SPOED! Wat kan ik regelen?!

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door CarpeDiem89, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Wat een vreselijke situatie.
    Alle antwoorden die ik kan bedenken zijn al gegeven maar ik wens je veel sterkte met alles.
     
  2. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    He bah wat een rotstreek, als ik jou was zou ik het laten liggen voor hem, maar ja kan me voorstellen dat dat natuurlijk ook niet prettig woont, doe wat de andere meiden zeggen en wat je zelf al zei, schakel elke instantie in die je maar kan bedenken.
    En wat betreft het gezag, jullie hebben het niet geregeld via de rechter dus heeft hij geen poot om op te staan, en met die instanties achter je wordt het voor hem een zware klus om het aan te vragen, hij nam de verantwoordelijkheid niet dan hoeft ie er inderdaad nu ook niet op te rekenen.

    Heel veel sterkte meid!
     
  3. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    helaas kan ik je niet helpen maar wel heel veel sterkte toewensen
     
  4. CarpeDiem89

    CarpeDiem89 Actief lid

    2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Hey, ik heb op verzoek van het JIP verder geen handelingen meer ondernomen met die opvang.
    JIP zei tegen mij dat als ik mijn huidige woning zou verlaten, verder geen poot meer heb om op te staan..
    Dat ik ervoor moet zorgen dat ik hier kan blijven wonen.

    Nou mijn ex heeft de woning verlaten, wel na een gigantische bende achter te hebben gelaten.. maar hij is weg.. wat hij nu verder doet heb ik geen idee van. Hij zou zich vrijdag uit laten schrijven hier zodat ik een uitkering kan aanvragen, maar aangezien we geen contact meer hebben weet ik niet of hij dit wel doet. Ik ga iig vandaag AMW (algemeen maatschappelijk werk) inschakelen, en heb het JIP weer gemaild dat ik z.s.m. een vervolgafspraak wil. Verder ga ik ook wat sociale woningbouwen bellen in mijn oude woonplaats (ook regio Haaglanden) om te kijken of ik aanspraak kan maken op een urgentie daar, omdat ik hier verder niks heb.



    Helaas kan ik het niet laten liggen voor hem, want hij is weg en komt niet meer terug. Ben ik opzich ook wel blij mee, want hij was weer een tijdje hier en er waren alleen maar frustraties en verdriet.

    Ja ik ga zeker aan de bel trekken bij desbetreffende instanties!!

    Nee, hij heeft zijn kind wel erkend, dus ik ben verplicht te zorgen voor een omgangsregeling (dit vind ik ook geen probleem) en hij is verplicht alimentatie te betalen.

    Nu werd ik gisteravond via Hyves al uitgescholden door zijn broertje, begrijpelijk hij neemt het voor zijn broer op. Ik heb hier heel normaal op reageert en gezegd dat ik het verder zo laat. Ik heb niks met zijn broertje en die jongen is 16 dus ik ga me er verder ook niet druk om maken.

    Maar nuuu... word ik vanochtend wakker en open mijn e-mail en zie mail van mijn (ex)schoonmoeder. Met dit erin:


    Jij lijkt wel moeder Theresa, alleen die is heilig verklaard en daar heeft die vrouw mooie daden voor de mensheid voor verricht. Ik eis dat je ***** verders met rust laat. Hij is notabene pas 16 jaar en heeft het in zijn jonge leventje al moeilijk genoeg sinds jij in ons leven bent geslopen. Zo nobel zoals je hieronder schrijft en op je hyves waar je een persoonlijk dagboek bijhoudt ben jij niet, want een jongen van 19 jaar het gezag te weigeren getuigd van een abnormaal beeld van de realiteit. Daarmee weiger jij tevens dat wij als vermeende grootouders het kind van ***** gaan zien. Ik was trouwens met een kraammand voor jou bezig en mocht je je het nog herinneren allemaal, ik wou je als vrouw ondersteunen tijdens de bevalling. Ik vermoed dat jij niet geleerd heb om lief te hebben en kan alleen maar hopen dat jij je kindje wel met liefde op gaat voeden. We zullen het allemaal vanaf de zijlijn gaan volgen en geloof mij maar dat wij dat doen.

    Dat mens is gek, en probeert mij nu dus ouderlijk gezag af te dwingen? Ik heb hier op mijn beurt weer op gereageert met de vraag waarom ik hem ouderlijk gezag zou verlenen.

