekker in de geboortekliniek in bad de weeen op kan vangen en eventueel kan bevallen in bad.

    Dan kan ik ook nog een dvdtje meenemen en een muziekje en boekjes e.d. (handig die WIJ jonge ouders nog ff een paar keer door bladeren ;)) en dan heb ik ook wel afleiding.

    Ik wil er dus echt bewust voor kiezen het alleen te doen.. ik wil alleen weten of er nog meer meiden zijn die dit ook hebben gedaan en hoe zij dit ervaren hebben.

    Aangezien ik een prijsvraag heb gewonnen en 50 gratis geboortekaartjes krijg van Greetz, ben ik vandaag een beetje wezen experimenteren en wil dit in mijn kaartje zetten:

    Op de voorkant:

    "Een dochter" en de geboortedatum.


    Op de linker pagina:

    Hoeraaa! Ik ben eindelijk geboren!!!!


    Wil jij mijn mama graag feliciteren? Bel dan: 06********
    En als je graag langs wilt komen is dit mijn adres:

    Naam van mij en mijn meisje.
    Adres
    Postcode en plaatsnaam.

    Graag wel even bellen van te voren.
    Mama en ik willen ook lekker rusten samen!


    Wat een verschil, de wereld in de buik en de wereld er buiten.


    Om papa te feliciteren mag je hem bellen op: *********.



    En op de rechter pagina een kort versje, de volledige namen en achternaam (van de vader:() van mijn meisje en de geboortedatum, tijd, gewicht, lengte enz. enz.


    Ik vind het idd toch wel lullig om hem niet op het kaartje te zetten.. maar aan de andere kant. Ik verstuur de kaartjes niet aan zijn familie, vrienden of wat dan ook. Daar heb ik ook geen gegevens van.
    En mijn familie en vrienden gaan hem toch niet bellen om te feliciteren.

    Maar ook voor tegenover mijn dochter later, wil ik wel kunnen laten zien dat het van mijn kant nooit de bedoeling is geweest haar papa er niet bij te betrekken. Dus ik doe het maar gewoon.
    Hou de eer aan mijzelf.

    Ik ga hem dus niet bellen als ik moet bevallen, ik zou wel willen maar als hij me dan afwijst voel ik me nog rotter, en hij zou waarschijnlijk als hij wel wil komen, zijn ouders meenemen, en dan escaleert het in het ziekenhuis. Dus voor me eigen gemoedstoestand doe ik dit maar niet.

    Ik zal hem bellen of smsen (want hij zet tegenwoordig steeds zijn telefoon uit) als ik bevallen ben, en een geboortekaartje sturen naar hem. En dan moet hij zelf maar uitvogelen wat hij doet..
     
  20. C78

    C78 Niet meer actief

    Ik heb geen goede tips of ideeen voor wat betreft je bevalling... Wat me alleen opviel is dat je een :( achter achternaam van de vader zet. Bij de geboorte aangifte (die je nu dus ook zelf moet doen) kun je bepalen hoe je kindje heet en welke achternaam het krijgt.
    Als je wilt kun je dus gewoon jouw achternaam voor je dochter gebruiken.

    Veel sterkte voor de komende dagen!!
     

Deel Deze Pagina