Gemiddelde duur van behalen ZwemABC

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gizzie1983, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    #1 Gizzie1983, 30 jun 2016
    Laatst bewerkt: 30 jun 2016
    Ben me aan het oriënteren in de aanbieders van zwemlessen in het dorp waar ik woon. Er is 1 groot zwembad, en 2 kleinere.

Groot zwembad: grotere groep, lesduur 45 minuten, € 8,20 per les (± 35,- per maand). Kans is aanwezig dat het zwembad binnen enkele jaren wordt wegbezuinigd.

Klein zwembad 1: kleinere groep (max. 8 kindjes), lesduur 60 minuten, kost € 60,- per maand.

Klein zwembad 2: kleinere groep, lesduur 45 minuten, kost € 59,- per maand. Prijs is all-in wen-, proef- en afzwemmen.

Mijn dochter wordt in september 4, maar wil haar pas vanaf 4,5 of 5 jaar laten beginnen. Maar bij sommige zwemscholen is er een wachtlijst, dus wil de keuze op tijd maken.

Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een kindje zijn/haar ABC heeft gehaald, uitgaande van 1 les per week? Weet ik een beetje waar ik op uitkom qua kosten ;).

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan als je dit rijtje ziet?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    de oudste had 2x een half uur in de week in een grote groep in een groot bad.
    maar ze begon wel in een kleiner warm bad om watervrij te worden.
    ze had in 15 maanden a en b en vrij in de vakanties.
    hier staat gemiddeld een jaar tot 15 maanden voor a.
    b en c doen ze er meestal zo achteraan en duurt vaak ook maar kort voor ze het hebben.
    wij hebben niet echt de keuze in wat voor soort zwemgroepje we onze kinderen willen hebben maar hier werkte het prima.
    als je kindje meer aandacht nodig is zou een kleinere groep fijn zijn.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Pff, lastig, mijn voorkeur zou uitgaan naar een pakket met vaste prijs.

Dochtertje heeft over A+B kleine 18 maanden gedaan. Zoontje heeft over alleen A al ruim 2 jaar gedaan. Dat wordt dan wel een heel duur geintje als je 60 euro per maand betaald.
    Ze hadden hier ook 45 minuten per week les. Wij betaalden 600 voor A+B all in. De kans dat ze binnen een jaar alles halen is niet zo groot.

Als het geld niet uitmaakt, zou mijn voorkeur uitgaan naar een kleiner groepje.

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Moet er misschien bij zeggen dat mijn dochter zwemmen leuk vindt, maar nog niet heel watervrij is... Een drupje water in haar ogen is echt 'not done', haha. Dus ik denk dat ze er wel even mee bezig zal zijn.

Mijn voorkeur zou ook altijd uitgaan naar een kleiner groepje, maar vindt het prijsverschil wel enorm. Een all-in prijs lijkt me ook fijn! Maar dat zie ik op geen enkele site terug. Kan ik wel eens naar informeren natuurlijk.

We hebben gelukkig nog even. Eerst maar eens de vuurdoop op school na de zomer ;).

Bedankt dames! Nog meer reacties zijn welkom natuurlijk :).

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier zeiden ze dat doorsnee 18 maand voor A en dan 3 maand voor B en 3 maand voor C.. Nou is mijn oudste niet zo'n waterrat, dus hij heeft er langer over gedaan. 2 jaar over A (pas na een half jaar durfde hij zijn neus onder water te doen), en 8 maand over B, omdat het duiken mis ging op de angst..
    En C raadde de zwemjuf toch wel af ;)

Als ik dat reken, zou ik voor mijn jongste beter een pakket kunnen nemen, maar hij is al watervrij en begint al te duiken etc bij kleuterzwemles. Dus ik ga toch gewoon lessen (45 minuten per week a 47,50 per maand, max 8 kinderen per groep). Andere zwembad was een uur voor 50 euro, maar dat kan pas vanaf 5 jaar en op onhandige tijden.

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wat knap van je jongste zoon!

Haha, mijn dochter en een neus onder water.... ik vermoed dat dat ook heeeeel lang gaat duren :D.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zwem ABC heeft bij ons ongeveer 2 jaar geduurd. A duurde verreweg het langste, 5 blokken van 13 lessen. Bij onze zwemschool duurt A sowieso 4 blokken van 13 lessen. Zoon heeft 1 blok over gedaan. B en C duurde bij onze zwemschool 1 blok ieder. Door planning van examens duurde het totaal een jaar of 2. Wij hadden kleinere groepjes (voor A 6 kinderen max en voor B en C 9) met 2 docenten in het water. Wij betaalden wel per les, zou een pakket achteraf fijner gevonden hebben.

Op basis van jouw overzicht zou ik voor klein zwembad 2 kiezen. Een uur les is voor die ukkies vaak heel lang. Zwemmen is hard werken! Wij hadden bij A lessen van een half uur en dat was echt meer dan genoeg.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier een groep van 9 kinderen en 10 A zwemlessen kost € 85.00 en een les duurt een uur. Hoe lang hij erover gaat doen weet ik nog niet, hij is in maart begonnen, maar ga uit van 1.5/2 jaar jaar. Zoontje was al wel watervrij maar is vrij onzeker. Hij zwemt zaterdagochtend van 9 tot 10 uur en vindt het geweldig maar is de rest van de zaterdag wel moe...

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Het verschilt ontzettend per kind.

Mijn oudste heeft een turbocursus gedaan en had in 4 maanden zijn A en daarna in 2 maanden zijn B in gewone lessen van 3 kwartier per week. Hij was en is een enorme waterrat, boordevol energie en dol op een uitdaging, dus hij vond die turbocursus reuzeleuk.