    Ten 1e.. we hebben uberhaupt NOOIT serieus gesproken over gezag.
    Ten 2e.. hij heeft zijn kind erkend en heeft recht om het te zien.
    Ten 3e.. hij weet nog niet eens wat ouderlijk gezag inhoud.. dus wat moet hij ermee?

    En om even te beginnen over het feit dat ik weiger dat hun het kind te zien krijgen, is deels waar en deels niet.
    Al vanaf het moment dat mijn ex naar zijn ouders is gevlucht, probeer ik contact te krijgen met de mensen, maar die weigeren mij te woord te staan.


    Waarom zouden hun mijn kind zien, als ze mij niet eens onder ogen willen/durven komen?

    Zo werkt het voor mij niet, hun willen geen contact met mij dus weigeren zelf contact met het kind.

    Wat betreft mijn ex, ja die laat het zijn broertje en zijn mammie wel voor hem opknappen. Ik verwacht vanmiddag een belletje/mailtje/smsje met erin dat hij de huur op gezegd heeft en g/w/l.


    Dat riep hij bij de escalatie gisteren ook, en hij heeft van de week al alle papieren mee genomen naar het huis van zijn ouders.

    Het huurcontract, Eneco, Internet ga zo maar door.. dus het zou me niks verbazen.

    Ik heb mijn ex verder ook niet zwart gemaakt in het emailtje terug naar zijn moeder, ik zou zo graag willen zeggen dat hij zich niet interesseerde in mijn zwangerschap en mij alles zelf liet doen in huis.. maar dat geloven ze toch niet en bereik ik verder ook niks mee..


    Ik voelde me de laatste 2 weken echt heel erg k*t, dat hij weg was en me liet vallen en me alleen achter liet. Maar gister zijn mijn ogen geopend en ben ik er eigenlijk echt wel even blij mee. Ik heb nu eindelijk rust, ga zo naar mijn vader en daar alle instanties bellen en met hem kijken wat ik verder allemaal kan regelen.

    Ik hoop alleen dat vandaag of morgen 1 van mijn "man vrienden" even langs wilt komen om me huis op orde te brengen, want momenteel is het zo erg dat de woonkamer vloer nog amper zichtbaar is, overal liggen papieren, plankjes, andere troep die op de plankjes stond.. en ik kan dat niet allemaal zelf doen met m'n bijna 39 weken.


    Pfoee heel bericht, maar dit was het zo'n beetje..
     
  5. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen Meid,

    Hoop dat je vannacht wel een beetje hebt kunnen slapen ondanks alles.

    Als ik je mijn advies mag geven, wil ik dat graag doen.

    Even mijn kijk op de situatie:
    Je zit nu in een huis met lasten die niet te betalen zijn voor iemand met weinig tot geen inkomen. Indien je een uitkering krijgt in wat voor vorm dan ook; is het betalen van deze lasten ( als ik uitga van €900,- p/mnd) niet haalbaar.

    Ik denk dat het ook absoluut niet reëel is dat je daar naar uitkijkt om zo met je kindje te wonen.

    Ik begrijp dat het heel moeilijk is geweest en dat nog steeds is om het deurtje van je ex voorgoed dicht te gooien en er niks meer mee te maken te willen hebben. Dat doe je niet zomaar; de liefde is niet zomaar weg. Het is toch de vader van jullie kindje en jullie hebben een geschiedenis of jullie beiden dat nou leuk vinden of niet.

    Dat het JIP jou informeert om niet met de opvang af te spreken is pure onzin. Meid denk nu zelf eens na, ik denk dat je er niet al te realistisch naar kijkt.

    - Je ex is niet te vertrouwen. Dat is toch wel gebleken. De oplossing lijkt mij alle banden af te kappen en er ook maar niet op te rekenen dat er 1 ct. bij jou terechtkomt (of dat nou voor het huis is of voor de baby). Ga voor jezelf vechten, die oplossing zie ik niet in een huis wat van jullie samen is geweest, helemaal overhoop ligt, tienduizenden herinneringen heeft, waar hij je altijd kan vinden en hij maar langskomt als tie daar zin in heeft, het is onbetaalbaar zolang jij geen baan hebt (en dat is toch wel de komende 3 a 4 mnd sowieso het geval. Omdat je aan je kleintje zal moeten wennen).

    Het JIP heeft makkelijk praten maar die gaat jou noch de financiele middelen noch de verzorgende middelen en noch de ondersteuning bieden die jij als jonge alleenstaande moeder zonder inkomen nodig hebt. Die geven echt alleen advies en als je het mij vraagt in dit geval het verkeerde.

    Ik snap heel goed dat het moeilijk is alles achter je te laten maar zo verdwijnen jij en je babytje in een bodemloze put. Hoe betaal je straks de luiers? de zorgverzekering?
    Je kunt er niet vanuit gaan dat hij huur en elektra betaald want dan ben je afhankelijk en hij is nergens toe verplicht omdat jullie (zeg het me als dat niet klopt hoor!) geen samenlevingscontract hebben, niet getrouwd zijn en geen gezag geregeld hebben. Dat laatste zou ik ook gewoon laten doen. Hij kan er alleen maar dingen mee opeisen en ik denk dat je daar op dit moment niet gelukkiger van wordt.

    Mijn advies is dus: Kies voor jezelf, zet even alle luxe van je af en bel die opvang. Je kunt daar voor de bevalling nog terecht. Zodra de bevalling begint kun je of daar bevallen of in de kliniek waar je het over had en dan nadien weer terug naar het opvanghuis.
    Je krijgt daar alles wat je nodig hebt en als je echt een toekomst wilt opbouwen moet je ergens beginnen. Ook al betekent dat nu alles opgeven wat je hebt aan huis en inboedel etc.
    Als je slim bent probeer je ook nog wat meubels te verkopen voor je vertrekt. Heb je weer wat centjes. Informeer bij de opvang wat je mee mag nemen (commode, bedje etc. ) en regel vervoer naar de opvang. Kan me herinneren dat er een paar meiden waren die dat aangeboden hebben!

    Meis, trek gewoon alsjeblieft die deur van dat huis achter je dicht (nadat je alles geregeld hebt). Het is niet logisch en verantwoord meer om daar je kindje groot te brengen, om daar te blijven.
    Je kunt het niet betalen, en je kan er niet op vertrouwen dat hij dat doet.

    Nog een kleine kanttekening: Je kan jezelf niet zomaar uitschrijven op een woning. Omdat je dan zwervend bent. Dus hij zal zich eerst ergens anders in moeten schrijven (bij zijn ouders) en dan duurt het +- een week voordat dit geregeld is.
    Je hebt dan ook nog een kans (als ik zo zie wat zijn ouders voor mensen zijn) dat zijn ouders beslissen dat hij zich niet uit laat schrijven puur om jou dwars te zitten!

    Tevens is het zo dat er niks zwart op wit staat dat hij gaat betalen (en zelfs dan zou het hem nog kunnen lukken om eronder uit te komen; geloof me heb de ervaringen!) Dus als jij om een sociale voorziening of uitkering gaat vragen terwijl je al 900 euro aan lasten hebt (dan bedoel je neem ik aan huur, gwl enz.?) &dan komt daar sowieso nog zorgverzekering, boodschappen, luiers, kleding, extra dingen bovenop.. Dan zal de sociale dienst ook zeggen van dat het niet reëel is om zo'n hoge last te betalen (die last is ongeveer gelijk aan wat jij max. kan krijgen vermoed ik.)

    Meisje geloof me nou alsjeblieft en kies voor jezelf en vecht voor jezelf en je babytje hoe moeilijk dat ook is. Ik denk dat je nog niet met beide benen op de grond staat en zorg er alsjeblieft voor dat dit gauw gebeurd want anders gaat het straks zo gigantisch mis! Straks sta je dan op straat met je babytje; dan kunnen je ex-schoonouders wel degelijk wat maken he als ze kunnen bewijzen dat hij de vader is..

    Als er iets is of ik kan iets voor je betekenen: PB me maar!
     
  6. Loepie

    Loepie Fanatiek lid

    15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    jeetje wat een verhaal weer, ik was er eerlijk gezegd wel bang voor.

    Je hebt al veel goede adviezen gehad, ik zal er nog 1-te aan toevoegen. Als het nog kan maak overal foto's van... de puinhoop die hij heeft gemaakt...

    Heel veel sterkte meis!
     
  7. CarpeDiem89

    CarpeDiem89 Actief lid

    2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Nog even snel werd net gebeld door Stichting MOOI die via het Jonge moeder loket werken.. en kan er nu heen.

    Troetelbeer ik ga vanavond even op je berichtje in

    En Loepie, ik heb idd net al foto's gemaakt!!