Mijn tweede heeft gewone zwemlessen gedaan, van 3 kwartier per week en heeft bijna 2 jaar over A gedaan en na zijn eerste les voor B kreeg hij gelijk te horen dat hij bij de volgende rond mocht afzwemmen. Uiteindelijk 3 lessen B gedaan tot het zover was. Hij was gewoon heel langzaam en het interesseerde hem helemaal niets. Pas toen hij erachter kwam dat het wel heel stom was als je op je zesde nog steeds met bandjes moest zwemmen (vond hij zelf), raakte hij gemotiveerd om actie te ondernemen. En toen was het snel klaar.

C wilden ze bij mij niet doen, maar ze zitten wel op de reddingsbrigade, dus dat vond ik ook prima.

Qua watervrij maken: kun je het beste zelf doen door lekker vaak te gaan zwemmen. Mijn jongste zit nu samen met mij op peuterzwemles en is volledig watervrij. 9 maanden geleden durfde hij niets, nu duikt hij vanaf het startblok in het diepe en zwemt met een hondjesslag 5 meter naar mij toe. Hij is 3,5 jaar, dus mag voorlopig nog niet eens op zwemles. Hij heeft gisteren weer een nieuw peuterdiploma gekregen, haha.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou voor zwembad 2 gaan. 45 min is lang zat op de leeftijd en ik denk dat ze het laatste kwartier niet veel meer extra oppikken.

Voor A moet je gemiddeld 15 tot 18 maanden rekenen denk ik en voor B en C allebei nog eens 3 zo ongeveer.

Wij hebben een aantal maanden geleden de overstap gemaakt van het grote zwembad hier met grote groepen (50 euro voor 8 lessen van 40 min; twee keer per week, maar dat maakte het niet sneller helaas) naar een kleine zwemschool (85 euro per maand; 1 keer 45 min zwemmen per week) met max 1 op 3 begeleiding en dat scheelt echt. Zoon gaat nu veel sneller.

11. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Geen idee hoe lang ze tegenwoordig over ABC doen. Ik had A en B in 1,5 jaar maar tegenwoordig lijkt het wel of ze meer moeten kunnen dan vroeger :D

Mijn dochter is ruim 3,5 en is sinds juni begonnen in het beginners klasje voor haar A diploma. Zij is wel behoorlijk watervrij doordat we vanaf 5 maanden al op baby (en later dreumes en peuter) zwemmen zitten. Ze durft zonder bandjes te duiken en zwemt dan (als een hondje) naar de kant. Verder heeft ze laatst voor het eerst survival zwemmen gehad (met kleren aan, in haar geval dus alleen een t-shirt) en moesten ze ook dingen op duiken. Dit gaat haar gelukkig goed af. Het echt goed leer zwemmen zal denk ik nog wel even duren, ze heeft er in ieder geval plezier in.

Als je de kosten wilt drukken zou ik eens informeren naar een totaal pakket. Mijn dochter zwemt 45 minuten per week en ik dacht dat dit ongeveer € 50,00 kost.

12. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

17 jun 2009
    154
    4
    18
    Mijn dochtertje heeft zwemles bij de Rotterdamse Reddingsbrigade, €3,50 per les van 45 minuten.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Hier 1.5 jaar over abc gedaan

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dochter had hier ook het meeste moeite met open ogen onder water.
    dat vond ze echt doodeng en vond het vreselijk prikken.
    we hebben toen thuis geoefend in een grote glazen schaal met water.
    eerst gezicht er in met ogen dicht en als dat goed lukte ogen open.
    na een paar keer vond ze het gewoon leuk.
    nu zwemt ze meestal wel met duikbril maar zo heeft ze het wel een beetje overwonnen omdat ze op zwemles natuurlijk niet met een duikbril op mogen zwemmen

15. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Mijn oudste is al bijna drie jaar bezig. Die haalt de gemiddelden naar beneden. ;). Maar hij is er bijna, Zit in de laatst fase, maar heeft eerst zwemles gehad wat gewoon niet goed was. Na twee jaar kwam hij in een ander zwembad weer doodleuk in het beginnersbad.
    Ondanks dat hij een waterrat is en het hem allemaal niet boeit. Hij heeft ontzettend veel moeite met het automatiseren van de slagen. Hij heeft een A-diploma, maar die is weinig waard.
    De middelste is nu 8 maanden bezig en zit bijna in fase 2, dus duurt ook nog wel even. Hij wil heel graag zwemmen, maar niet lessen. Tja...
    De jongste zit nu op peutersurvival en begint nu lekker watervrij te worden. Onderwater gaan, kan al keurig op de rug drijven. We gaan als ze vier is gewoon nog een poosje door. Dit is allemaal spelenderwijs en ze heeft er veel plezier in. Misschien dat we bij haar pas starten met vijf jaar.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou sowieso voor 45 minuten gaan... Dat is lang genoeg, zeker in het begin - bij B en C is het anders.
    Verder; tja wat is een grotere groep? 10 ? 12 ?
    En zijn de groepen ook altijd zo vol? Hier mogen de groepen tot 15 kinderen (in de hoge badjes - in de lage badjes 10) maar in de praktijk zijn er vaak 8 of 9 .
    Verder : Kun je kijken bij de lessen? Ik vind het persoonlijk wel prettig te weten wat mijn kind uitvreet (en de lesgever ook trouwens ;) !) .
    Hoe vaak wordt er afgezwommen? 2 x per jaar, of iedere maand? Dat kan uiteindelijk ook een hoop geld schelen.

Deel Deze Pagina