    Dankjewel, hou jullie op de hoogte

    Liefs
     
  8. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    Jeetje, wat een familie van je ex.....wat betref je schoonouders, hun hebben niks te willen, als zij zo goed zijn als ze beweren hadden ze zoonlief even aan de oren getrokken.
    Maar goed dat hebben ze blijkbaar nagelaten, ik hoop dat je snel die deur achter je dicht kan trekken en kan gaan genieten van je beeb.
    Heel veel sterkte meid!


    Liefs Saskia


    P.S: Met geen poot om op te staan bedoelde ik dus dat hij geen gezag kan eisen, tuurlijk is er de omgangsregeling, maar dan nog heb jij de volledige voogdij.
     
  9. CarpeDiem89

    CarpeDiem89 Actief lid

    2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Hey ik zou nog ff reageren op je berichtje!

    Ik ben dus weer op afspraak geweest vandaag en recht op urgentie heb ik niet, en ik kan alleen een uitkering aanvragen als hij zich uit laat schrijven OF als ik het huurcontract (wat hij nu in zn bezit heeft) kan bemachtigen kan ik hem zelf uit laten schrijven d.m.v. een onderzoek via de gemeente. Ik heb hem vandaag gesproken en hij heeft gezegd zich morgen bij zijn ouders in te laten schrijven.

    Verder heb ik een afspraak bij het WERKbedrijf, om een uitkering aan te vragen, ik kan helaas niet eerder terecht dan 17 maart. ik heb mijn contact persoon van maatschappelijk werk al gevraagd of zij misschien kan regelen dat ik eerder terecht kan.

    Verder heeft mijn ex nu gezegd wél weer te gaan betalen voor de lasten van het huis, tot eind april. Ik ga hier maar niet vanuit, als hij zich maar uit laat schrijven dan vind ik het goed.

    De huur bedraagt nu 550, maar er loopt een procedure bij de Huurcommissie en als dat allemaal spoedig verloopt en gewoon doorgaat, wordt de huur verlaagd naar 315 euro. Mijn vader betaald mijn zorgverzekering nu tot ik het zelf financieel allemaal op kan brengen.

    Om het even kort uit te rekenen:

    Huur 550,- (e.v.t. 315,-)
    Eneco 122,- maar reken 125,- voor het gemak.
    Water (per kwartaal 54 euro) reken het mee als 55 euro
    Internet nu nog 9,95 maar over 2 a 3 maanden wordt dat 25 euro dus ik reken gewoon 25..
    Verder heb ik de televisie via Digitenne, deze betaald mijn vader ook.
    Mobiele kosten heb ik niet want ik bel prepaid.
    En ik kan kwijtscheldingen krijgen op de gemeente belastingen, en gelukkig heb ik er laatst nog 1 betaald voor het hele jaar van 271,-
    En nog een ander termijn bedrag van de belasting, was in totaal rond de 350 iig.

    Dus ff alles bij elkaar: 550 + 125 + 55 + 25 = 755,- en dan eigenlijk 700 euro omdat ik die 55 euro van het water heb meegerekend.

    Dus voor het gemak zeg ik dat mijn lasten nu 800 euro zijn, en mocht de huurcommissie goed zijn best doen, ben ik dalijk nog maar 600 euro kwijt aan lasten. Dus dit is met een redelijke uitkering te doen.

    Ik zie het door mijn verleden niet zitten om weer in een diep dal van opvanghuizen terug te vallen, ik ging op mijn 13e voor het eerst naar een crisisopvang en heb van mijn 14e tot 16e in een jeugdinternaat gezeten, en ben er goed uitgekrabbeld dus wil niet weer in zo'n situatie terecht komen. Dat zou niet goed zijn voor mezelf.

    Wat AMW wel voor me kon doen eventueel was mij aanmelden voor een begeleid wonen traject, ze was nog niet zeker of ze dit zou doen maar dan heb ik iig mijn eigen woning en dan ambulante hulp aan huis, moet dan ook trajecten en curssusen volgen.

    Mijn ex heeft iig aangegeven geen boodschappen te willen betalen voor mij, dus heb nu via AMW aangevraagd of ze me willen aanmelden bij de voedselbank. Dit formulier heeft ze ingevuld en stuurt ze me morgen per post, dan moet ik het zelf verder invullen en naar de voedselbank opsturen.

    Verder heeft ze me aangeraden om morgen het WERKbedrijf weer te bellen en te vragen om een voorschot (broodnood) ik moet zeggen dat ik van hun daarom moest vragen en volgens haar heb ik hier recht op, om iig de hoog nodige dingen te kunnen betalen.

    Dalijk als beebje er is, en ik kan geen BV geven zal ik toch flesvoeding moeten kunnen financieren, en ik wil ook niet afhankelijk zijn van mijn ex.

    Ik ben benieuwd hoe dit allemaal verder afloopt

    Hou jullie op de hoogte.

    Liefs
     
  10. Loepie

    Loepie Fanatiek lid

    15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Goed van je dat je al zoveel stappen hebt ondernomen! Vertrouw je ex inderdaad maar niet, die jongen heeft geen ruggengraat!

    Ik wens je heel veel sterkte en probeer toch een beetje rust te creëren voor jou en je beebje!
     
  11. CarpeDiem89

    CarpeDiem89 Actief lid

    2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    M'n ex had beloofd mij vanavond het huurcontract toe te mailen toen hij vanmiddag aan het werk was zei hij dit aan de telefoon.

    Nu is hij thuis en krijg ik ineens een sms dat ik eerst het erkenningsformulier aan hem moet geven wilt hij het huurcontract mailen.

    Aangezien er de strijd is met de verhuurder ben ik bang dat ik geen nieuw huurcontract aan kan vragen bij hun. Ik weet niet wat ik moet doen.

    Ik denk ook dat hij zich niet uit laat schrijven morgen, en hij heeft al de hele avond zijn telefoon uitstaan dus ik kan hem hierover ook niet bereiken..

    Ik kan er ff niet meer tegen..
     
  12. Silmarien

    Silmarien Actief lid

    26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Jij hebt als huurder huurbescherming, en de verhuurder mag dus absoluut niet zomaar het huurcontract opzeggen!
    Huurbescherming | Rijksoverheid.nl

    Verder wil ik je heel veel sterkte wensen!
     
  13. CarpeDiem89

    CarpeDiem89 Actief lid

    2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Dat klopt, maar het huurcontract loopt af in oktober en hij heeft al aangeven het contract niet te verlengen.

    Dankjewel!
     
  14. Silmarien

    Silmarien Actief lid

    26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Dat maakt niet uit. Ook het niet verlengen van een huurcontract valt onder opzegging.
     
  15. CarpeDiem89

    CarpeDiem89 Actief lid

    2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Klopt ik heb het gelezen! Super dit wist ik niet

     
  16. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Meid,

    Ondanks je verleden ed met al die tehuizen wil ik maar 1 ding kwijt na het lezen van je verhaal: bel de opvang (Siriz / VBOK) of iets dergelijks..
    Al doe je het maar voor je kindje, want die word belangrijker voor je dan wat dan ook!
    Zij helpen je ook om daarna weer op eigen poten te staan!
    Ze regelen alles voor je, en dan hoef jij je er nu niet meer zo druk om te maken.
    Je krijgt het al druk genoeg met de kleine, geloof me! (Ik ben ook een jonge moeder)..

    Je kunt dit niet maken voor je kindje en voor jezelf..
    Ennu..laat die ex-vriend van je in zn sop gaar koken!
    Bah, wat een vent zeg..

    Succes..en DOEN!
     
  17. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja meis, maar je ziet het leven op deze manier wel als oplossing? Of jij straks rond kan komen hangt allemaal af van als als als.
    Ik zou dan een opvang toch meer zekerheid vinden en als je echt in de shit zit en slecht vooruit kan komen.. Dan zou ik toch die oplossing van een opvang met beide handen aanpakken.

    Ik begrijp je al te goed, maar het komt een beetje over alsof je de ernst van wat er allemaal staat te gebeuren niet inziet (dit bedoel ik niet boos echt niet!!)

    Ik zal je mijn levensverhaal besparen maar het deel van jeugdopvangen, jeugdzorg, crisisopvang komt een eind overeen als ik het even discreet kan zeggen.
    Ik denk dat je zo'n opvang ook wat rooskleuriger moet zien dan je nu doet, want het is geen daklozenopvang het is gewoon een woonvorm waarvanuit ze je verder kunnen helpen.

    Meis enkel van de voedselbank kun jij niet leven en 600 euro aan lasten is nog veel hoor, jij krijgt volgens mij ook geen volledige bijstand (dus niet de norm van wat is dat 836 of 936 dacht ik) omdat je in de leeftijdscategorie 'werktraject' valt.

    Nou tot zover even mn antwoord ik ga even verder lezen.
     
  18. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is dus ook wat ik in mijn hoofd had na verder gelezen te hebben. Je laat nu alles afhangen van maar-en en als-en..

    Als je vriend de huurt betaald
    Als je een uitkering krijgt die voldoende is
    als de huurcommissie de huur omlaag gooit
    als je borstvoeding gaat geven
    als je eerder terecht kan bij werkbedrijf
    Geloof me als jij vandaag nog die opvang belt is alles in EEN klap geregeld.

    Het enige wat je daar voor nodig hebt is lef, de stap zetten en voor jezelf en je kindje kiezen.

    Ik weet even niet meer hoe die opvang heet waarvan ik je een aantal weken geleden het adres heb verstrekt. Maar die zit bij jou in de stad waar je woont. Bel ze en ze hebben vrijwel direct een kamer voor je. Neem gewoon die stap meid want zo komt het niet geloofwaardig over dat er een fatsoenlijke toekomst in het verschiet ligt voor jou en je kleintje.

    Het is even hard dat je onderop moet beginnen, maar dit is niet zoals vroeger in die opvangen. Dit is anders.
    Gun je kindje dit alsjeblieft want anders is het rooskleurige straks nog verder te zoeken. Besef dat als je met een kindje op straat staat instanties je alles kunnen maken om je kindje ergens onder te brengen. Als de ouders van je ex dan zo'n vies spelletje spelen door te laten zien dat ze veel geld hebben en voor de kleine kunnen zorgen kunnen ze heel veel bereiken.

    VECHT en DOE BEL! voor het te laat is..
     
  19. CarpeDiem89

    CarpeDiem89 Actief lid

    2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Lieve Troetelbeer en Ninosz,

    Ik ga bijna bevallen en wil gewoon nog even rustig aan in mijn eigen huisje zijn.
    Mocht mijn ex nou ineens niet meer betalen en ik problemen krijgen met de uitkering dan kan ik altijd nog de opvang bellen.
    Dat van huurbescherming wist ik niet, en dat zou dus betekenen dat ik hier kan blijven wonen ook na oktober.

    Alles heb ik hier, mijn kinderkamertje is klaar, alles wacht op de komst van beebje, en ik wil niet vóór en na de bevalling al direct met allemaal jonge meiden met kinderen opgezadeld zitten.

    Ik ben al heel slecht in de omgang met meisjes dus dit wordt geheid ruzie, en ik wil gewoon de 1e tijd genieten samen met mijn beebje.

    Als mijn ex de huur voor april niet betaald kan ik er sowieso nog een maand blijven wonen. Eneco doen ze tegenwoordig niet meer afsluiten dus ik behoud ook mijn g/w/l.

    En mocht het nou na de bevalling zo uit de klauwen lopen dan bel ik meteen de opvang. Maar Stichting MOOI is nu al zoveel voor me aan het regelen.

    Ik ga zo ook naar het juridisch loket om te vragen wat ik kan doen m.b.t. de erkenning, ouderlijk gezag en het verkrijgen van mijn huurcontract.

    Ik heb mijn ex vandaag nogmaals een mail gestuurd dat hij zich vandaag echt moet uit laten schrijven, omdat ik volgende week een afspraak heb bij het UWV.

    Maar ik zit hier nog even goed, en als ik hier kan blijven is dat allemaal mooi meegenomen. Ik heb alle spulletjes voor de beeb, mooi kinderkamertje.. als ik nu hier weg zou gaan raak ik alles kwijt. want heb geen plek waar ik m'n spullen op kan slaan.

    Ik wacht het gewoon nog even af, ik wil gewoon lekker in m'n eigen bed liggen, lekker onder mn eigen douche en op mn eigen bank wachten tot de bevalling begint. Wil vanavond of morgen nog een keer een sopje door de babykamer halen en de rest van het huis aan kant maken en verder gewoon ff rustig aan doen..

    Ik voel me verder ook prima, ik mis mijn ex totaal niet en ben blij dat hij is "opgerot". Ik slaap verder gewoon goed, en wil dat nu zo ff behouden.

    De opvang is nu (liever niet natuurlijk) maar mijn 2e optie, en ik zal dit volgende keer ook wel weer aankaarten bij de mevrouw van Stichting MOOI.
     

Deel Deze Pagina